Nejnavštěvovanější odborný portál pro stavebnictví a technická zařízení budov

Nerovná základová deska

Autor: Petr Novotný
Datum: 05.12.2011 21:59
uživatel: 107859


Dobrý den,
stavím rodinný dům svépomocí,jsem ve fázi kdy mam hotovou základovou desku.Při vylejvání základové desky nastal problém z dřevěným šalováním že se z něj začal valit beton a tím vnikl problém.
Jelikož se valil beton z desky báli jsme se do ní šlapat a tak jsme se rozhodli že necháme beton zatvrdnout a pak uděláme vyrovnávací vrstvu, jenže vejškový rozdíl byl vyšší než jsme čekali a tak jsme desku dorovnali s tím že je po 14 metrech vejškovej rozdíl 8 cm možná víc. Prostě je mírně s kopce. kolega to chce řešit tak že dáme na desku asfaltovou lepenku a pro vyrovnání baráku uděláme pro obvodové a vnitřní zdivo betonové pásy do roviny. a vnitřní podla ha se vyrovná třeba polistyrénem nebo pískem.
prosím o odpověd zda je toto řešení nebo ne

odpovědět na příspěvek

Příspěvky v této diskusi vyjadřují názory čtenářů. Redakce portálu TZB-info nemůže ovlivnit jejich obsah, ale vyhrazuje si právo je odstraňovat.
Zobrazit všechny příspěvky zobrazuji 1 - 30 z 33   starší >>
Příspěvky
Autor: David Burian
Datum: 17.12.2011 20:11 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 104554
reakce na ...
No některé rady jsou tady opravdu o strach. Jediný problém je jestli je deska po "vylití" stále ještě dostatečně únosná a má dostatečnou min. tloušťku. Jestli jste oproti 0 jen v mínusu řešil bych to následovně.

1. Zapoměňte na živice (SBS pásy ), jděte do folie
2. položte geošku pod obvodové a nosné zdivo + folii např. SYKAPLAN tl. 1mm s přesahy cca 50 cm, jde to dělat i celoplošně pak stačí na folii položit geošku a nebo pro opatrné krycí potěr tl 3-4 cm.
3. založte si rohy, začněte zdění s nízkou cihlou a postupně dořezy vyrovnejte výškový rozdíl, pak jeďte ještě jedním soklovým šárem, budete mít o něco vyžší sokl na doplnění XPS.
4. Jestli jste neudělal před zděním celoplošnou izolaci tak ji dodělejte a vyskládejte normální vrstvy podlah a vyrovnávejte 1-2cm deskama EPS. Vše ukončete rovným potěrem nebo anhydritem.
5. Pozor na výšky překladů.

Pro budoucí vyloučení podobných problémů doporučuji stavebníkům použít materiál z odkazu. Pak stačí jen doizolovat sokl.

http://www.stavmachem.cz/index.php?menu=10&menu_cenik=298&idproduktudetail=6498

Jen pro šťourali nejsem, žádný diler.

Autor: Adam Kurdík
Datum: 19.12.2011 08:52 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 102918
reakce na ...
Jestli je některá rada o strach, tak je to ta vaše smršť dobrý nápadů.
ad 1. Co má zprasená betonáž společného s materiálem hydroizolace (asfalt x PVC)? Z jakého titulu kategoricky zakazujete asfaltové pásy? Podle dalšího textu to nebude z důvodu toho, že byste tomu rozuměl.
ad 2. Sika nabízí pro hydroizolace fólii Sikaplan WP 1100 v nejmenší tloušťce 1,5 mm - myslel jste Sykaplanem tl. 1 mm tento výrobek? Možná vás to překvapí, ale PVC fólie se spojují svařováním ne přesahem. A rada betonovat přímo na fólii je přímo z vaší hlavy? Je zvláštní (slušnější slovo mě nenapadá), že doporučujete materiál o kterém naprosto nic nevíte.
ad 3. To je rada jak noha. Proč to dělat jednoduše, když to jde složitě, že? V živých barvách si představuji, jak na stavbě dořezávají cihly po milimetrech, aby vyrovnali 8 cm nepravidelného výškového rozdílu.
ad 4. Ovšem vyrovnávání 1-2 cm EPS je ovšem ještě debilnější nápad než to zdění.
A k poslední radě - co byste chtěl na rodinném domku těsnit Xypexem? Podkladní beton? Tušíte vůbec, co se musí udělat pro to, aby v betonové konstrukci nebyly trhliny širší než 0,4 mm (tj. maximální šířka trhliny, která takto lze utěsnit - viz váš odkaz)?

