Nejnavštěvovanější odborný portál pro stavebnictví a technická zařízení budov

BST betonové skorepinove tvarnice

Autor: Zdenek Svoboda
Datum: 21.01.2014 20:51
uživatel: 115453


Prosim ma tu nekdo čerstvou zkušenost s temito tvarnicemi?
Zdenek

odpovědět na příspěvek

Příspěvky v této diskusi vyjadřují názory čtenářů. Redakce portálu TZB-info nemůže ovlivnit jejich obsah, ale vyhrazuje si právo je odstraňovat.
Zobrazit všechny příspěvky zobrazuji 1 - 30 z 53   starší >>
Příspěvky
Autor: Lukáš Slováček
Datum: 06.03.2019 07:04 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 129928
reakce na ...
Dobrý den, řešil někdo z Vás přenos hluku mezi místnostmi v případě vnitřního zateplení polystyrenem ve styku SDK příčky s obvodovou zdí?

SDK příčka izoluje zvuk dobře, ale bojím se akustického mostu, který může vzniknout u obvodové zdi, kde zvuku stojí v cestě jen nalepený SDK, pak cca 10cm polystyrenu za příčkou a znovu deska SDK ve vedlejší místnosti.

Popř. jak vyřešit ten detail lépe? Nechat v obvodovým polystyrenu 1cm mezeru a tu vyplnit minerální vatou a z vrchu přelepit parotěsnou páskou?

Díky za reakce.

Autor: Ales Kadlec
Datum: 07.03.2019 21:34 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 106690
reakce na ...
To je dobrý postřeh. Možná by bylo lepší v místě příčky nahradit EPS minerálem např. v půlmetrovém pruhu.

Autor: Lukáš Slováček
Datum: 08.03.2019 06:22 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 129928
reakce na ...
To by určitě pomohlo, no snad mi napíše nějaký uživatel domu s vnitřním zateplením, jestli to nějak řešil, popř. pokud ne, tak jestli ten detail opravdu dělá nějaké problémy s přenosem zvuku či je to jen zbytečná obava a třeba dveře toho propustí daleko více?...

Autor: Petr Zapletal
Datum: 08.03.2019 12:09 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 100094
reakce na ...
Dobrý den,
izolaci mám na stěně bez přerušení a na ní jsou kotvené SDK příčky přes lepený pás z plechu. Žádný problém nezaznamenávám, dveře jsou nejslabší místo.

Autor: Lukáš Slováček
Datum: 08.03.2019 12:28 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 129928
reakce na ...
Fotogalerie:
Děkuji za zkušenost, celkem mě překvapilo, že v tom množství co je o vnitřním zateplení diskutováno nikdy nepadla tato otázka (nebo alespoň já jí nenašel), takže asi je to pro to, že ani žádný problém v tomto detailu nevznikl.

Ten plech máte nalepený na SDK obvodové stěny, nebo na izolaci? Předpokládám že tam je proto, aby fixoval tu příčku proti vybočení, já asi zvolím postup jaký je na obrázku a snad mi dostatečně příčku zafixují SDK desky obvodového zdiva..

Autor: Petr Zapletal
Datum: 11.03.2019 13:28 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 100094
reakce na ...
Dobrý den,
plech je lepený na izolaci a dal jsem ho tam, abych měl koncový profil příčky do čeho kotvit ale jak nad tím tak přemýšlím, zas tak nutný tam asi nebyl (šlo by i lepit přímo ten profil nebo nelepit vůbec). Taky mám tu příčku fixovanou následným nalepením SDK na obvodovou izolaci.

Autor: Lukáš Slováček
Datum: 12.03.2019 05:47 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 129928
reakce na ...
Děkuji za odpověď, já ten profil asi nalepím napřímo na izolaci pěnou, mohu se ještě zeptat čím máte lepen ten polystyren ke zdivu? Je to nějaké cementové lepidlo?

Autor: Petr Zapletal
Datum: 12.03.2019 08:06 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 100094
reakce na ...
Dobrý den,
lepeno je nízkoexpanzní pěnou (i SDK na izolaci). Příště bych šel asi do lepidla a to sádrového. I když je pěna nízkoexpanzní, stejně to pracuje a je to potřeba během lepení pořád hlídat a dotlačovat. Mimochodem, nechal jsem si nařezat EPS desky přímo z výroby na formát 1x2x0,3m, to to pak při lepení odsejpalo :D

Autor: Lukáš Slováček
Datum: 13.03.2019 05:24 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 129928
reakce na ...
Asi zvolím stejný postup, co jsem četl, tak je prý dobré nechat tu pěnu po nanesení housenky několik málo minut odpočívat a teprv pak lepit tu desku. Poslední dotaz: zdivo jste zevnitř před lepením polyše penetroval?
Jinak díky za odpovědi.

