Preji dobry den,
rad bych se zeptal, zda nekdo nema zkusenost s kotli Rojek. Mame vlastni les a velke mnozstvi odpadniho dreva, ktere obtizne prosycha a neda se spalovat ve zplynovacim kotli na drevo (vyzkousen:-(((). Proto hledam alternativu a nasel jsem Rojek....
Moc diky za kazdou radu,
Lukas
Zdravím a doufám že už píši naposledy. :-) Vím že každý kotel potřebuje to sví a doufám , nebo spíš si sem jist že já…
Taky se podělím o mou skušenost s kotlem Rojek 20. Pořád čudí a čudí. Při zatápění musím hned po škrtnutí přivřít…
Zkoušel jste regulovat vzduch těmi deklíky na na přívodech vzduchu (dvě trubky, 4 víčka? Může být špatně když je…
Máte pravdu. Kotel má ve spodní části popelník a zde postačí těch obvyklých 40 až 50°C
před 10 měsíci
Nejlepší je topit skutečně suchým a drobným dřevem - staré desky, kulatina do 4cm apod. ps: jinak je ale vhodnější…
před 10 měsíci
Dobrý den, koupili jsme si kotel Rojek KTP 20 a nevíme co dělat . Vodu ohřejeme jen na 55 . Poraďte či děláme nebo…
před 10 měsíci
751 odpovědí
Zobrazit všechny reakceTaky se podělím o mou skušenost s kotlem Rojek 20. Pořád čudí a čudí. Při zatápění musím hned po škrtnutí přivřít dvířka ,jinak čudí do kotelny.Přivřené na 1 cm hoří skvěle ,ale z komína stále čudí. Ani po dvou letech co kotel mám jsem nepřišel nato jak kotel nastavit aby z toho komína nečudil. Topím dříví i kostku ledvice a stále čudí. Přikládací komora je stále zadechtovaná,ale dál do komína je to v pořádku.Spotřeba paliva je o něco menší než u předchozích kotlů (2) ,ale to kouření z komína mě ročiluje.(nejedná se o žádný černý kouř,jen takový šedivý) Starý kotle začoudily při přiložení a cca po 15-20 minutách nic jen tetelící vzduch.Ale mám 4 emisní třídu :-)
BB bugyna56 bugyna56 @bugyna56.bugyna56Dobrý den,
Možná je to triviální, ale musím to zkusit.
- Máte dostatečný přívod vzduchu ke kotli? Otevřené okno, dveře, díra ve zdi......
- Nějaký ventilátor, nebo něco v prostoru sklepa, co vytváří podtlak v prostoru kolem kotle?
Zkouším dál, jak zlepšit výkon kotle. Vyčistil jsem komín, sundal kouřovod ze sopouchu a kouknu dovnitř....
Uvnitř t-kusu keramické vložky je v místě zlomu (90°) jakýsi plechový "límec", který vystupuje nad vnitřní plochu vložky asi o 8-10 mm. To tak má být? Přijde mi, že to musí brzdit odvod spalin? Anebo je to zanedbatelná překážka?
Komín Schiedel UNI ADVANCED, průduch 200, keramická vložka.
Děkuji všem z rady a tipy.
Nakonec jsem tedy nastavil spouštění kotlového čerpadla na 60°C a směšovací ventil na vratné vodě (ESBE) na 70°C.
Přetěsnil jsem vstup kouřovodu do sopouchu.
Utěsnil jsem kamnářským tmelem usazení kouřovodu na hrdlo vývodu spalin z kotle. Na hrdle byl totiž od výroby nešikovný svár, na kterém s kouřovod mírně "kolíbal".
Nastavení regulátor tahu jsem zvýšil na 25Pa.
Růžice i dusivka permanentně otevřeny na max. Stejně jako sekundární vzduchy.
Výkon kotle se opravdu zlepšil. Kotel držel teplotu v rozmezí 78 - 85 podle toho, jak měl naloženo. Bez problému si držel 82. Když jsem schválně vyzkoušel dřevěné brikety (válečky), držel i 85. Nepovažuju za nějaký supr výkon, ale už je to akceptovatelné.
Takte jsem jel spokojeně asi 2 týdny. Jenomže včera najednou šel zas výkon dolů! Nevím proč. Vůbec jsme na kotli nic neměnil. Najednou se regulátor na 25Pa vůbec neotvírá, při přikládání kotel kouří dovnitř, voda 72-78°C.
Nevím, jestli přes dodatečná těsnění sopouchu a hrdla kotle nezačal kouřovod zase přisávat falešná vzduch. Musely by to ale být nepatrné škvírky. Myslíte, že by to mohlo mít tak zásadní vliv na tah komínu?
MP Martin Pekárek @martin.pekarekPříčiny mohou být dvě. Jedna je změna komínového tahu způsobená počasí, nebo zanesením komínu. Pokud máte třeba na půdě revizní dvířka, tak se mohla uvolnit. Další problém může byt v primárním vzduchu. Třeba jste měl dříve kanálky primárního vzduchu zanesené a ty se vypálily a nyní jimi proudí velké množství vzduchu, které nedovolí zvýšení teploty spalin. Zároveň je slabý komínový tah, který klapku omezovače tahu nedokáže pootevřít.
Čerpadlo, které vhání zpáteční vodu do kotle, je RS 25/4G/180. Topenář říká, že slabší než toto už není.
Podle vašich rad jsem přenastavil termostatický ventil pro zpáteční vodu na 65 (míchá studenou vodu a AN a ze zkratky kotle) a žádanou teplotu kotle, při které sepne čerpadlo, jsem dal na 60. Výsledek ale byl jen ten, že čerpadlo sice jelo neustále a kotel si držel konstantní teplotu, ale opět jen zhruba o 7-9°C vyšší než vratná voda. Tedy nějakých 72-74.°C. Výš se kotel nedostal. Akumulačka se při tomto provozu téměř nenabíjela. Něco šlo do topného systému (který ale není v tuto chvíli velký) a většina se pravděpodobně jen honila na vnitřní smyčce kotle.
Když jsem vrátil systém na předchozí nastavení, tj. teplota vratné vody na termo ventilu 70, spouštěcí teplota 75, tak se zase výstupní voda pohybuje v rozmezí 77-79°C, teplota kolísá, kotel nedokáže udržet stabilní výkon, ale stíhá nabíjet i akumulačku.
Jaký máte rozdíl teplot vstupní a výstupní vody z kotel vy? Já opravdu jen těch 7-9°C. Ještě jsem se nedostal do situace, že bych musel kotel brzdit. Spíš naopak...
Ještě bych mohl vyzkoušet jiné dřevo. Topenář tvrdí, že to příliš staré dřevo má nízkou výhřevnost.
MP Martin Pekárek @martin.pekarekTopím do akumulace více jak deset let. praxe je taková, že v prvním kole nahřeju nádrž na 80°C a v druhém na 90°C a pak jedu případně třetí, kde končím okolo 100°C. Tak že mám u kotle taky nárůst zhruba 10°C. jinak při zapojování s akumulační nádobou dávám patronu 70°C a někdy i 75°C. Jedině u kotlů s velkým výkonem (nad 30kW) si dovolím jít na nižší teplotu zpátečky, protože dokáže větší nárůst teploty.
Dobrý den, mám Rojek KTP 25. Rád bych se zeptal, jaký se Vám daří držet rozdíl teplot mezi vratnou a výstupní vodou při nuceném oběhu.