Autor: David Burian
Datum: 20.12.2011 12:04 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 104554
reakce na ...
Vážený pane Kurdíku, nevím čím jste vyučen nebo vyškolen, ale věnujte se jakékoliv práci ale jiné. To, že něco neznáte nebo něčemu nerozumíte ještě neznaméná, že tomu nerozumí jiní.

1. Kde něco kategoricky zakazuju co? Živičné pasy jsou nejméně spolehlivé hydroizolace a můžete kolem toho nadělat hunbuku kolit chcete.

2. Dávám Vám za pravdu s tl. folie sikaplanu, byl to jen příklad takže pro jistotu doplním materiály stejně vhodné např. Fatrafol 803 nebo STAFOL 914 apod. v tl +- 1 mm, silnější jen v případě tlakové a agresívní vody. Poradí dodavatel co je nejlepší pro dané podmínky stavby.

3. Naprosto netuším, kde jste z mého přízpěvku pochytil, že doporučuji betonovat na folii či nesvařovat, přesah vy chytrolíne potřebujete asi k čemu?

4. Další Váš nesmysl je dořezávání cihel po milimetrech? To se Vám prosím Vás zdálo v jakém snu? Běžně lze použít maltové lože v tl. 1-3 cm a zbytek řešit dořezem.

5. Místo nesmyslného štěkání by jste nám mohl vysvětlit proč je použití 1-2 cm tl EPS na vyrovnání nesmysl co? Možná jste asi nepochopil podstatu, takže polopaticky je možné použít i jiné tloušťky, lze použít jiné materiály, není třeba dobetonovávat do roviny.

6. To že jste nikdy neslyšel o materiálu XYPEX to nevadí než začnete blábolit zkuste jim zavolat a zeptat se na použití u základových desek u RD.

Autor: Jozef Homola
Datum: 20.12.2011 12:31 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 100172
reakce na ...
Nejsem stavař ale celkem mne vadí, že se mluví vůbec o základové desce. Základová deska je definovaná jako "termínus technikus" a to se v tomto případě určitě nejedná (možná ano nevím podrobnosti). Jestli někdo natáhne nějaký "škraloup" betonu přes základové pásy a říká tomu základová deska, tak se statika dosti degraduje.

Autor: Adam Kurdík
Datum: 20.12.2011 14:26 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 102918
reakce na ...
1. Přečtěte si, co jste v 1. bodě napsal. Spolehlivost hydroizolace je dána nejenom materiálem, ale také jeho správným použitím - tj. návrhem skladby hydroizolace a jejím správným provedením. Na izolaci proti zemní vlhkosti není důvod nepoužívat asfaltové pásy - pokud jsou splněny obě podmínky.
3. Co se týká přesahů, tak nebylo uvedeno o jaké by se mělo jednat - vzhledem k úrovni ostatních rad mě jako první napadlo, že by se mělo jednat o přesahy pod stěnou. Přesahy mimo stěnu jsou totiž dané tím jaká je tloušťka zdiva a jaká je šířka role izolace - z toho vyplyne jestli má význam položit pás celý a nebo ho podélně rozříznout. Co se týká betonování na fólii, tak si opět po sobě přečtěte, co jste napsal - "stačí na folii položit geošku a nebo pro opatrné krycí potěr". To nebo obvykle znamená, že platí jedna z uvedených variant.
4. Běžně se ale to maltové lože pečlivě srovná a poté se do něj kladou cihly. To aby se zdilo s rozumnou produktivitou. Pokud samozřejmě máte čas dělat hodinu 2 m jednoho šáru, tak pro ne. Tady není řeč o lokálním srovnání 2 cm nerovnosti, ale o plošném rozdílu kolem 8 cm.
5. Vyskládat z EPS takové hrby samozřejmě půjdou. Vznikne ovšem úžasný podklad pro podlahový potěr - zubatý a pravděpodobně se různě houpající. To se zajisté neprojeví na spotřebě materiálu a ani na kvalitě výsledné podlahy.
6. To, že nevíte nic o železobetonu a ani o základní stavařské terminologii by nevadilo. Kdybyste ovšem nehýřil pitomými radami. Drtivá většina rodinných domků žádnou základovou desku nemá - jde o pouhý podkladní beton sloužící jako pevný podklad pro asfaltovou hydroizolaci a pro uložení nenosných příček. Tento beton je prakticky vždy nekvalitně položený, nedostatečně ošetřovaný a nefunkčně vyztužený - výsledkem je větší či menší množství smršťovacích trhlin, které mají rozhodně větší šířku než 0,4 mm.