Autor: Petr Zapletal
Datum: 13.03.2019 19:12 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 100094
reakce na ...
Dobrý den,
100% si jistý nejsem, ale myslím, že ne.

Autor: Lukáš Havlíček
Datum: 15.03.2016 08:54 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 110059
reakce na ...
Dobrý den,
poprosím o radu - nejlépe od někoho kdo již tento problém řešil.
Garáž postavené z BST, vnitřní zateplení 10cmEPS + SDK (nalepeno). Jak se v tomto systému montují garážová sekční vrata? Jak provést vnější ostění?
Díky

Autor: Filip Koller
Datum: 28.05.2014 00:32 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 116615
reakce na ...
Dobrý deň.

Veľmi podrobné a kvalifikované informácie o stavbe z BST a o rozdieloch (vonkajšie vs. vnútorné zateplenie), si naštudujte od pána Dipl. Ing. arch. Akad. arch. Jana Josefa Dvořáka:

http://www.arfo.cz/cs/stavba-domu-z-betonovych-tvarnic-dle-eu-1/

http://www.arfo.cz/cs/stavba-domu-z-betonovych-tvarnic-dle-eu-2/

Ďalej si stiahnite výborný materiál - "BST -Tepelná príručka", kde nájdete okrem iného aj všetky potrebné stavebné a konštrukčné detaily.
http://www.best.info/_sys_/FileStorage/download/2/1867/best_unika_tepelna_prirucka_cz_final.pdf

Autor: marek mmm
Datum: 24.03.2014 10:44 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 116136
reakce na ...
Už mám z BTS postaveno a od Vánoc bydlíme. Jedná se o dům přízemní 15x10 s vazníkovou střechou. Rekuperace Atrea pro výměnu vzduchu bez dohřevu, topení tepelným čerpadlem země-voda do podlahy.Prakticky naprostou většinu prací jsem si dělal sám, max s dopomocí.
BTS bych použil klidně znovu i zedníci co stavěli z kde čeho říkali že se jim s tím pracuje dobře. Jen je třeba hlídat rohy a místa pro svislé ztužidla aby se tam dala ta tvárnice s dírou. Nic zvláštního. Do Ztužitel je třeba fláknout armování. Já jsem všude včetně věnce dával 4x12 roxor s třmínky po cca25-30cm(dle projektu) na celí barák plus garáž jsem to drátoval celý týden. Vylil pořádným betonem ztužidla a dva dny na to zalil i věnec. Překlady jsou dělané stejně. Ty jsem si vybetonoval na zemi, kdy jsem si věncovky položil na rovnou fošnu.
Celkově se s tvárnicema překvapivě dobře dělá, zařezávání velkou flexou. Odpad opravdu minimální, s celého domu a garáže mě zbylo cca tak 3-4 kýble odřezků. To u přícek bylo zbytků víc.
Příčky se dělali taky z BTS ale 15cm silných a dělali se dodatečně až po obvodových provázání se provedlo jen pomocí nerez pásků vložených do maltového lože.
Když nad tím přemýšlím nevidím nikde žádné zádrhel na co bych měl zvlášť upozornit.
Izolace je vně lepená PU pěnou bez kotvení, polystyren 32cm v jedné vrstvě. Okna dveře montáž je předsazená od PKS bez problémů. Balkónovky a vstupní dveře položené na vrstvě XPS polystyrenu.
Vnitřní stěna místo omítek nalepen sádrokarton na stěnách jsou jen svislé spáry protože jsem použil sádroš vysoký 2600mm. Podhled je sádrokartonový zavěšený. Parozábrana přímo na vazníkách zespodu. V mezeře mezi parozábranou a podhledem jsou všechny světelné obvody elektriky a vzduchovody rekuperace.
V koupelně jsem udělal tenkovrstvou omítku na kterou se lepily obklady. Asi by nebyl problém takto udělat celý barák Ale v té vrstvě v jaké jsem to dělal se vykreslili tvárnice. Po přemalování je to v pohodě.
rozvody elektriky pro zásuvky jsou vedeny v podlaze a vedení ve stěnách je protahované dutinama. Kvůli tomu je třeba v tvárnicích vždy rozbít ty dna na protažení drátu. to je trošku drbačka a podrané prsty vás neminou. Ale udělat kvůli drátum drážku bych stejně nedělal.
Na kotvení boileru rekuperace umývadla apod, jsem použil nějaké doporučené hmoždinky od fischeru a vše drží jak má.
Nějaké pozdatky a doporučení:
- BTS bych použil znovu, jediná nevýhoda co mám zrovna já je jejich dostupnost, tady v okolí nikdo běžně neprodává, sehnat třeba jednu paletu chybějících tvárnic by bylo pro mě velký problém. Tvárnice jsou docela přesné. Jen u příčkovek asi cca 5-8 kusů bylo pokroucených - předčasně vytažených z formy a nebylo možné je použít.
- Zateplení vnitřní nebo vnější to záleží jen na vašich preferencích. Já mám vnější, kamarád má vnítřní a oba bydlíme spokojeně. I tak bych se přimlouval za větší akumulaci. Když bylo venku -15° (jen jednou v letošní zimě) za 10 hodin poklesla teplota o cca 1-1,2°C.
- Rekuperace super věc. Ze začátku po nastěhování (byla znatelně vyšší vlhkost)jsem měl tendence větrat i okny. Po 3-4 dnech jsem to vzdal a už běží jen rekuperace. Čerství vzduch po celý den. Do odsávací větve (koupelna i WC)mám napojené odsávání zápachu z přímo z WC mísy - to doporučuju už žádný pušinec - je to super věc.
- podlahové topení pracuje parádně, celé jsem si dělal sám, 134m2 čisté podlahové plochy je použito sotva 600m trubek .jen bych nedělal větve delší než 80metrů. Jednu větev mám cca 90m a je tam znatelně horší průtok.
- Tepené čerpadlo výkon 4kW. super věc. když bylo přes den lehce nad nulou v noci kolem -5° zapínál jsem jej na cca 8 hodin denně.

