Rubriky:
Dobrý den.
Mám plynový kotel Protherm, který ohřívá vodu a v zimě i zároveň vytápí byt. Spínání na topení je nastaveno na termostatu. Když se začně topit, tak kotel často spíná (cca po 20ti sekundách naskočí a po 20 ti sekundách zase vypne...pořád dokola.
Opravář se s tím prý nikdy nesetkal a neví co s tím.
Nemá s tím někdo zkušenost? Poradí mi někdo?
Díky Petra
Pane Vávra, já na rozdíl od Vás nenapadám tazatele ale firmu, co mu namontovala nevhodný kotel a navíc to vypadá, že…
před 3 roky
Zde pane (úchyle) jasně vidíte, že je dobré problematiku řešit zavoláním. Předejdeme tak nedorozumění a vše se vyřeší…
před 3 roky
Tento kotel se už opravdu neprodává a ani nemůže, protože nemá regulaci spalovacího vzduchu a je vlastně…
před 3 roky
113 odpovědí
Zobrazit všechny reakceMám podobný problém. Mám půl roku nainstalovaný plynový kotel s průtokovým ohřevem TUV - Ferroli DIVACONDENS F24.
Kotel je bez akumulační nádrže. Má nastaveny hladiny spínání 55 a 75°C, což je na displeji vidět, ale zdá se mi, že spíná moc často. Cca 2 minuty hoří a pak 2 minuty stojí. A takto se to opakuje.
Chtěl jsem se nejprve informovat zda to u kotlů bez akumulační nádrže není běžné než budu volat servisáka.
Děkuji za informaci.
TV Tomáš Vilím @tomas.vilimPodstatné je jaké máte TZ domu. Bez toho se nedá radit
Dobrý den,
mám sestavu kotle Protherm 24 KTO a zásobník BZ60 a nyní mi začal kotel při ohřevu TUV vypínat a zapínat. Natopí TUV na 42°C (nastaveno 51°C) a potom cca 7 x vypne plamen a znovu zapne, (plamen hoříí cca 20 vteřin). Toto dělá dokud nedosáhne požadované teploty.
Můžete mi prosím poradit?
Děkuji.
KS Karel Světlý @karel.svetlyNedodržení montážních pravidel výrobce, příliš tvrdá voda na ohřev, minerály z vody se vám usazují a to pevně (ohříváte TUV asi na 60°C a více) na dobíjecím hadu, toho zalepily a teď topná voda není skrz tepelný izolant vytvořený z minerálů odloučených z vody (vodní kámen) schopna předat svoje teplo vodě teplé na sprchování. Za chvíli si odvaříte na elektronice kotle nějaké to relé.
Dobrý den.
Bydlím v rodinném domě (2 patra), zateplení polystyrenem + solarni system (topeni+TUV), vytápěná plocha celkem cca 140m2. Ve sklepě mám starý kotel Destila DPL25 automatik (25kW). Radiatory deskove (bez vnitřních plechů jaké jsou nyní na trhu), rozvody trubek měděnné. Kotel je ve sklepě.
Chtěl bych si pořídit nový maximálně úsporný a kvalitní kotel. Bohužel nevím co by pro mě bylo nejlepší. Když dojdu do firmy co děla kotle nebo instalace tak me 100% bude tlacit pouze do znacky co dela on, nikoli do toho co je treba nejlepsi. A to jeste nevim jestli je v tom opravdu odbornik nebo me jen lakuje. Potreboval bych tedy nejake startovni info co mam zadat a na co se soustredit.
Zaujaly me kotle s modulaci vykonu a kondenzaci, ale nevim jestli me kondenzace ma zajimat (topi pry v nizsich teplotach a to u radiatoru nestaci-ze je to tak pro podlahove topeni). Stary kotel cykluje standartne (tak to tenkrat delali, tak me zaujala ta modulace, ale nic o tomnevim jestli je topro me vhodne).
Poradi mi nekdo kdo uz ma prakticke zkusenosti ?
Dekuji Fridrich Jiri
FJ Fridrich Jiří @fridrich.jiriNa toto téma zde bylo odpovězeno mnoho.