Mám ke kotli připojenou 1000L aku nádrž. Kotel má svůj vlastní okruh, který přes termoventil ohřívá zpátečku na 70°C. Kotel nijak nebrzdím. Čerpadlo se spíná při 75°C. Přesto nevytáhne výstupní vodu víc než na 79-81°C. Na tom vrcholu zůstane minutu dvě, pak po desetinách stupně klesá na nějakých 73°C. To už se čerpadlo samozřejmě zase vyplo. Pak se od těch 73 zase začne nahřívat a pomalu po desetinách zase stoupá k těm 79-81. Tam zase vydrží chvíli a začne pomaličku klesat. A tak pořád dokola.
Zaráží mě, že kotel nedokáže udělat větší rozdíl teplot mezi zpátečkou a výstupní vodou než těch 9-11°C, když ho nijak neomezuju a měl by jet na svůj max výkon A také to, že se nedokáže udržet stabilní výkon.
Na kouřovod je instalován regulátor tahu, který mám nastavený na 17Pa. Topím desítky let staré trámy naštípané na klasická polena - lepší dřevo si snad kotel ani nemůže přát.
Čerpadlo mám nastavené na nejnižší výkon - 38W. Jediné co mě napadá, jestli čerpadlo není příliš silné. Ale osazoval ho topenář, tak snad věděl, co dělá.
MP Martin Pekárek @martin.pekarekČerpadlo by mělo spínat na nižší teplotě než je teplota patrony 60-65st. Staré dřevo ano bude suché ale bez jakékoliv pryskyřice takže asi bude menší výhřevnost. Podle spotřeby čerpadla 38 W nikdo nepozná zda je silné. Nová elektronická čerpadla mají rozsah výkonu 3-25W. Bude záležet jak je daleko kotel od AN a jestli to není samé koleno a jak silnou trubkou je propojený.
Mám kotel Rojek KTP 32 Pellet s hořákem Ferroli SUN P7,vytápim rodinný dům 5+kk, mám napojenou svépomocí svařenou aku nádrž o objemu 4000l (předimenzovaná, ale už ji zmenšovat nebudu), dům je zateplený, zřejmě by postacil kotel i menší výkonnostní řady, ale chtěl jsem větší pro případné havarijní topení dřevem.
Hořák jsem si přenastavil jen na dvě úrovně výkonu hořáku, kdy druhou mám nastavenou na dobu podávání 30 a ventilátor na 60,tah komínu jsem z doporučených 10 Pa zvedl na 25 Pa z důvodu, abych zvýšil teplotu spalinových cest na cca 150 st. C, protože se mne při tahu 10 Pa(na kouřovodu teplota spalin cca 50 st. C) tvořil po roce užívání dehet na stěnách kotlového tělesa, teď se dehet krásné vypálil a kotlové těleso je krásné čisté.
Kotel užívám tím způsobem, že jej nastavitelnou wi-fi zásuvkou zapínám třeba denně na 4 hod.(při denních venkovních teplotách okolo 10 St. C) ,kdy kotel hoří celou dobu v kuse, což je po změření spotřeba jednoho 15 kg pytle kvalitních pelet, kotel i při tomto nastavení včetně většího komínového tahu vytápí na teplotu 75 st. C, kdy na tuto teplotu vytápěl, i když jsem měl nastavený komínový tah na 10 Pa, takže úniky tepla komínem nezpůsobí větší spotřebu pelet a kotel má stejný výkon. Pelety jsou vyhořelé, sice popel z nich není úplně "práškovitý" jako byl při předchozím nastavení (komínový tah 10 Pa a výkon ventilátoru na 100), ale jsou vyhořelé a myslím si, že pozitiva (odstranění dehtováni kotlového tělesa a popř. komina tzn. snad prodloužení životnosti a dále snížení teploty na koleni podávání pelet, kdy se mne při vyšší teplotě kolena za rok propálila hadice na podávání pelet) převažují.
Dobrý den, prosím o radu, mám kotel KTP 25 již druhým rokem, ale nevím jak správně kotel nastavit, aby nedehtoval, z komína se nevalil kouř a hlavně aby dobře spaloval, topím jen dřevem (suché) ale myslím si, že kotel nedokážu nastavit aby splynoval a pomalu odhoříval. Komín mám cca 11 m i s přerušovačem tahu. Děkuji za každou radu.
VS Václav Sviták @vaclav.svitakto nelze ještě jsem neviděl kotel co to umí pokud někdo tvrdí opak rád bych to viděl na vlastní oči, všechny kotle pokud budou generovat plyn tak pojedou na plný výkon který se musí někam nacpat,takže akumulační nádrže,jinak rojek kusový dřevo zplynuje a zároveň spaluje dost problematicky protože mu chybí spalovací komora ve které by se vyvinula dostatečná teplota pro spálení všech plynů,docela to funguje na štěpku a piliny je to prostě o tom tam přikládat co dvě tři hodiny a nebo to dusit i třeba deset hodin to se ale musí počítat s močkou která vytéká po dvířkách z růžice:)
dobrý den,
Při topení mám s kotlem Rojek KTP25 velmi dobré zkušenosti. Problém nastává při čištění. Když mám vytáhnout z výměníku čistící železné pláty, je to horor. Dvouhodinová práce. Topím vesměs dřevem minimálně 2 roky vyschlým, takže by problém neměl být. Kdybych tohle věděl v životě bych si ho nekoupil. Jestli jste měl někdo stejný problém poraďte. Můj mail am176 at seznam.cz
Děkuji Málek
AM Aleš Málek @ales.malekDobrý den, mám kotel Rojek KTP25 třetím rokem a čistím jej každou neděli. Pane Málek, mohl byste mi poslat foto, kde se v tomto kotli nachází výměník a čistící železné pláty a něco (krom popelníku) co by se z toho kotle dalo vytáhnout? Mluvíme o stejném kotli?
Dobrý den, vlastním kotel Rojek PK 25 a nemá to chybu. nejsem ovšem ze severních čech, ale z východních. plnění a doba vyhoření je parádní. Mohu jen doporučit.
II iveta iveta @iveta.ivetaDobrý den,prosím p.Iveta Iveta ať mi napíše na lhorak at mkinet.cz,hledám praktické zkušenosti s kotlem PK25
Dobrý den, po zasláni faktury od dodavatele plynu a následném chvilkovém upadnutí do kómatu :-) jsem se i já stal majitelem kotelny na tuhá paliva s kotlem Rojek KTP20. Vytápím s ním podsklepený dvoupodlažní dům s dvěma bytovými jednotkami v samotížném systému. Protože jsem se rozhodoval relativně rychle, tak jsem jako palivo na letošní zimu zvolil hnědé uhlí. Samozřejmě proto, že vyschlé dřevo není hned k mání.... Což se v budoucnu s největší pravděpodobností změní... Co ještě nemám je regulátor tahu komína (ten co je mimo kotel) a termoregulační ventily pro samotížný systém, tyto věci plánuji, ale až na příští topnou sezónu....
Nyní ovšem k důvodu proč to píši. S počátečním problémem s malou teplotou na výstupu z kotle jsem si celkem snadno poradil, měl jsem asi max. 60°C. (ze začátku kotel dehtoval). Po přitáhnutí kulových ventilů v prvním patře na radiátorech se situace dost zlepšila a kotel bez problémů vytápím na 80+°C. Co mě však trochu trápí je celkem časté odfouknutí shořelých zplodin zpět do kotelny přes terciální přívod vzduchu, přes takovou tu růžici v přikládacích dvířkách. Nevím jak se tohoto nepříjemného průvodního jevu při zatápění zbavit..... Po částečném vyhoření paliva to však přechází samo. Dost pomohlo, když jsem zvětšil nastavení teploty vody na automatickém regulátoru výkonu (tahu). ...ten s řetízkem na kotli... Co však tento jev způsobuje a jak se toho vyvarovat to nevím.. Prosím poraďte.