Autor: Stanislav Mišák
Datum: 17.10.2015 23:04 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 119492
reakce na ...
Dobrý den,

rád bych se Vás zeptal, jak jste s Vaším řešením (SDK místo omítek) řešil vzduchotěsnost domu. Případně, jak Vám vyšel Blower Door Test?

Děkuji za odpověď

Autor: Milan Švaříček
Datum: 06.03.2017 19:37 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 112466
reakce na ...
Dobrý den, mohu se zeptat, jak se dělá to odvětrání z wc mísy? a ještě bych se chtěl zeptat, asi pravděpodobně budu stavět taky z BST ale nechci dávat rekuperaci... bude to taky v pohodě? topit budu krbovou vložkou s výměníkem a podlahovkou. Na kolik cca vyjde metr čtvereční zdiva s tím zateplením co máte? Předem děkuji

Autor: fuji fuji
Datum: 12.02.2014 23:44 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 115760
reakce na ...
Letos jsem zkolaudoval po svépomocné stavbě RD s vnitřním zateplením a z BeTongových tvárnic. Stavěl lze i patrový domek tímto systémem, pomocí stropu JS (můj případ) s minimem TM. Schody lze vybudovat s úplnou eliminací TM. Mám podkrovní domek s užitnou (otopnou) plochou 160m2, TZ 4,4kw včetně větrání. Vytápění podlahovkou pomocí elektrokotle s radiátorama v patře na stejné větvi podlahovky. 1m2 stěny tloušťky 47cm o tepelném odporu R=7 vyšel do 800kč včetně DPH a práce. SDK jsem nahradil Fermacellem, do kterého je možno kotvit téměř cokoliv (momentálně mi na něm visí kotel a skřínky kuchyňské linky). Kdybych se měl rozhodovat znovu, volil bych opět stejný systém. Podmínkou ale je dělat si vše sám, nebo alespoň osobně na vše dohlížet a hlídat detaily.