Autor: LUKÁŠ DROBNÝ
Datum: 15.12.2011 18:21 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 100454
reakce na ...
Dobrý den,
mohu se zeptat zda byl proveden radonový průzkum (asi ano-
st.úř.) a jaká hodnota byla naměřena ?

Autor: Laďa Jaskva
Datum: 11.12.2011 07:59 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 100179
reakce na ...
Dobrý den. Osobně bych to zaizoloval nějakou fólií, znovu zašaloval a přibetonoval další vrstvu, která již bude v rovině. To samozřejmě uděláte, až na jaře. Zde je to nutné udělat tak, aby to nepraskalo, čili nejslabší vrastva by měla být cca 6 cm a ta nejsilnější, jak Vám to vyjde ( asi to bude 8 + 6 cm ). To Vaše řešení je sice také možné, ale u celé realizace Vám ta šikmá deska bude přinášet infarktové situace.
S pozdravem Laďa

Autor: Jiří Mitáček
Datum: 11.12.2011 10:21 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 100188
reakce na ...
tou folií nemyslíte doufám hydroizolaci, ale jen něco ším zakryfe tu desku přes zimu. Chápu to doufám dobře.

Autor: Laďa Jaskva
Datum: 11.12.2011 10:44 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 100179
reakce na ...
Dobrý den. Teď jste mě celkem zaskočil, proč doufáte, že by to neměla být hydroizolace ? Já jsem samozřejmě měl na mysli hydroizolační fóli, která se ihned po položení překryje tou vyrovnávací vrstvou betonu. To, že ta vrstva v některých místech bude silná 14 cm je celkem jasné a také je jasné, že každý špás něco stojí a za chyby se platí. Já osobně upřednostňuji stavbu na rovině.
S pozdravem Laďa

Autor: Jiří Mitáček
Datum: 11.12.2011 11:07 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 100188
reakce na ...
S tou vrstvou s Vámi souhlasím, ale ta hydroizolace tam nebude sedět. předpokládám, že když po tom nechtěli chodit, tak to taky nezarovnali. A dávat folii na "měsíční krajinu" dost dobře nejde. Jinak by to bylo vhodné mít krytou hydroizolaci.

Autor: Laďa Jaskva
Datum: 11.12.2011 13:06 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 100179
reakce na ...
Dobrý den. Já jsem zatím vyčetl, že je to nakloněná rovina. Čili, když je to rovné, tak je možno izolovat. Jestli je to měsíční krajina a je to hrbolaté, případně se to drolí, tak by izolace byla zmařená investice a první krok by musel nutně být výškové vyrovnání buď celé desky, nebo aspoň pod stěnami, zaizolování pod stěnami stavby a pak někdy před dokončením podlah dodělání celoplošné hydroizolace. Nicméně nedoporučuji to výškově srovnat pouze pod stěnami ( čili i pod příčkami ), neboť vzniknou malé bazénky, kdy nebude tazatel stíhat vybírání vody.
S pozdravem Laďa

Autor: svaton tesko.cz
Datum: 11.12.2011 13:55 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 100030
reakce na ...
bazenky vznikaji i na rovne desce ihned po zalozeni prvniho saru zdiva

Autor: Jiří Mitáček
Datum: 11.12.2011 15:45 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 100188
reakce na ...
Přiznám se že jsem asi úplně nepochopil jak k tomu došlo, takže pokud je to opravdu rovné (hladké) tak ta hydroizolace má smysl. Bude potom kvalitně chráněna vrchní betonovou vrstvou.