MŽ Miroslav Žák @miroslav.zakSkoro standardní otázka: jaká je teplota topné vody na vstupu do kotle? Jaký je naměřený tah komína při plném výkonu kotle?
Moje zkusenosti:
Chtel bych se take podelit o svoje zkusenosti, ktere jsou zatim hlavne pozitivni. V kotli Rojek KTP 25 m topim rok a pul. Zda se, ze problem neni ani "chladnejsi" vratna voda - po roztopeni kotle muze mit odhadem kolem 40 stupnu (zkouseno rukou - taktak ze ji na trubce se zpateckou udrzim), nemam zadny termostaticky ventil, ktery by mi hlidal teplotu, mozna, ze je v mem pripade vyhodou, ze je hned v kotelne u kotle 160 l bojler, takze cast topne vody jde kratkou cestou hned do bojleru a pak hned zpatky, takze se do kotle vraci castecne tepla voda z bojleru a ne jen ochlazena voda z radiatoru. Dalsi 160 l bojler mame na pude. Mame plechove radiatory, obehove cerpadlo GRUNDFOS, ktere nechavam zapnute na 1 rychlosti (prikon 30 W), spinani obehoveho cerpadla ridi termostaticky ventil, prvne jsem to vselijak zkousel a ted to mam stabilne nastavene na 45 stupnu, kdybych to dal na nizsi teplotu, tak by se mi po dohoreni zbytecne vychlazoval bojler. Pri jake teplote spinate obehove cerpadlo?
ROZDELANI OHNE:
Zatapeni v kotli je snadne a rychle, casto se stane, ze i kdyz prikladam naposled kolem 22. h tak v nem rano kolem 6. h najdu par zhavych uhliku a po pridani trochy papiru, hoblin nebo chrasti se opet snadno rozhori. Pokud zhave uhliky nejsou, tak dam par papiru a na to trochu chrasti co mam ze zahrady (trisky jsem jeste nikdy nepotreboval stipat), na to pak par mensich polinek a pak vetsi, zaplnim celou spalovaci komoru, abych ji pak zbytecne neochlazoval oteviranim a prikladanim po rozhoreni.
Nebo nekdy pokud mam sacek od mouky/cukru nebo papiroovu krabici apod., tak ho naplnim hoblinama a na to chrasti a pak polinka.
Pepo ani jine podpalovace netreba, nepouzivam, radeji si zapalim svicku - abych nemusel tolikrat skrtat sirky nebo zapalovacem, mam par klaciku zruba o prumeru tuzky, klacik namocim do roztopeneho vosku, odpalim od svicky a tim pak pres mrizku po otevreni dvirek od popelniku zapalim papir, vetsinou se to podari napoprve, v pripade potreby znovu namocim klacik do vosku a opakuju pokus o zapaleni. Pak klacik zdusim tim, ze ho znovu namocim do vosku a je tak pripraveny k dalsimu pouziti. Komin ma 11 m a tahne jako blazen.
Mame termostaticke ventily a termostaticke hlavice, vetsinou to rano delam tak, ze jak jdu, tak po ceste z loznice zaviram topeni co mam po ruce - loznice, chodba, obyvak a nechavam plne otevreny radiator jen v kuchyni, aby se co nejrychleji nahrala, protoze tam chceme mit pri snidani teplo, kotel tak nemusi ohrivat vodu ve vsech radiatorech, rychle se nahreje a spalovani probiha lepe. Po snidani pak pri ceste do koupelny opet termostaticke hlavice na radiatorech oteviram. Termostaticke hlavice jsou pozustatkem z doby kdy jsme topili plynem, schvalne jsme je ke kotli na drevo neporizovali.
Topite nekdo take kotlem na drevo a mate na radiatorech termostaticke ventily a hlavice? Resim co je lepsi, podelte se o zkusenosti a poradte - zda je lepsi mit nastavene hlavice v ruznych mistnostech na ruznou teplotu nebo je mit stale otevrene na max? Co je pro kotel a maximalni vyuziti paliva lepsi? Zkousim to i to, ale stale v tom nemam jasno.
Myslim, ze pokud nastavim v ruznych mistnostech ruznou teplotu, tak by kotel teoreticky pracoval pri vyssi teplote, protoze se radiatory postupne/stridave po nahrati mistnosti na nastavenou teplotu odstavi a kotel tak nemusi nahrivat cely objem topne vody v systemu a tim by mohlo probihat dokonalejsi spalovani. Hrozi ale pretopeni kotle a take cim vyssi teplota kotle, tim vic se zavira dusivka a tak spalovani neni dokonale.
Pokud necham vsechny hlavice otevrene na maximum, tak kotel bude stale nahrivat cely objem vody, ale nehrozi pretopeni a zbytecne skrceni dusivkou, ale v nekterych mistnostech pak bude zbytecne tepleji nez je treba, ale zase se energie nikam neztrati a akumuluje se do zdi.
PALIVO:
Zatim topim hlavne drevem, suchy odpad po podzimnim nebo jarnim uklidu zahrady, obcas micham s pilinama nebo hoblinama - nejlepe se mi to osvedcilo pri rozpalenem kotli kolem 70 stupnu, na rozzhavenou vrstu polozim par polen, pak prolozku od vajec nebo nejaky tvrdsi papir a na to pak dam plnou prikladaci komoru pilin nebo hoblin, tento sypky material pak diky prolozce neprijde do primeho kontaktu s rozzhavenou vrstnou a ohen se nepridusi a probiha krasne zplynovani (stejne pri spalovani sypkeho materialu pomohou treba ruzne papirove krabice nebo papirove sacky do kterych material naplnite - treba od bot, od kakaa, sunaru ... - pri pohledu na komin opet neni znatelny kour.
30 cm polena skladuju od zimy do podzimu venku v hromadach asi 90 cm sirka (tzn. 3 rady 30 cm polen) x 400 cm delka x 200 cm vyska ze zacatku nejsou zakryte, koncem leta na hromadu ze ktere budu brat prvni hodim stara plechova vrata, ktera pak postupne presouvam na dalsi hromady. Zda se, ze tato 30 cm polena v pohode za rok vyschnou.
Nekde jsem nasel tip plnit piliny do papirovych kornoutu.
PRIKLADANI:
Vetsinou chodim prikladat v intervalu 2 - 3 hodiny. Jak se to dari vam? Co mate vyzkousene a osvedcene? Jak douho vydrzite na jedno nalozeni?
Kdyz nekam odchazime a potrebuji, aby kotel vydrzel delsi dobu, tak nahoru dam do prikladaci komory na zaver poleno vetsiho prumeru a po prichodu (i po 6 - 8 h) se vetsinou stale jeste najde par zhavych uhliku ze kterych se da po prihozeni trochy chrasti hrave rychle rozdelat ohen.
Kdyz jsou venkovni teploty kolem nuly, tak vetsinou zatopim rano v sest hodin, topim do poledne a pak uz neprikladam. Pote co uz je posledni davka dreva temer vyhorena a zbyva jen zhave uhli, tak zavru primarni vzduchy i dusivku. Podle potreby (manzelky) pak jdu kolem 17. az 18. h znovu rozdelat ohen, vetsinou tam jsou jeste nejake zhave uhliky.
Chvili mi trvalo nez jsem se naucil prikladat a regulovat potrebny vykon podle venkovni teploty tim jak naskladam polinka - mala polinka (velky vykon) X velka polinka (mensi vykon), da se s tim vyhrat a naucit se to:).
