Zapojení více FI (proudových chráničů) v podružném rozvaděči

Reklama
LL Luboš L. @lubos.lubos089 před 10 roky28.06.2014 15:23:00
Zapojení více FI (proudových chráničů) v podružném rozvaděči

Zdravím dámy a pánové,

potřeboval bych prokonzultovat zapojení FI v podružném rozvaděči. V týdnu mi byl v domě elektrikář /mladý klučina/ zapojovat rozvaděč a nějak se mi to nezdá (nejsem ale elektrikář, tak raději chci prokonzultovat, než zavolám RT).

Do rozvaděče je přiveden jeden pětižílový kabel 10mm2, ten je zapojení L1,L2,L3 k třífázovýmu jističi a N a PE jde rovnou do můstku. Z 3jističe jde z L1 do FI1 a z L2 do FI2, odkud poté z FI1 jde do všech jističů k zásuvkám v patře a z FI2 jde do všech jističů k světlům v patře. To se mi zdá asi správně, ale nezdá se mi zapojení N.

Jak jsem již psal výše, z přívodu je PE a N (10mm2) přímo na můstek, PE jsou z jednoho můstku dále rozvedeny do všech kabelů 1,5mm2 (světla) a 2,5mm2 (zásuvky) nahoru do bytu.

N 10mm2 je přiveden na můstek, který je rozdělen (nespojen) na tři části. N 10mm2 je připojen tedy k můstku N1, odkud jde do obou FI1 a FI2 a také do nechráněných zásuvek (prádelna, trouba, varná deska apod.). Dále z FI1 jde modrý kabel do druhého můstku N2 a odtud jde N do světel. Dále z FI2 jde modrý kabel do můstku N3 a odtud jde do všech chráněných zásuvek.

Ptám se proto, jelikož jsem zaslechl, jak s někým řeší po telefonu jak má zapojit (což samozřejmě na mě neudělalo dobrý dojem), chtěl totiž původně mít pouze dva můstky N, tj. jeden nanechráněný okruh a druhý společný můstek na oba FI.

Děkuji za konzultaci

Luboš.

Vkládání nových příspěvků je dostupné pouze pro přihlášené uživatele

Nejnovější příspěvky

13 odpovědí

Zobrazit všechny reakce
Reklama

Přihlášení

nebo se přihlaste emailem


Nemáte účet?

Vypadá to, že nejste přihlášen

Registrací a přihlášením získáte mnoho výhod. Neunikne vám žádný nový příspěvek u oblíbených témat, můžete se ptát i odpovídat.

Technická podpora