Autor: Lukáš Havlíček
Datum: 13.02.2014 20:06 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 110059
reakce na ...
Jsem rád, že se ozval někdo už takto postavil e na jen my co stále nevíme, jen teoreticky řešíme...
Předpokládám, že jste použil EPS a Fermacell a vše lepil na betong - jakým způsobem? Nejdřív EPS a na něj desky, nebo jste si "vyráběl" desky+EPS a pak teprve lepil na betong? Co jste použil na lepení, pěnu nebo cementové lepidlo?
Jaký máte půdorys a na kolik vyšel strop JS - taky ho chci použít. Schodiště mám umístěné mimo styku s obvodovou zdí, jak jste řešil TM Vy?
Díky za info.

Autor: fuji fuji
Datum: 14.02.2014 13:21 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 115760
reakce na ...
Fotogalerie:
obrázek č. 1 obrázek č. 2
Taky jsem dlouho teoreticky řešil spoustu věcí, než jsem něco zrealizoval. Výběru vhodných lepidel a tmelů pro lepení EPS a Fermacellu jsem věnoval několik měsíců. Vyžádal jsem si od výrobců a dodavatelů několik vzorků lepidel a testoval pevnosti spojů a přídržnosti v různých fázích schnutí a zrání lepidel. Některé vzorky jsem posílal i do laboratoře k zjištění "přídržnosti v trhu". Testoval jsem několik PU lepidel, dispersních-akrylátových, cementových a sádrových tmelů. Zjednodušeně řečeno se dá říct, že při splnění určitých podmínek, by se daly použit všechny lepidla, otázkou zůstává, zda-li se dají tyto podmínky na stavbě zajistit. Cementové a dispersní-akrylátové obsahují spoustu vody, takže při schnutí/tvrdnutí/zrání vypařují značné množství vody, které se musí někam vypařit. Z tohoto důvodu tyto lepidla nejsou zcela vůbec vhodné k lepení EPS mezi sebou, pokud se dělají velké plochy najednou a pokud se mezi deskama nenechá vzduchová mezera pro odvětrání alespoň 1cm. Já lepil na BeTong EPS v několika vrstvách abych překryl spáry a napojení EPS desek mezi sebou a taky proto, že jsem jej sehnal v tloušťce 100mm za bezkonkurenční cenu :). Poptával jsem ještě u Rigipsu EPS desky v rozměru výšky stěn, abych minimalizoval spáry a napojení, ale cena byla úplně jinde. Lepil jsem tedy 3 vrstvy EPS 100mm mezi sebou a použil k tomu PU lepidlo Tytan Styro 753, které se mi ze všech pěn co jsem měl k dispozici osvědčilo nejvíc. Dá se sehnat za cenu pod 130kč/ks. První vrstvu EPS na BeTong jsem lepil cementovým mrazuvzdorným lepidlem KVK Super Kleber. Zde se není třeba obávat vlhkosti, jelikož BeTongové tvárnice jsou difůzně otevřené, neobsahují štěrkopísky a tak dobře odvětrají vlhkost ( nebo i případný kondenzát ) pryč do exteriéru. PU lepidlo jsem se tady bál použít, neboť neveřím tomu, že by takový spoj dlouhodobě odolával vlhkosti, zmrazovacím cyklům a teplotním výkyvům. Co se týče lepení SDK/Fermacellu na EPS je třeba uvažovat o tom, jakou konkrétní desku použijete. V případě SDK lepíte papír na EPS a při použití cementového a dispersního lepidla narušíte spoj mezi sádrou a papírem v SDK, čímž desku zničíte. V případě Fermacellu dojde k nabobtnání desky, drží sice po vyschnutí pokupě, ale její pevnost značně zmenší. V každém případě je třeba si uvědomit, že při lepení EPS na SDK/FERM, se chová EPS jako parotěska s vlhkost odchází přes SDK/FERM a mezerama kolem desek. Tento spoj jsem zkoušel lepit prvně také PU pěnou Tytan Styro 753, ale než jsem nastříkal poslední housenku, tak ta první už tuhla a špatně se pak deska srovnávala do roviny. Tady musím ale říct, že jsem lepil desky o výšce stěny, čili 2,55m. Nejvíc se mi osvědčilo sádrové lepidlo, které sice také obsahuje vodu, ale oproti cementovému je tvrdé během pů hodiny, má jemnější frakci, takže se deska lépe usazuje a má lepší počáteční přilnavost, takže deska ihned drží a neodlepuje se. Nejznámějším sádrovým lepidlem k tomuto účelu je u nás PERLFIX od Knaufu, ale jeho cena je šílená. Stejné lepidlo, vyráběné i na stejné lince, je Norgips Bonding Fix, které se dá sehnat v Polsku v Castoramě kolem 90kč/20kg. V každém případě při lepení SDK, nebo Fermacellu na EPS je třeba nechat po stranách desek alespoň 1cm mezery a nechat lepidlo řádně "odvětrat" alespoň několik dní. Pro lepení se dá použít i Uniflot, ale to by asi nikdo nezaplatil. Jinak sádrovým lepidlem se nelepí celoplošně, ale na "buchty", kdy kolem tmelu je vzduch, které lepidlo nutně potřebujě během první půlhodiny pro řádně vytvrzení.