PRIMARNI A SEKUNDARNI VZDUCH:
Kotel nijak neskrtim, dusivka je po vetsinu casu pootevrena (dle navodu), temer uzavrena je jen kdyz je kotel fakt hodne rozpaleny, ale snazim se topit tak, abych zbytecne nepretapel.
Jak se to osvedcilo vam? Ja jsem experimentoval vselijak a ted to mam vetsinou tak, ze zadni zaklopky primarnich vzduchu mam vzdy uzavrene, predni oteviram po rozhoreni kotle. Sekundarni vzduch (ruzici na prikladacich dvirkach) pouzivam vetsinou jen pro kontrolu kdyz se chci podivat jak to v kotli vypada, abych nemusel otevirat prikladaci dvirka a zbytecne ochlazovat. Otevrenou ji nechavam jen nekdy, kdyz jsem treba zkousel palit seno nebo slamu.
Jak mate primarni a sekundarni vzduchy otevrene/zavrene? Je treba rozdil kdyz mam zadni zaklopku primarniho vzduchu zavrenou a otevrenou jen predni X nebo kdyz mam obe otevrene?
DUSIVKA:
Mate nekdo nejak vyresene automaticke uzavirani dusivky pote co vyhori palivo - jak kotel chladne, tak se dusivka stale vice otevira, ale pokud uz ve spalovaci komore neni nic co by horelo, tak se kotel zbytecne a rychle vychlazuje (v noci, po odchodu na delsi dobu)?
AKUMULACE:
Akumulacni nadrz zatim zadnou nemam, mame dva 160 l bojlery, takze se teplo castecne uklada do nich a zpomaluji pak chladnuti vody v otopnem systemu, protoze voda jimi pokud je sepnute obehove cerpadlo naustale proteka (i kdyz to asi moc za rec nestoji, vetsinou se nahreji tak na 70 stupnu celsia). Asi ani akumulaci nadrz porizovat nebudu, snazim se to spis delat tak, ze ve vetsine mistnosti jsou termostaticke hlavice nastavene na pozadovanou teplotu a ve dvou mistnostech (kde vetsi teplo nevadi) je nechavam plne otevrene - je to vetsinou mistnost s akvariem nebo koupelna a obyvak, takze ve fazi prudsiho horeni se "prebytecne" teplo uklada do zdi baraku.
EXPERIMENTY:
Ze zajimavosti jsem zkousel i spalovani sena a slamy - taky do rozpaleneho kotle, na zhavou vrstvu jsem pridal pul pytle slamy/sena - z komina opet temer nic neslo.
Nez vymetam komin, tak vyberu popel z dvirek ve spodni casti komina, ruzici pak komin projedu a pote znovu ze spodnich dvirek vyberu pul kybliku od primalexu sazi (za 4 mesice). Saze jsou horlave, tak jsem je zkusil uspesne spalit opet s pomoci prolozek od vajicek - saze jsem naplnil do prolozky a vzdycky kdyz jsem se ve sklepe motal v dobe kdyz byl kotel rozpaleny, tak jsem tam jednu prolozku polozil na zhavou vrstvu - po chvili kdyz se saze zahreji tak taky krasne zplynuji.
Planuji zkusit spalovat i drevni stepku - mate s tim nekdo zkusenost - jaky je nejvhodnejsi postup spalovani stepky v tomto kotli?
CISTENI:
Jak casto a jakym zpusobem kotel cistite? Do ted jsem prostor nad spalovaci komorou po odsroubovani ctyr matic a sejmuti krytu cistil asi jednou za ctvrt roku, ale zda se mi, ze snizeni vykonu kotle po zaneseni je velke, tak budu cistit jednou tydne. Komin vymetam asi 3x rocne. Problemy s dehtovanim nemam, vsude je jen vrstva drobneho sucheho popela, komin taky suchy. Klenba nad spalovaci komorou se mi vsak spatne ometa, je tam malo mista. Jak to delate vy? Jaky mate osvedceny zpusob? Cim si pomahate/vymetate?
S propadavanim popela mezi kulatyma trubkama rostu problem nemam, nic se mi tam nesprajcuje, co shori na prach to vetsinou i propadne, co jeste shorene neni, tak ma zustat nad rostem a neni duvodu, aby to propadavalo. Zhruba jednou denne projedu rost zespodu zahnutym dratem a pri prikladani trochu odhrnu popel ze sikmych hran po bocich spalovaci komory.
Popel pouzivam jako hnojivo v zahrade, nekdy ho rozmicham v kyblu s vodou, nekdy jen tak rozhodim ke stromum, kerum nebo po louce. Cast popela si nechavam v zasobe a pres leto ho s vetsim/mensim uspechem sypu kolem zahohu proti plzakum spanelskym. Popel se take da pouzit na zasypavani treba takovehodo jednoducheho kompostovaciho zachodu na zahrade, ve sklepe, na chate ... : http://www.youtube.com/watch?v=suZC3hGdo…
Kdyz mrzne, tak mam za den vetsinou plny popelnik popela, kdyz je tepleji a topi se mene, tak je popela zhruba polovina popelniku.
MAXIMALIZACE DOBY PO KTEROU MAJI V KOTLI VYDRZET ZHAVE UHLIKY
- nejvice se mi tato doba dari natahnout kdyz topim tvrdym drevem - dub a kdyz je ve spalovaci komore trochu vic popela - neprohrabuju rost zespoda - v popelu se pak temer vzdycky najde nejaky zhavy uhlik i po 6 - 8 h.
- taky se mi osvedcilo po vyhoreni paliva (pokud se motam ve sklepe) uzavrit dusivku i primarni a sekundarni vzduchy - kotel pak zbytecne nechladne tahem komina
JJ josef josef @josef.josefJen pár reakcí:
štěpky - výborné palivo, poslední dobou se mi zdá že jen taháme z lesů větve a náš pohled na větve se přehoupl z nepotřebného roští na hodnotné palivo. Samotné přikádání je vhodnější samozřejmě na vrstvu několika polenek dřeva, aby nedošlo k vzniku velkého množství dřevoplynu v nepoměru ke vzduchu. Prokládání čímkoliv považuji za zbytečné zdržování.
Doba hoření je samozřejmě kratší ovšem uvolněné teplo vaří vodu v kotli. štěpkama se takzvaně "honí výkon"
zatápění - jen noviny a na ně štěpky, jiskra zapalovačem přes mřížku spodních dvířek (nemohu si vynachválit zapalovač na plynový sporák s dlouhou trubičkou), zapálení je okamžité a nepodařilo se mi nezatopit napoprvé. Pro rychlejší nástup kotle mám komín otevřen naplno.