Autor: Jiří Mitáček
Datum: 11.12.2011 00:42 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 100188
reakce na ...
Jestli to dobře chápu tak jste tu desku ani nevyhladili. Takže na tu hydroizolaci v této fázi hodně rychle zapomente! Já jsem desku měl zničenou od deště (jen vrchní vrstva). Ale na to nedáte pořádně ani lepenklu a tekuté hydroizolace vám na to padne tolik že když teď uděláte nové bednění a dorovnáte to, vyjde vás to nejen levněji ale bude to i mnohem méně pracné! Věřte mi já jsem si tím prošel :-). A pokud vám někde chybí 8cm na vejšku tak to stejně staticky nebude v pořádku. Ale nesmíte zapomenout že i tam kde nic nechybí budete muset cca 5cm přidat, Jinak Vám to může prasknout!

Autor: pavel Tomší
Datum: 11.12.2011 23:03 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 100583
reakce na ...
Z jakého duvodu by na to hrbaté nemohl dát izolaci????

Autor: Jiří Mitáček
Datum: 11.12.2011 23:57 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 100188
reakce na ...
Protože by jste ji jen těžko vytvaroval dle hrbolků. A kvalitní stěrka by se na vrcholcích těch hrbolků pravděpodobně ošoupana. Nehledě na několikanásobně zvýšenou spotřebu stěrky, která by stála majlant.

Autor: vaclav Tomek
Datum: 12.12.2011 07:42 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 100747
reakce na ...
Proč by jste měl izolaci tvarovat podle hrbolků.Izolaci položíte na stávající podkladní beton ,díra nedíra a za 50 let jí tam najdete tak,jak jste jí zabetonoval.Jestli uděláte díru tím ,že jí prorazíte nohou kolečka ,tak tam za 50let bude pane Mitáčku.Jestli se můžu zeptat,uniklo mi ,co bylo příčinou vzlínání vody pod izolací na vaší stavbě?Dešť ,pramen ,apod.

Autor: Jiří Mitáček
Datum: 12.12.2011 11:49 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 100188
reakce na ...
To by mě uděšilo že tu díru tam budu mít i za padesát let :-) Prostě a jednoduše modifikované i nemodifikované asfaltové hydroizolace jsou vhodné jen na menší nerovnosti, fólie zase oddělí podkladní beton od horní vrsty (nehledě na zbyšená ryzika poničení folie) a u stěrky bude šílená spotřeba. Jiné metody neznám. Zapoměl jste napsat jakou by jste vy konkrétně použil?
Já osobně bych to nejdřív srovnal.
A k mé stavě. Byla tam tlaková voda na dvou místech. A mezi jednotlivými nátěry penetrace se na desku nafoukal pyl. Takže nebyla dostatečně soudržná. Musel jsem vytrhat celou hydroizolaci na kraji stavby, vyčistit, napenetrovat a znovu natavit. Na to jsem pro jistotu přidal pár (18) vrstev růsných tekutých hydroizolačních sterek a vytáhnul jsem to 25cm na stěnu. Rohy jsem vyztužil sítkou na SDK. Puvodně jsem tam měl výztužnou tkaninu od Hasoftu asi za litr a musel jsem ji strhnout protože byla naprosto k ničemu.

Autor: Pavel Kříž
Datum: 14.12.2011 04:14 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 100055
reakce na ...
Panové Tomší a Tomku, samozřejmě, že na hrbolatý podklad izolace dát lze. Je otázkou, jestli bude funkční. Protože se pravděpodobně protrhne, tak funkční nebude. Já jen doufám, pánové, že nejste se stavebnictvím nějak profesně spjati...