Projděte forum,jistě příspěvky najdete.
Každopádně si polepšíte minimálně o 15-20% na spotřebě,i když se napojíte na starý systém.To je ověřené.
Počítejte s náklady na jiné odkouření(komín).Dále je nutné aby byl v místě instalace poblíž odpad(pro odvod kondenzátu).
Co se týče kotle...V podstatě se orientujte na značku,na kterou budete mít blízký také servis.Aby to potom nedopadlo jak zde píší někteří lidé,že platili tolik a tolik za cestu servisákovi,a že na něj čekají buh ví jak dlouho.
Protože si nemá cenu namlouvat,že tyto moderní spotřebiče jsou bezporuchové.
Ten nej bude doporučovat každý dle toho jaký sám vlastní.
Principielně jsou všechny stejné.Některé mají spalovací komory z nerezu,některé ze slitiny AL,jsou i litinové...atd.
Na trhu má KK prakticky každý větší výrobce kotlů.
Takže bych se spíše poptal kdo má jaký ve vašem okolí, jak je spolehlivý,jaké jsou náklady na údržbu,provoz,.....
Z těch nej máte třeba ACV,Vaillant,Buderus,Dakon,Junkers...atd.
Ale i na tyto značky budou někteří lidé nadávat ,nebo je chválit dle zkušenností.
máme plynový kotel na topení. V současné době neustále
spína cca 3-4 min. a cca 1min. zase vypne.
Můžete prosím poradití příčinu ?
MV mašková věra @maskova.veraDobrý den,
paní Mašková,co mám momentálně na sobě ?
Nezobte se,ale vy jste nedala ABSOLUTNĚ ŽÁDNÉ INFORMACE.
Musíte napsat alespoň základní info-značku kotle,typ,atd.
Děkujeme za pochopení.
Vidím, že tazatelka se ke svému problému již neohlásila, ale diskutérů je tu více než dost. Proto se zeptám, co říkáte na značku plynových kondenzačních kotlů orako.cz??? Mos se o této značce nemluví, byť je na trhu již nějakou dobu.Výhody kotlů: Není třeba dalších revizí, není třeba vůbec žádnou revizi na komín, "samo" se to čístí atd. Sám znám tři majitele, kteří s danými kotli neměli žádné problémy od plynofikace v r. 93, což značí bezporuchovost(a bezúdržbovost) již 15 let bez jakéhokoliv zásahu. Proč se ptám: chtěl bych tento kotel napojit na podlahové topení, nejsem si však jist vhodností tohoto řešení. Včichni tři (dle mě štastní) majitelé topí do klasických radiátorů na vyšší teplotu, proto zkouším hledat radu i zde.
díky za reakce
S některými články zde nutno souhlasit. Ale vyvážení topné soustavy je trochu jiná věc jako spínání a vypínání kotle. Nejprve je nutno provést kontrolu tlaku v soustavě, příp. tlak v expanzomatu. Druhá záležitost je termostat, který má regulovat teplotu kotle. Dále jsem se setkal s ucpaným filtrem (sítko na vstupním potrubí do kotle). Pokud ohřívaná voda v kotli může cirkulovat v okruhu, není důvod aby kotel spínal v důsledku přehřátí. Pokud je počáteční tlak v expanzomatu min 0,5 baru po natlakování soustavy a ohřevu kapaliny by nemělo být dosaženo vypínacího tlaku. Otázka je jak velký musí být provozní tlak a na jaký tlak je stavěn kotel?
Ale 3 bary je 30 mvs a to je výška průměrného paneláku! A to je zpravidla tlak, při kterém kotel vypne!