čerpadlo zapínám/vypínám - čerpadlo kotle zapínám tlačítkem hned při zatopení, aby se hned ohřívala voda v bojleru a míchala voda v různých částech kotle. čerpadlo se pak samo vypne při poklesu teploty kotle pod 65st., takže ikdyž zapomenu topit, nevychlazuje se bojler. čerpadlo radiátorů se spíná při otevření směšováku, tzn. když je co promíchávat v radiátorech. Pokud zapomenu při zatápění zapnout čerpadlo kotle, nad 65.5st se zapne samo.
přikládání - max doba pro přiložení je u mně 2 hodiny když jsou teploty pod 0 a dusivku mám nastavenu na mráz, čili 80st.
vzduch - dusivku mám nastavenu podle teploty venku na 70-80st, přičemž regulační šroub minimálního otevření je nastaven na spárku asi 1 cm, protože při úplném zavření komín začíná kouřit, takže plyn raději spálím. Sekundární klapky naplno otevřené, růžice cca napůl. S tímhle nastavením jsem dlouho laboroval, a nemůžu si dovolit kouřit. Důležitý objev je, že dřevo mi při spalování třeba zůstane "viset" a vypálí se spodek komory, pak kotel velmi slabě topí a kouří. Proto když jdu do sklepa (pořád tam něco kutím), prošťárnu palivo aby sedlo na trubky,příp. propadl spálený popel a na trubkách bylo žhavo, účinnost se tak hodně zvýší.
zateplení - v zoufalství nad množstvím spáleného dřeva jsem zateplil stropy v horním patře, kde teplo bez odporu utíkalo a roztápělo sníh na střeše (asi 40m2), což bylo okamžitě poznat na spotřebě a teple v domě, i v silných mrazech máme doma ráno teplo a netřeba spěchat do sklepa.
akumulaci nemám, není tam co akumulovat. Pochybuji, že by se mi bez směšováku podařilo vyhřát 0,5 m3 vody v radiátorech nad 60 stupňů, potažmo takto zahřát vodu v bojleru. Celé je to dané tím, že nikde nemám termoventily (pozůstatek prastarého topení uhlím, nebyly instalovány ani při topení plynem) ale v brzké době je postupně nainstaluji. Při používání termoventilů u systému bez akumulace je dobré mít některé radiátory bez těchto ventilů (tam kde chi mít určitě teplo) jako pojistka proti přetopení kotle...pak už nastupuje dochlazhovací smyčka.
čištění kotle - za vrchním krytem za 4 maticemi mám rituál na nedělní ráno, každý týden se tam toho usadí dost na to, abych těch 15 minut obětoval. Ten nepřístupný prostor nad klenbou ani nečistím nebo jen to co dosáhnu smetákem, nikdy tam celkem nic nebylo, nejvíc toho je právě u víka. Ze stěn lehce oškrábnu volný škraloup.
maximalizace.... samozřejmě narvat tam velké kusy buku :-), se štěpkama a sběrnou kulatinou z lesa všehochuti se toho moc nenamaximalizuje, ale když je to zadarmo :-)
no a ještě jednou palivo - z vlastních zdrojů z okolních lesíků u rodičů, vesměs se jedná o spadlé mrtvé stromy, jen zřídka něco pokácíme. Je tam tedy vše co leží na zemi včetně kdejaké shnilky, není mi pak líto kolik toho spálím, nedá se to určitě srovnávat s káceným bukem a bohužel většinou ani smrkem. Poslední dobou jsme si vytvořili zásoby větví, poněvadž jsme objevili štěpku jako hodnotné palivo, především proto, že na hronmadách v lese hnijí nebo se pálí..proč? v kotli napáchají větší užitek, jen je potřeba mít kvalitní drtič.
Takže špalky + štěpky.
jinak další zkušenosti viz můj minulý článek (jen jsem od té doby trochu vymakal právě ono čerpadlo kotle, viz schéma)
Dobrý den.
Budu psát jako prodejce,ale je to i zkušenost.Jsme prodejci kotlů Rojek.Kotle Rojek jsou bezproblémová zařízení s 100% servisem od výrobce.Je možné se podívat na kotel přímo v akci,u výrobce nebo některého ze zákazníků.Myslím,že uvažujete o kotli KTP.Pokutˇ půjde vše dobře,bude tento kotel s automatickým hořákem zařazen do programu Zelená Úspora.Dotace bude na tento komplet 95.000 Kč s tím že, budete v kotli topit jenom dřevem a dodržujete podmínky v programu Zelená Úspora.
Mám dotaz : Je možné zapojení kotle s termostatickým ventilem bez čerpadla v samotížné soustavě . Děkuji. Josef z Vysočiny
ZV Josef z Vysočiny @josef.z.vysocinyDobrý den,
Myslím, že je, ale je potřeba, aby ventil na radiátoru byl konstruován pro samotížné soustavy (měl malý hydraulický odpor). Pokud to je jinak, tak mne prosím opravte, děkuji.
Prosím o informace o kotli Rojek TKA BIO 25.Jaké máte zkušenosti s tímto kotlem-klady,zápory.Děkuji všem za odpovědˇ.Bohuš.
něco ze zapojení a přídám i těch pár slíbených fotek, musí topit a uklízet sníh:-)
PP Petr Pavel @petr.pavelPRVNÍ BLACK OUT této topné sezóny od rána nešla elektrika připravoval jsem se na to dva roky a šup samo to přeplo ,střídač 300W/600W špičkových baterie 180Ah
to už víme víc jak 1000 let že mokré dřevo nehoří ,když tady počítáte jiným náklady na levné a suché dřevo tak nám spočítejte kolik stojí topení briketami ve Vašem krbu plus teda zátop.Díky
JJ john john @john.john728johne,kromně toho,že se máme chytit za ruce(totlář pan Krrrbec)mám dotaz ohledně Atomy,jak na samotíži(bez zásobníku)zvíšit teplotu vratné vody u 25ky?kotel je zřejmě poddimenzován a nebo zdělte názor,kotel topí stále na 60-70 při nule nebo -15.dík
Mokré dřevo jde samozřejmě spalovat v každém kotli (a někteří výrobci se tím dokonce chlubí), ale za jakých podmínek!
Tu vlhkost (a je jí i přes 50%) musíte nejdřív zahřát na 100 oC a pak ještě odpadřit, což spotřebuje většinu energie ve dřevě obsažené (doporučuji tabulku na zde na tzb-info - vlastnosti a výhřevnost dřeva v závislosti na vlhkosti ). Výhřevnost se tím může snížit až o 2/3, takže potřebujete toho dřeva porazit, dostat a dovézt a rozřezat více jak dvojnásobek, a pokud ho budetet spalovat v kotli bez akumulace, tak je to další dvojnásobek, dohromady tedy 4 násobek! (samozřejmě se to nesčítá ale násobí). Takže ve finále sice máte dřeva v lese dost, tudíž relativně levně, ale to teplo v chalupě vás může přijít i dráž, než když si suché dřevo koupíte v obchodě s dopravou zdarma. Zkuste si to propočítat.
Tady vám ani krb nepomůže, musíte to dřevo zkrátka nechat někde proschnout (a nevozit k baráku zbytečně vodu), což by neměl být až tak velký problém.
PM Petr Měchura @petr.mechura188Dobrý večer P.Měchura.Mám dotaz jestli nevíte kde bych našel stránky o kotlích?jinak hodně zdraví v Novém roce a pevné nervy
Hledám nějaké informace jaký zdroj tepla vybrat a to co tady čtu od pana Petra Měchury jak naprosto bez pardonu prosazuje jen tu svojí naprosto jedinou pravdu a podle něj jsou všichni naprostý blbci.Já tomu narozdíl od něj teda nerozumím ale to co tady píše mě naprosto odradilo cokoliv na tzb hledat a číst.Je to zřejmě študovanej blb kterej má jako jedinej patent na rozum a ostatní jsou negramotní trotlové.Pane Měchura proč všem vnucujete krby (pardon teplovodní krb)když o ně lidé nestojí dva dny si čtu vaše příspěvky a vážně by jste se měl zamyslet jak vehementně prosazujete jen to svoje a navíc tam kde se má mluvit o kotlích.O krbech si pište tam kde to lidi bude zajímat.Jsem tady dva dny chtěl jsem se něco dozvědět a kvůli jednomu člověku si zase tuto adresu vymažu a asi nebudu sám.