JS strop jsem pořizoval v roce 2009 a cena byla asi jiná, než dnes. Každopádně za 100m2 polystyrenových bloků JS jsem dal 50tkč i s dovozem z Polska. V ČR je jen pobočka. Nosníky jsme vyráběli na stavbě přímo na míru a komplet roxory, vazací drát a kari síta vyšly asi na 15tkč a bylo toho kolem tuny. Hotové nosníky od Sukiennika, nebo z TriTregu tehdy vycházely o dost víc. Strop jsem pak zalil samonivelačním betonem SCC C25/30, padlo ho 12m3 a vyšel na 25tkč.

Autor: Petr Zapletal
Datum: 22.01.2014 20:31 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 100094
reakce na ...
Fotogalerie:
obrázek č. 1 obrázek č. 2 obrázek č. 3
Zdravím, taky stavím z BST. Letos už snad budeme bydlet. Dělám to sám, tak to jde pomalu.

Autor: curda curda
Datum: 22.01.2014 16:36 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 100096
reakce na ...
dobry den prave jsem dostavel patro.pokud budete chtit pokecat ozvete se mi na mail

Autor: Lukáš Havlíček
Datum: 23.01.2014 14:25 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 110059
reakce na ...
Nechtělo by se Vám napsat spíše něco sem?
Tento rok chci začít se stavbou podkrovního RD z BST (Betong) a vnějším zateplením EPS. Praktické zkušenosti by se hodily.
A ačkoli je zde na foru více diskuzí k tématu, člověk nad tím pořád musí přemýšlet, proto se ptám i ostatních na názor. Myslíte, že je to vhodná volba pro podkrovní RD (bungalov stavět nelze, resp. lze, ale se klonem střechy min. 35° takže mě výhodnější vyšel podkrovní dům) půdorysně cca 12x9m.
Skladba zevnitř ven:
- SDK nalepeno na BST (variantně sádrová omítka, někde pohledové BST)
- BST Betong 20cm
- KZS EPS 20cm
- nějaká "fasáda"
Izolace střechy 36cm, strop nad podkrovím cca 36cm (oboje SDK obklad), izolace podlahy 20cm EPS. Okna plast s Uw=0,8. Vytápění podlahové teplovodní, zdroj musí být na elektro pohon (ach ta tepelná čerpadla...) nebo peletový automat (plyn v obci není). Nechci stavět "pasivní dům", chci jen jednoduchý dům na bydlení s nízkými provozními náklady.
V Teplu ta konstrukce vychází bez kondenzace, jenže to zadávám BST jako betonovou konstrukci - co ty vzduchové kapsy? Předpokládám, že vlastně nic nezmění, ale třeba má někdo jiný názor.

Autor: metball iGIN
Datum: 23.01.2014 17:12 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 104998
reakce na ...
Hmmm, "... dutiny nic nezmění ... jiný názor?"

¿Takže vlastně plná cihla, cihla "zvonivka" a libovolný cihlovzduch
(od StaroPánoBohových duťáků na příčky
až po "nejvymazlenější geometrii" TopModelů současných HlinoPaličů)
nic nemění?

Schola Brutus by SFO

PS
To není o názoru,
ale o základním
rozporu
mezi
Hrubě Zavádějícími Marketingovými Údaji
a
trošku slušnější Přirozenou Inteligencí ;-)

Fakt není třeba být vzdělán v oboru,
chce to jen trochu toho obyčejného "Fšímáka"...

A také o pokoře k poznatkům; ten první?
Každéřešení má své silné stránky a své SLABINY.
Markteting upozorňuje výhradně na SILNÉ STRÁNKY.

SFO upozorňuje na co?
Na KOntext a možná srovnání.
CITLIVÝCH PARAMETRŮ.
Vytýká nejbrutálnější Marketingové lži a dělá si z nich srandu...