Nejsem servisák,ale díky vlastním problémům s kotlem už bych ho pomalu mohl začít dělat. Jak je vidět tak se pánové odpovídající na váš dotaz začali z vlastní ješitnosti dohadovat o ... a nějak vám zapoměli pomoci. Má zkušenost je trochu podobná, jedna část i stejná a sice, kotel často spínal a vzápětí zase vypínal. Výkon kotle byl nastaven na max tzn. 28kw, teplota topné vody 65. Prostorový termostat dával požadavek na topení, kotel zapálil a po dosažení teploty 65 stupňů vypnul. Do minuty už ale znovu zapaloval. Takhle stále dokola. Dělo se tak ze dvou důvodů. Prvním bylo, že topenářská firma připojila opačně přívod vratné vody ke kotli a ta se vracela příliš horká, takže jí kotel dohřál velmi rychle na 65 a vypnul. Druhou věcí bylo, že maximální výkon 28kw bylo v tomto případě moc. Hořák to nahříval příliš rychle a logicky se voda zase rychle schladila. V okamžiku kdy se stáhl výkon na 20kw si kotel ševelí dokud nenatopí na 65, kterými natápí radiátory až do doby signálu prostorového termostatu o požadované teplotě. Radil bych, nechte si snížit výkon kotle. Nejlépe v závislosti na tepelných ztrátách vašeho objektu. A kdyby náhodou....tak topná voda nabíhá do radiátoru vždy přes termostatický ventil, tedy tam co je hlavice. Jděte po ní a u připojení k radiátoru musí být tato trubka teplejší, nežli ta druhá s vratnou vodou. A jestli to bude všechno takhle, tak s vámi jdu pivo. Hodně štěstí Jindra.
JZ Jindřich Zemánek @jindrich.zemanekNie so všetkým súhlasím, čo píšete, ale je tam niečo na osoh. V prvom rade by pani mala presne opísať o aký kotol sa vôbec jedná a čo všetko jej ide resp. nejde . Podľa jej popisu nie je dosť jasné o čo ide. Dajte presný popis a potom môžete čakať presnejšiu odpoveď, ovšem ak ste to už neporiešili.
První co je potřeba zkontrolovat je spínání manostatu. Tento prvek je v pořadí spínání a dalších vazeb první. Nesepneli a deska automatiky neobdrží informaci o překlopení manostatu, deska automatiky nepokračuje a nedává ani další pokyny pro puštění plynu, zápalu a kontrolu ionizačního proudu. Ionizace se na desce kontroluje až po zapálení hořáku. Pokud k zapálení vůbec nedojde, je potřeba zkontrolovat jako první ventilátor a manostat. Pokud je tam takto dlouhé odkouření, je problém zde.Pokud by bylo špatně složené odkouření, kotel by zapálil (což nedělá) a následně by byl plamen utlumován. To zde ovšem popisováno jako závada není. Není přeci problém sundat přední díl spalovací komory, dát tomu vzduch a vidět.Stejně tak by neměl být problém nastavit manostat či potřebné hodnoty proměřit.Hlavně to chce číst návod k montáži. Rozhodně je to pouze a výhradně na zásah autorizovaného servisního technika (jedná o kotel v záruce)a pokud servisák neví co s tím, ať zavolá dotaz na OTS výrobce a zcela jistě nebude odmítnut.
Nech sa ozve aj pán opravár a môžme hodiť diskusiu, ovšem ak sa neurazí a bude mať čas na pokec
napíšte presnú verziu kotla napr 24 KTZ12, alebo 24 KTV... vV prvom rade by som skonroloval komín, či sa kotol náhodou " nedusí" - nenasáva si spaliny, pokia+ nie, tak treba skontrolovať tlaky plynu a s tým súvisiacu ionizáciu, lebo pokiaľ niet ionizácie, tak kotol bude cyklovať a ako posledné by som skontroloval snímanie tlaku na manostate vzduchu a sondy, ktoými sa sníma tento tlak . V prípade neúspecu popíšte bližšie čo sa tam deje a poradím Vám ako ďalej
Může být vadné čidlo topné vody, špatně nastavený výkon na hořáku, také nedostatečné proplachování výměníku (poškozené oběhové kolo čerpadla) ale také bych prověřil pokojový termostat. Příčin může být ještě více (přechodové odpory na desce automatiky, kabeláži atp.) Rozhodně by si s tím měl servisní technik, umět poradit.Odkud jste? Pokud problém trvá, napište mi prostřednictvím formuláře na stránkách www.plynoservis.org
Nevím jestli je to stejný případ, ale mně dělal kotel něco podobného. Nejprve se dohřála voda v boileru, pak to přeplo do okruhu, a než stačil zapálit znovu hořák (je tam zřejmě časová pojistka pro opětovné zapálení zde asi 2-3min), tak se ochladila voda v boileru zpátečkou z topného okruhu a opět to přeplo na ohřev boileru. Na vině bylo těsnění 3-cestného ventilu, který při přepnutí na topný okruh zcela neuzavřel cestu do boileru. Takže kotel cykloval a netopil. Vyzkoušet se to dalo vypnutím ohřevu boileru, kdy kotel běžel normálně. Kotel mám stejný, pouze výkon je 24kW
Mám možnost koupit kotel protherm 12 KTZ ZP (turno se zásobníkem 45l) je z roku 2003, ale v provozu byl jedna a půl sezóny, pak byl vymontován. Jaký máte na tento kotel názor? Vyplatí se koupě za 4000kč?