Vlastnim kotel atoma SM32 se zvětseným tepelným výměnikem a kominovým ventilatorem . Při topeni již nepouživam sekundarni klapky ,protože nasavaný sekundarní vzduch ochlazuje plyny unikajici se spalovaci komory a nedochazi k jejich dokonalemu vyhořeni .Kotle atoma-rojek je nutné provozovat v max. režimu jinak nedochazí k dokonalemu spalovani.Problem je v konstrukci,kdy je celý kotel vyplnen vodou a chybi např. keramika která ,když se nahřeje ,pomaha udržovat potřebnou teplotu pro dokonale vyhořeni paliva . Touto cestou Chci apelovat na kolegy topiče ktetí topi dřivím at palivove dřiví nejdřive nechaji dostatečne vysušit .Stale vidávam jak lide nevhodne připravují drivi na topnou sezonu.Dřivi maji přímo položené na travě a nemají dostatečnou ochranu proti dešti . Potom všude rozhlašuji že topeni dřivim je na H... že kotel dechtuje a musi často vymetat komin a doma je pořad zima . Take že je velká spotřeba paliva.
JT Jan Taraba @jan.tarabaKonečně se ozval někdo z kotlařů a potvrdil to, co zde i jinde tvrdím již několik let, a proto nemohu zde na tomto servru publikovat své články (o které je na jiných servrech veliký zájem a trhají tam rekordy ve sledovanosti).
Totiž že provozovat jakýkoliv kotel s výkonem větším než 10 kW (a těch je bohužel stále 100%) bez akumulačního zásobníku je pro rodinný domek absolutní nesmysl! Nejen že dochází k nesmyslnému mrhání palivem (průměrná účinnost za topnou sezonu nepřesáhne 50%, přestože na papíře výrobci slibují i přes 85 %), ale navíc z komína vycházejí příšerné emise, které ty z prospektů přesahují ne několikanásobně, ale nejméně desetinásobně!
Proto nejúčinnějším (a současně i nejekologičtějším) zdrojem tepla pro rodinné domky je bez jakékoliv diskuse teplovodní krb s akumulací, za ním pak kamna a kotle na peletky, dále kotel s akumulací, pak pece, teplovzdušné krby, krbová kamna a kamna, a až na posledním místě obyčejné kotle.
A je opravdu velkou tragédií, která jasně ukazuje jak nekompetentní (nebo uplacení) úředníci ministerstva životního prostředí rozhodují o státních dotací z programu Zelená úsporám, když z tohoto programu jsou podporovány pouze kotle! Také podle toho tento program probíhá, když místo 10 mld. Kč, které měly být proinvestovány v tomto roce, se podařilo k 15.11. proinvestovat jen jediné procento!!!! (106 mil. Kč), a z exministrem Bursíkem slibovaných nových 30 000 pracovních míst jich ve skutečnosti bylo sotva 30, tedy jediné promile! Když ve fabrice se plán nepodaří splnit alespoň na 90%, tak odpovědného ředitele okamžitě vyhodí, tady se plní ze státních peněz plán na jediné procento a nic se neděje!!! Lze tedy jen doufat, že se Zelení již do parlamentu nikdy nedostanou....
rad by som sa opytal ci sa da kotlom rajek kurit aj repkovymy a slamenymy briketamy ak ano mal by som zaujem o kotol.dakujem.
MS milan svana @milan.svanazdravím , skoušeli jsme rostliné pelety a kotel neměl problém,idální ovšem bylo proložit občas dřevem,brikety budou lepší než pelety, a při občasném proložení dřevem ideální kotel klidně pořidte
zdravím,topím v ktp 25 dřevo a piliny naprostá spokojenost sic to občas zůstane viset ale chci se zeptat zda má někdo odskoušeno topit pilinové brikety a pelety.děkuji za odpovědi snad se debata vrátí ke kotlům atoma ,rojek.
PN pavel novák @pavel.novak243Taky zdravím ,taky topím dřevo (nezůstane viset ani občas), letos zkouším topit pilinovými briketami, naprostá spokojenost (zvláště s těmi z listnáčů), ale ten můj krb vám ani v nejmenším nevnucuji :-)))
Tato diskuze ztratila směr kotlů ROJEK i když jsem na to redakci upozorňoval ,díky podivným praktikám jednoho kouzelníka na krby.Proto už se nebudu účastnit toho tématu ROJEK.
PP Petr Pavel @petr.pavel013Zdá se, že jste konečně vystřízlivěl.
Děkuji za konstruktivní odpověď.
Kupte si sušičku (když ta přírodní solárně-větrná vám z nepochopitelných důvodů nefachčí) a spalujte to v krbu :-)))
Teď ale vážně - pokud byste měl dostatečně široký komín (min. 250mm) s dobrým tahem (a nebo ventilátorem na komíně) a velký krb (min. 35 kW) a nevadilo by vám, že se sklo brzy začoudí a ani praskot dřeva (přes sklo to tak slyšet není), tak i vlhké dřevo lze spalovat v krbu, ale musí jít samozřejmě furt na plný výkon (tedy do akumulace)a s přebytkem vzduchu. To je výhoda velkého ohniště krbu. Nicméně suché dřevo je suché dřevo....
PM Petr Měchura @petr.mechuraPardon tahle diskuze jestli jsem to pochopil dobře je ohledně kotlu rojek a ne o krbech.
Bohužel jste se trefil mimo mísu.
Jsou dvě možnosti:Atoma tepelná technika záruka na těsnot kotle 8let www.atoma.cz nebo Rojek záruka na těsnost kotle 6 let www.rojek.cz Já vlastním ktp25sm od atoma brno a jsem zatím spokojen
Vážení přátelé i nepřátelé,
všem Vám (a nepřátelům zvláště) děkuji za cenné připomínky k mému projektu vytápění teplovodním krbem bez termostatického ventilu a s dodatečnými výměníky, tedy s účinností přes 95%. Bez Vás bych tento projekt asi nikdy nedotáhl do takového konce, aby byl vybrán předními odborníky jako finalista prestižní světové soutěže ENERGY GLOBE AWARDS ČR, což je ocenění nejlepších energeticky úsporných projektů. První cenu sice nakonec nezískal (porota nepochopila, že nejde o projekt jednoho krbu, ale že to platí pro všechny, a dala nakonec raději přednost zásobování teplem z biomasou pro celou obec, byť s horší účinností a emisemi), nicméně je to jasné potvrzení předností teplovodních krbů oproti kotlům (za což mně kotlaři nemají pochopitelně rádi a proto již 4 roky tento projekt nesmím publikovat na "nezávislém" serveru TZB-info, aby nepřišel o sponzory). Záznam ze včerejšího Galavečera a koncertu (Vanessa Mae, Aneta Langerová, Kryštof, za účasti předsedy vlády ČR M. Topolánka a ministra životního prostředí M. Bursíka) můžete sledovat dnes večer od 21.00 hodin na ČT 2, kde bude půlminutový šot o mém krbu.
Jinak tento můj projekt právě získal od nezávislé 10ti členné poroty z ministerstev průmyslu a obchodu, pro místní rozvoj, školství mládeže a tělovýchovy, Úřadu průmyslového vlastnictví, ČVUT, VŠE, Akademie věd ČR, Českého svazu stavebních inženýrů, České společnosti pro jakost a Asociace inovačního podnikání i ocenění Cena Inovace roku 2008, která mu bude předána 5. prosince v Senátu Parlamentu ČR p. Miroslavou Kopicovou, předsedkyní Rady pro vědu a výzkum.
Co více si přát? Snad jen, aby se jeho využití co nejvíce rozšířilo a uspořilo se díky němu co nejvíce energie. Bližší informace na www.biom.cz hledání dle autorů či nejčtenější článek (36 000 přístupů!)