Autor: vaclav Tomek
Datum: 14.12.2011 08:10 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 100747
reakce na ...
To víte ,že nejsem spjat .Můžete klidně spát.Samozřejmě že ta izolace bude funkční.Jenomže vy,jako teoretik začnete hned vypočítávat jaký tlak jí protrhne .Už jsem tu přeci psal ,že když jí neprotrhne pitomec s kolečkem,nebo jiným předmětem který mu upadne tak tam ta izolace bude neporušená 50let.Nedělám ani do dřeva,ale na stavbách vidím z čeho se dělají krovy.Vy asi ne .Čemu nerozumíte .Na té izolaci bude ještě beton .A i kdyby se náhodou protrhla ,tak co?Bude tam stříkat voda,foukat radon,který tam není (je)No to musí každý posoudit .Kdyby to bylo tak důležité,tak by to ty lidi nenechali dělat.

Autor: Jiří Mitáček
Datum: 14.12.2011 10:02 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 100188
reakce na ...
Když Vám nestačí teorie dejte na praxi. Psal jsem do tohoto vlákna proto, že jsem chtěl tazatele varovat před tím, co se stalo u mě. A to jsem to tak hrozně nepodcenil jako Vy! Ano Někdy to nemusíte vůbec poznat, že tam nějaká díra je, Nekdy tu hydroizolaci nemusíte mít vůbec. Ale dáváte ji tam pro to, aby jste měl jistotu ve 100% případů.

Autor: vaclav Tomek
Datum: 14.12.2011 12:41 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 100747
reakce na ...
Pane Mitáčku,jestli jste to mířil na mě,tak víte že opravdu nevím co bych vám řekl.Je ten předvánoční čas.Chce to slušnost a pohodu.
Ale přeci pár slov.Pamatuju na vaše vlákno//Jakou izolaci/ nebo nějak podobně.Co se toho popsalo .Výsledek ?
Nejde o to jak jste to podcenil vy nebo já.Jde o to aby jste to udělal jednou a pořádně.Aby jste poznal,že se ze stavbou v případě spodní vody musíte dostat o pár decimetrů výš protože to ničemu nebrání a ušetříte peníze .Váš postup?Znate všechny druhy nátěrů na izolování a polovičku jste jich koupil.Na to já nemám.A to stačí .To máte za to že jste se o mě otřel.Jinak vám přeju hezké vánoce

Autor: Jiří Mitáček
Datum: 14.12.2011 13:54 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 100188
reakce na ...
Já se vás nechtěl nijak dotknout. Prostě jsem uznal za vhodné připomenout co se přihodilo mě. Ano byla to chyba z mé strany, nejsem jako něteří z zde na fóru co ze své chyby nakonec udělají nějaký nadstandard. Stalo se, oprava nebyla zadarmo, drahé to sice taky nebylo, ale celé jaro a kus léta ztrávil sanací. Ne že bych tam byl denně to ne. Ale jednou jsem čekal až to úplně vyschně a ono naschvál chcalo a chcalo. Pak jsem zase potřeboval vyzkoušet jestli je to uděláno dobře a ono měsíc snad ani nekáplo... Prostě ztáta času, naprosto zbytečně. BTW tu izolaci jsem řešil jen v cca půlmetrovém pásu vodorovně a svisle. Beru to navíc jako zkušenost pro příště. Vyzkoušel jsem na tom snad jakoukoli tekutou izolaci co se dá na trhu sehnat :-)
Kdyby to stejným způsobem dělala průměrná stavební firma, tak by to tak nechala být a ono by se pravděpodobně nic nestalo, ale co kdyby?
O pár decimetrů víše jsem stavbu mít nechtěl. Snařil jsem se jí začlenít co nejvíce do terénu i přes to že je to složitější. Byla to pro mě jedna z hlavních priorit.

A to že jsem se ozval na Váš přízpěvek bylo z důvodu, že je to velice riskantní řešení a navíc naprosto zbytečně.
Přeji také pěkné vánoce.

Autor: Jozef Homola
Datum: 14.12.2011 10:52 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 100172
reakce na ...
Fotogalerie:
obrázek č. 1 obrázek č. 2 obrázek č. 3 obrázek č. 4 obrázek č. 5 obrázek č. 6
"A vidím jak se to dělá". U nás postavila firma toto asi před 12-ti léty, protože se to tak dělalo. Od té doby je to u soudu a zatím to jenom hyzdí okolí (škvíry se rozevírají) ale je to v mnohém poučné a proto pár fotek.