Tak jak tady níže někdo píše: na jakou teplotu máte nastaven kotel? Satčí tato teplota na vytopení objektu?
a nebo:
Jsou při cyklování kotle radiátory teplé od vrchu až dolů?
Máte u pokojového termostatu alespoň jeden radiátor bez termostatické hlavice?
Již jsem o tom psal v jiné diskuzi. Kotel je vybaven termostatickým ventilem, který má zamezit nízkoteplotní kondenzaci. V praxi funguje tak, že se vnitřní okruh v kotli ohřeje, otevře se ventil vypustí teplou vodu, zase uzavře atd. Problém je v tom, že tento ventil je mechanický a tudíž co do teplot ne zcela přesný. Takže je možné, že otvírá při 50° a vy nastavíte kotel na 45° pak se logicky teplo z kotle nedostanete. Zkrátka tento typ kotle není na nějaké šmudlání při 50°. Navíc není ani účelné při radiátorovém topení klesat na tak nízké teploty.
JS Jaroslav Stoklasa @jaroslav.stoklasaDělám servis jen na prothermy 12 let, ale termostatický ventil na ochranu před nízkoteplotní kondenzací jsem v kotli ještě neviděl! Nespletl jste se? Protherm dělá stacionáry litinové a závěšáky s měděným výměníkem. Kde myslíte že by mohla ta nízkoteplotní kondenzace hrozit? Nejsou to právě nízkoteplotní kotle? Běžně se prothermy provozují kolem 45 stupňů, a nové s ekvitermou topí i na 35. V přechodném období a zvláště na starších předimenzovaných systémech se pracuje právě s nízkými teplotami, které vedou k úsporám plynu.
Napište přesné označení kotle a rok výroby.
me se toto stavalo, kdyz sem na na kotli THERM 14KX nastavil nizkou teplota vody pro topeni. pak se to chovalo tak, ze termostat sepnul, kotel se snazil nastartovat, ale zaroven voda v okruhu byla na urovni nastavene hodnoty na kotli a tak kotel vypnul a tak stale dokola:
termostat - zapni kotel, je zima v pokoji
kotel - snazim se zapnout ale voda v topeni je vyssi nez mam nastavenu ja, tekze se vypinam...
TR tom rob @tom.rob804Vy máte vodu na kotli na 25C nebo ještě nižší. Prosím co máte za kotel. Ja to moc nechápu.
Nevhodný příspěvek
Pokud chcete upozornit redakci na diskusní příspěvek, který svým obsahem porušuje pravidla diskusí na portálu TZB-info, klikněte na tlačítko Odeslat. V diskusích jsou nepřípustné zejména příspěvky vulgární, urážlivé a nesouvisející s tématem dané diskuse.
Vyberte způsob sdílení
Přihlášení
nebo se přihlaste emailem
Nemáte účet?
Vypadá to, že nejste přihlášen
Registrací a přihlášením získáte mnoho výhod. Neunikne vám žádný nový příspěvek u oblíbených témat, můžete se ptát i odpovídat.
Technická podpora
Máte potíže s přihlášením, vkládáním příspěvků, nebo se správou vašeho profilu? Napište nám! Uvítáme také připomínky, podněty a nápady k vylepšení diskuzního fóra. Děkujeme.