Mnoho úspěchů přeje Petr Měchura
PM Petr Měchura @petr.mechuraUpřímně Vám to přeji, a současně Vás také navrhnu na laureáta ceny Top Spamer :-)
Pokud spalujete mokré dřevo musíte počítat s nejvyšší účiností systému 30%.Jestliže spalujete dřevo suché můžete se dostat na účinnost až 90%.Z této jednoduché matematiky Vám vyjde kolik dřeva spálíte .
Honza T.
Vlastnim kotel ATOMA xxx 32kw s otahovým ventilatorem a zvětšeným tepelnym vyměnikem (zvláštnosti konstrukce-30ks trubek výmenik;výska kotle 1,7m;kominový ventylátor;zvětšena přikládací komora ).Kotel je vybaven zpětnou cyrkulaci vody termo ventyl ESBE 60c .Zkušenosti které jsem nabyl jsou tyto, protoze kotel neobsahuje keramicke prvky a je cely vyplnen vodou je nutne provozovat v max režimu s akumulačni nádrzí jinak dochazi k dechtovani ,na vine je absence keramiky a velkost hořakových 2ks komomor vyplnených vodou a ochlazujicich spalovani.Zpalovat v kotli vlhke palivo opet rapidne zhoršuje emise .Odtahovy ventlator je výborna a ekzistenčne duležita součast pro rychly zátop ,přikladani paliva bez nepřijenneho zápachu a bezprašné cišteni.Kotel vlastnim 1rok a stale se učím jak na nej , jinak topi výborne ja mu řikam parni mamut.
JT Jan Taraba @jan.tarabaHonzo, články jdou editovat. V klidu si svůj přečtěte ještě jednou a určitě si všimnete.
příspevek není přesně k dotazu na kotle atoma, ale má zhruba pětiletou zkušenost s kotli atmos a trochu jiné zkušenosti než předešlé příspěvky.používám kotel o výkonu 20kw s elektronickou regulací, odtahovým ventilátorem, bez nádrží. kotelem vytápím rodinný dům plus truhlářskou dílnu celkem zhruba 450ks litinových článků. topím dřevem v jakékoli podobě, od pilin přes kusové dřevo až po uhlí v jakémkoli poměru. podmínkou je alespoň trochu proschlé(syrové dřevo z lesa jeden rok).piliny vydrží hořet asi dvě hodiny, dřevo v kombinaci s uhlím klidně celou noc i při 20pod nulou.v domě jsou na radiátorech termostatické hlavice udržující teplotu na 22 stupních a na koli ventilátor udržuje 80 stupnů. mimo počátečních chyb, kdy se povedlo kotel dvakrát přetopit a doslova vytavit plastové ovladacě a teploměr funguje kotel bez problémů a oprav, jen ho občas vyčistit.
DV david vondracek @david.vondracekVážený pane Vondráčku, nevím co používáte za kotel, ale 20 kW výkon to asi nebude, když s ním vytopíte 450 kusů litinových článků. Nevím ani co je to za články, ale starší typy 500x200 mají výkon cca 130 W, novější 4 sloupkové 500x160 Kalor cca 120 W, 3 sloupkové 500x110 cca 100 W. Jednoduchým výpočtem mě vychází výkon vyšší než 40 kW! Nedovedu si představit jak se dá 20 kW kotlem systém přetopit.
a kdo nechce chodit přikládat a je při chuti
http://home.tiscali.cz/ca897991/index.ht…
Dobrý den,zkušenosti s kotlem Atoma mám ,ale bohužel žádné kladné. Kotel nevydrží dlouho hořet,jelikož má malou násypku.Polena ,které se obvykle řežou na metry,musíte rozřezat na tři díly ,protože půlky se do kotle nevejdou.Pokud jsem topil štěpku mohl jsem u kotle spát, protože byl za chvíli bez topiva a tak jsem pořád musel přikládat.Kotel vybuchoval, protože nahromaděné plyny se zapalovaly nad naloženým paliven v násypce.
Zkoušel jsem také topit uhlí a to byl teprve tanec. Kotel pochodoval po kotelně a celá ulice věděla že topím ,protože z komína šel tak hustý kouř ,kterým jsem obtěžoval všechny sousedy, dehet tekl přes růžici na dvířkách ven a tak byl cítit v celém domě.Když jsem kotel kupoval (po všech chválách jeho prodejců)mé představy byly s cela jiné než zkušenosti ,které jsem s tímto kotlem zažil.Po jedné sezóně byl tak zadehtovaný komín, že ani po deseti letech předchozího provozu na starý kotel Apolo takový nebyl.Přes všechny vynaložené investice jsem byl nucen kotel demontovat a koupit jiný kotel.
Koupil jsem kotel ,který má tahový ventilátor a spaluji uhlí i dřevo a z komína mě nejde vůbec žádný kouř.Ventilátor se sám zapíná a vypíná podle teploty kotle a palivo kvalitně vyhoří čímž odpadá jakékoliv dehtování.Závěrem snad jenom to ,že kotel Atoma bych nedoporučoval, protože na trhu jsou v této cenové relaci kotle s ventilátory, které vám zaručí dokonalé hoření a regulaci kotle s ohledem na ekologii.Přeji mnoho zdaru při výběru.
Obraťte se na výrobce kotlů ATOMA, vyrábí kotele na štěpku v kombinaci s kusovým dřevem a kotle na ruční přikládání paliva.
Firma ROJEK vyrábí kotle dle výkresové dokumentace firmy ATOMA z roku 2001. Tyto kotle prošly významnou inovací.
FK František Krist @frantisek.kristtady je diskuze na kotle a né reklamní kampaň tu si dělejte na svém webu nerad bych zde napsal osobní zkušenost s Vaší osobou.
Dobrý den,
Atomu 20kW mám dva roky zapojenou s aku asi 1600 litrů,regulace ADEX fantazie v domě 23.5 až 24 stupňů(cca 200m podlahové plochy) topím asi 6-8 hod za den + bojler.
A to hlavní minulý rok jsem zkoušel štěpku rychle hoří to mě nevadí jde to do nádrže, standartně používám dřevo + piliny.Minulý rok to vidím za topení 3000Kč a tento 4000Kč.Topil jsem plynem ,ale to nejde vůbec srovnat.Regulace po vypnutí termostatu pouští do okruhu 35°C na topnou takže běhám doma jen v trenkách.Nikde nic nedusím nic nedehtuje a kotel jen zpívá:-))
Proti Atmosu kde je potřeba opravdu suché dřevo(nerozpadá se topeniště z keramiky,problém s ventilátorem atd) je ATOMA zázrak nejsou potřeba žádné náhradní díly.Tah komína minimální hoření bez čouzení,občas jiskra z pilin:-)
Mám nejnenší kotel takže nakládací prostor je malý,metr dřeva nařežu na tři ještě mě zůstane,to samé je 25kW nějaká míra 4xx pořád zůstane kousek odpadu(na zátop to ale stačí)Měl jsem i topičské zkoušky na kotle nad 50kW člověk musel pořád něco sledovat,ale to tady odpadá jen tupě přikládám:-)))
PP Petr Pavel @petr.pavelDOBRY DEN MAM KOTEL ATOMA KTP 20 TUV A TOPENÁŘI HO BOHUZEL NEUMI ZAPOJIT NEBO ALESPON NEVEDI JAKY SYSTEM BY BYL NEJLEPSI. MAM PROTO NA VAS VELIKOU PROSBU ZDA BY JSTE MI NEMOHL POSLAT POPIS SOUSTAVY POPRIPADE FOTOGRAFIE CELYCH ROZVODU MOC DEKUJI J CIHELKA TEL 602845357
V mesiaci September som kupil kotol ROJEK KTP 25 KW,ešte ho nemam zapojeny,keď začnem kuriť tak budem pisať svoje skusenosti.Ak mate niekto skusenosti s tymto kotlom možte mi napisať na moj email budem Vam vďačny za každu skusenosť.