Autor: Jiří Mitáček
Datum: 14.12.2011 11:26 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 100188
reakce na ...
Dělalo dělalo a doteď se bohužel stále dělá. Stačí když se investor nedívá.
Z těch tenkých dutých cihel máme doma příčku na kant. A ještě k tomu prostřed vede plynové potrubí. Jak horizontálně tak vertikálně napříč celou příčkou. Naštěstí je nenosná. A to nejhorší bylo když jim cihly evidentě dosli tak je nahrazovali jen tou maltou!!! Výsledej je ten že jsem zadělával i skoro deset cm široké praskliny! Fuf! Za to bych tomu co to udělal useknul obě ruce, jako prevenci aby to příště už nezkoušel.
..Možná by ale stavební firmy přišly brzy kompletně o všechny dělníky. Alespoň ty dvouruké :-D

Autor: Jozef Homola
Datum: 01.03.2019 21:02 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 100172
reakce na ...
Fotogalerie:
obrázek č. 1 obrázek č. 2 obrázek č. 3
Možná to někoho zaujme (když vidím dřívější příspěvek) jak se vyvíjí tento sfušovaný dům přes 20 let.
Momentálně je to odkoupené městem od jednoho majitele spekulanta pobývajícího v zahraničí. Ten postupem času nechal vyměnit okna a to dostatečně křivě asi 10-té kvalitativní třídy a taky nechal půlku obložit polystyrénem. Město má studii jak to nějak zrekonstruovat.

Autor: Petr Kuaze
Datum: 02.03.2019 18:33 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 115202
reakce na ...
mesto nevi co s penezma :)

Autor: Adam Kurdík
Datum: 06.12.2011 08:21 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 102918
reakce na ...
Sice nerozumím tomu, čeho konkrétně jste se báli na čerstvém betonu, ale to je teď už jedno.
Způsob nápravy jedné blbosti je další ještě vetší blbost. Pokud je povrch betonu dostatečně rovný, tak položte hydroizolaci (cokoliv, jenom ne asfaltovou LEPENKU) a překryjte ji novou vrstvou betonové mazaniny tloušťky cca 50 mm v nejvyšším místě. Tloušťka nového betonu bude záviset na tom, kolik ho vlastně v tom stávajícím tam, kde je povrch o 8 cm níž a na tom, co na tom betoně bude stát (tj. hlavně příčky - z čeho a kolik).

Autor: milan dos
Datum: 14.12.2011 14:11 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 100397
reakce na ...
Dobrý den, mám jen dotaz. Proč by se to nemohlo přímo na ten šikmý beton rovnou přibetonovat do roviny a potom zaizolovat tu rovnou plochu. Aproč tak zásadně NE asfaltovou hydroizolaci.

Autor: Jiří Mitáček
Datum: 14.12.2011 14:57 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 100188
reakce na ...
Tam šlo o to využít toho že tam půjde ještě druhá vrstva betonu. Tím by se ta izolace uchánila od pozdějšího nechanického poškození. To je nesporná výhoda. Protože tu izolaci (alespoň pás pod zdí) tam musíte mít po celou dobu než vyzdíte, uděláte věnec, krov a alespoň pojistnou hydroizolaci střechy. To je dost dlouhá doba na to, aby jste ji někde omylem poškodil. I když ji přikdyjete čímkoli, je to nepříjemné.
A ještě jedna věc jakmile postavíte první šár, tak se vám tam bude hromatit deštová voda. Doporučují udělat třeba vývod na zemní registr ři cokoli jiného tak aby byl zároveň z deskou. Já ho měl o několik cm výš a celé léto jsem tam měl bazének. A druhá věc je ta že ta vrstva nad hydroizolací chrání dobře proti tlakové vodě. Kdybych měl na stavbu lepší příjezd asy bych udelal desku na dvakrát s vloženou izolací (pravděpodobně nějaká stěrka). Pak to je řešení na furt.

zobrazuji 1 - 30 z 33   starší >>
odpovědět na původní příspěvek

Přihlášení/odhlášení odběru příspěvků e-mailem:
váš e-mail:
Toto je nemoderovaná diskuse čtenářů portálu TZB-info. Redakce nenese zodpovědnost za obsah příspěvků a vyhrazuje si právo příspěvky odstraňovat.