A obecná rada?
Klíčová slova; Google a jeho překladač; SamoStudium.
Kladení doplňkových a inverzních "na hlavu postavených" otázek.

Třebas typu beton se liší jen o to Gé; no a to je skoro 10 ...

iGoNY

Autor: František Rezek
Datum: 23.01.2014 17:23 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 102553
reakce na ...
A uvolňování styrenu z toho polyše, uvnitř domu je vyřešeno?

http://cs.wikipedia.org/wiki/Styren

Autor: metball iGIN
Datum: 23.01.2014 17:36 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 104998
reakce na ...
Hmmm,
to jako samovolná DePolyMerizace?

¿Za pět let tam toho polyšu
už je jenom půlka ... ;-)
za dvě dekády máte odizolovanej barák...
jo, a vedle pěkně leží srovnaná hromada Giga Joulů, které se tím uvolnily ...?

Schola Ludus

PS
Nezapomeňte okamžitě vyházet fšecky plastikový kity,
obaly na kazety, CD, DVD - jo, a hlavně bacha
na potravinářský obaly, tam ten POLY-styren můžete přímo žrát ;-)
iGoNY

Autor: František Rezek
Datum: 23.01.2014 18:05 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 102553
reakce na ...
Je rozdíl mít CD a rozdíl je mít obložený celý barák zevnitř.

http://www.gdpkoral.cz/UserFiles/File/PDF-certifikaty/szu.pdf

To je jak s homeopatii,taky jenom malé množství.Funguje nebo nefunguje?
Moje žena je magistra v lékárně a tvrdí ,že funguje, zákazníci se vrací s kladnými výsledky.. Já nevím.

S tím styrenem je to podobně.Uvolňování se nepředpokládá,ale uvolňování
menšího množství se nevylučuje.

Když jsme u těch potravin,tak přechod menšího množství z obalu do potravin je možné:))))

Autor: Laďa Jaskva
Datum: 23.01.2014 18:27 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 100179
reakce na ...
Dobrý den. Netušil jsem, že polyester a polystyrén je jedno a to samé..... určitě není....homepatie je stejně účinná, jako placebo. Už je oficiálně uznána ? Víra hory přenáší.
S pozdravem Laďa

Autor: Lukáš Havlíček
Datum: 23.01.2014 19:09 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 110059
reakce na ...
Nicméně psal jsem, že budu dělat VNĚJŠÍ zateplení. VNITŘNÍ zateplení jsem po určitém SAMOSTUDIU zavrhnul. To samostudium bylo hlavně zvážení , kdo a jak to udělá...Běžný český stavebník (to jako já) to udělá v pevné víře že nic lepšího nemůže být blbe (protože to neumí), a běžný český zedník to zprasí. Vnější KZS už snad je natolik známý, že se při troše kontroly nemusím ničeho bát.
Chemicko-technologické teorie prosím neřešte zde, je to blbost...

Autor: Laďa Jaskva
Datum: 23.01.2014 17:55 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 100179
reakce na ...
Dobrý den. Nesmíte věřit všemu na Wikipedii. Jinak se nic samovolně neuvolňuje, nesublimuje a neztrácí.
S pozdravem Laďa

Autor: Zdenek Svoboda
Datum: 24.01.2014 08:33 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 115453
reakce na ...
Take se chystam z BST a vnejsi ,kontaktni,zateplovaci system.Jen Uvazuji ze bych v tech BST ty vnitrni komurky po prorazeni dna vlil betonem.

Autor: Lukáš Havlíček
Datum: 24.01.2014 08:57 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 110059
reakce na ...
K tomu není důvod. Pokud by jste to chtěl skutečně dělat, nekupujte BST ale běžné bednící tvárnice "ztracenky" a ještě ušetříte - ovšem jen za tvárnice, toho betonu budu dost... BST se zdí na betonek cca 1cm vrstva a betonojí a armují se rohy objektu, "sloupky" oken a dveří. Dále je tuším předepsáno provádět betonování a armování "sloupků" po 3bm zdiva.

zobrazuji 1 - 30 z 53   starší >>
odpovědět na původní příspěvek

Přihlášení/odhlášení odběru příspěvků e-mailem:
váš e-mail:
Toto je nemoderovaná diskuse čtenářů portálu TZB-info. Redakce nenese zodpovědnost za obsah příspěvků a vyhrazuje si právo příspěvky odstraňovat.