JC Ján Chromík @jan.chromikTak jak topí kotel
Mám podobný problém,
může některý majitel kotle ATOMA sdelit své zkusenosti s tímto typem spaloování, jak funguje zplynovani, jak se topí dřevem, jak uhlím, zda při roztápění nekouří ? Jake mate zapojeni kotle. Jak casto se musi prikladat v prumeru - dřevem, uhlím. Zda je mozno tento kotel nejak efektivne regulovat. Stale mam dilema mezi litinou Viadrus a neco jako ATOMA.
ZL Zdenek Liszek @zdenek.liszekPo poměrně dlouhé době shánění jakéko-li důvěryhodné informace o kotli Rojek o jeho použití v praxi jsem jeho koupi zavrhl, neboť jsem se od nikoho nic nedozvěděl a zakoupil jsem osvědčenou litinu - Dakon FB, kde lze se zárukou ztopit cokoli, i mokré dřevo. Doporučuji si nechat od topenářské firmy spočítat výkon a koupit kotel s výkonem nepředimenzovaným, aby se kotel nemusel přivírat. Pak nedehtuje.Nevýhodou litinových nezplynovacích kotlů je jejich větší hladovost a tedy nutnost častějšího přikládání (cca1x za 1,5 hod.).
Mám podobný problém,
může některý majitel kotle ATOMA sdelit své zkusenosti s tímto typem spaloování, jak funguje zplynovani, jak se topí dřevem, jak uhlím, zda při roztápění nekouří ? Jake mate zapojeni kotle. Jak casto se musi prikladat v prumeru - dřevem, uhlím. Zda je mozno tento kotel nejak efektivne regulovat. Stale mam dilema mezi litinou Viadrus a neco jako ATOMA.
Používal som už viaceré kotle na tuhé palivá. Vigas-splyňovací, nedoporučujem, rimatherm, to isté, dokonca aj liatinový viadrus VSB1-ktorý je knštrukčne veľmi podobný atome-rojek. Tiež som s ním nie moc spokojný, lebo často dechtuje a je nutné ho každý týždeň čistiť(prerobil som ho na štiepku, ale bez podávača a retorty). Zatial najlepšiu skúsenosť mám z modrathermom typu zeus-35kw(má dostatočný výkon a rýchli nábech kúrenia - pozapálení paliva do 40min dosiahne teplotu 60 stupňov celzia a nedymí). Čistím ho raz za dva týždne, v najtuhšej zime po plnom naložení v ňom vydrží horieť 4 hodiny(zásobník má len 90 lit). Uvažujem že na firmu si nechám pozvárať tento typ kotla na zákazku, ale vo väčších rozmeroch miestop vigasov a viadrusu
Dobrý den,
mám zkušenosti a s firmou ROJEK, a.s. spolupracuji.
Prosím, odpovězte mailem na haverova at volny.cz nebo na tel.: 608479329
Předem děkuji
(nevadí, že Váš dotaz je staršího data).
JUDr. Martina Haverová
Dobrý den Vážení topiči,
opravdu není nikdo schopen se podělit otevřeně,pravdivě a obšírněji o zkušenostech s kotlem Rojek? Potřebuji koupit nový kotel a proto o reference velmi stojím. Děkuji!
Milan Matyasek
s atomou jsem spokojen, měl jsem viadrus po třech letech jsem jej prodal,atoma proti viadrusu je ekologicka i ekonomicka ma větši teplosměnou plochu
MP milan palacky @milan.palacky811Dobry den, muzete mi a mozna nam vsem sdelit jake jsou vase zkusenosti s kotlem ATOMA, jak funguje zplynovani? Jake mate zapojeni kotle. Jak casto se musi prikladat v prumeru. Zda je mozno tento kotel nejak efektivne regulovat. Dale by me zajimalo ktera firma Vam realizovala zapojeni a dalsi podorbnosti.. Stale mam dilema jednoducha litina ale nizzsi ucinost a horsi ekologicke parametry nebo neco jako ATOMA.
Dekuji
Mam kotel atoma kpt 30kw nejrychleji se objedna u vyrobce ATOMA BRNO WWW.ATOMA.CZ rojek kotle nevyrabí pouze prodava
MP Milan Palacky @milan.palacky159Jsem rád že jste se ozval,že vlastníte tento kotel.Bohužel nepíšete jak jste sním spokojen.Děkuji
Vazeni,
tak jsem se snazil- skutecne velmi moc (a byl jsem v kontaktu s p. Popovem) dosahnout nakupu kotle ROJEK. Po dvou mesicich dohadovani, kdy bude/nebude kotel k mani, marnem hledani referencni kotelny, dotazu na skutecne vyhody kotle a spol...jsem koupil - VIADRUS. Netesi me to, obzvlaste proto, ze jsem se na zaklade popisu ROJEK kotle nadchnul a jen jsem potreboval podporu...lec ziskal jsem pocit, ze kotle skutecne nejsou prioritou podniku (a to jsem kontaktoval primo pana Rojka s tim,ze bych kotel fakt chtel, a zda by nebyl nekdo, kdo by se mnou komunikoval...) Po dvou mesicich jsem to vzdal.
Preju tem co maji trpelivost hodne stesti a rychlou dodavku. Nemel jsem stesti (ale doted si myslim, ze koncept je genialni - jen ten kotel nemam:-(((( )
diky
Lukas
LP Lukas Peterka @lukas.peterkaDobry den,
mohu se zeptat jaky Viadrus jste zakoupil a jak se Vam jevi? Neb i tuto reseni zvazuji jako nahradni kotel na drevo.
S pozdravem
Petr B
Také mám zájem o tento kotel.Máte s tímto modelem nějaké zkušenosti ?
Taky jsem se dival na kotel Atoma Rojek,je to fakt zajimavy kotel a nejvic se mi libi kotel druhe generace a prave je to novinka a u nas na prodejne jeste neni.A na ten kotel se podivam na vystavisti v Brne a dozvim vice informace.Je zajimavy,ze muze topit aj mokre drevo,piliny,strepky atd..
Prave uvazuji o koupi.Jeste pockam a pak se uvidi.
Muzete se podivat na www.atoma-rojek.cz
V případě vašeho zájmu vidět kotel v chodu v praxi kontaktujte přímo firmu Rojek divizi tepelné techniky, konkrétně p. Popova z této sekce. Kotel je možno vidět v provozu v mateřském závodě firmy rojek v Kostelci nad Orlicí. Po této prohlídce budete moudřejší.
Nevhodný příspěvek
Pokud chcete upozornit redakci na diskusní příspěvek, který svým obsahem porušuje pravidla diskusí na portálu TZB-info, klikněte na tlačítko Odeslat. V diskusích jsou nepřípustné zejména příspěvky vulgární, urážlivé a nesouvisející s tématem dané diskuse.
Vyberte způsob sdílení
Přihlášení
nebo se přihlaste emailem
Nemáte účet?
Vypadá to, že nejste přihlášen
Registrací a přihlášením získáte mnoho výhod. Neunikne vám žádný nový příspěvek u oblíbených témat, můžete se ptát i odpovídat.
Technická podpora
Máte potíže s přihlášením, vkládáním příspěvků, nebo se správou vašeho profilu? Napište nám! Uvítáme také připomínky, podněty a nápady k vylepšení diskuzního fóra. Děkujeme.