Plné znění článku: Jak omezit změnu klimatu
Protože máte pravdu.
před 10 roky
Proč zde schází odpověď redaktora?
před 10 roky
On ten dům je strašně skvělý. Jenom kdo mu vyrobí el. energii v době když nesvítí slunce. Hlavně že si ukládá energii…
před 10 roky
12 odpovědí
Zobrazit všechny reakceLenže čínania už zabudli na slová Lao tse tunga a Konfucia a idú opačne teda podľa vzoru USA a EU teda v tržnej ekonomike fiat money ktorú použiva denno denne každá bežná ovca a to nepojde nijak uregulovať nehovoriac o indii.V USA a EU pripadá na 100 osob 50 aut v číne na 100 osob 2 auta.Kto si dovolí im odopierať a zakazovať aby tento podiel zvýšili na našu úroveň? Ak použijeme "kladivo na čarodejnice" teda len fyziku kde spočítame absolútne všetky potrebné energie na vybudovanie potrebnej infraštruktúry a k tomu všetké potrebné aspekty,potrebné pre daný projekt počnúc hned 20W potrebných pre napísanie tohto príspevku.Dojdeme k tomu že ropa celosvetovo nedojde sú tam rezervy,aby mal napr.úplne každý len čínan auto ,ale dojdú nám najprv celosvetovo kovy a o dopade na prírodu to tu nebude daleko od marsu!Zašlo to tak daleko že penazí je v systéme momentalne cca 600 krát viac než cena všetkých fyzických statkov a HDP produkcie na zemi a dokonca každy z vás je 100% mesačne vyplácaný dlhom teda obnosom ktorý bol do systému vložený najprv ako dlh a úrok,pretože benevolentne akceptujete banky bez znalosti chazarskej monetarskej mágie!Bez znalosti fyziky.A pritom si ešte každý namýšľa ako je len chytrý,kde punc a korunu tomu dáva vaše primitívne vzdelanie a diplom.USA a EU predstavuje 11% celosvetovej populácie a nárokuje si na náš bežný životný štandart 60% celosvetovej produkcie statkov a energie.Ak aj obmedzíme spotrebu energií a spotrebu o 50% nebude to nič platné ak zbytok sveta vo viere priblíženia nášho životného štýlu zdvihne výrobu spotrebu a energie čo i len o 10%.
Ste v obmedzenej a celkovo žijete v "znalostnej pasci" teda v systéme ktorý má viac obmedzení a trestov s poškodeným vnímaním reality než príležitosti a vyšiej inteligencie.
SE Stefan Energy @stefan.energyZ toho plyne jasný závěr: musíme snížit spotřebu o více než 50 %.
Otázka je, zda je to možné při zachování komfortu.
Zdá se, že do velké míry ano.
Již před 20 nebo 30 lety vyšla publikace Faktor čtyři - dvojnásobný blahobyt při poloviční spotřebě zdrojů.
Dokonce existuje Institut faktoru 10 (a taky klub).
Takže není otázka, zda to jde, ale zda se tak rozhodneme.
příkon: 20 W
energie: 6 kJ
Proč se stále něco vytrhává z kontextu. Např: rychlost na železnici - srovnávat náš prostor s Německem je přinejmenším zcestné. V rovinách okolo Berlína skutečně jezdí vlaky rychle, ale v prostoru u hraničních hor to je už podstatně pomalejší. Nakonec příkladné Německo nebude zas až tak dobré protože výroby s výraznými emisemi přesunulo někam daleko tak že šul - nul. Měřidla ještě žádnou energii neušetřila, pouze řeknou lidem kolik kdy berou. Největší perlička je "energie vždy nemusí být". Tak že už aby jsme se začali připravovat na nedostatek energie v zimě kdy nebude energie na topení (palivo, zajištění cirkulace topné vody atd), nebo se v nemocnicích řekne pacientům aby se z hluboka nadechli že nějakou dobu nepůjde elektrika. Jak se jádro kouzelně okecalo že fůze je ve hvězdách. O dalších technologiích ticho (nehodí se). Větrné parky sice nejsou nic hezkého ale pokud fouká tak jsou přínosem. Jenom by mne zajímalo kolik míst u nás má trvalé větry a jsou mimo chráněných území. Nebo se podaří prosadit stavba větrných parků a FV i na místech dosud zapovězených.
VK Vladimír Křen @vladimir.krenMyslím, že odpověď v případě jádra je jasná a srozumitelná.
Co se týče jiných technologií - nikdo se na ně netázal, proto o nich nemůže být nic ani v odpovědích.
Zmínka o tom, že se diskutuje i o možnosti, že v určitých chvílích nebude elektřina se jednak netýká paliv a tepla a jednak nebyla myšlena tak absolutně, jak ji interpretujete Vy.
Co se týče železnice, přinejmenším z Brna do Bratislavy je rovina, kde by se jistě mohlo jezdit rychleji, než 160 km/h. Mám dokonce pocit, že doba jízdy z Prahy do Bratislavy je delší, než v době, kdy jezdila legendární Slovenská strela (ta původní, benzínová).
Na druhou stranu tento příklad sloužil jen jako ukázka k jinému tématu.
Nevhodný příspěvek
Pokud chcete upozornit redakci na diskusní příspěvek, který svým obsahem porušuje pravidla diskusí na portálu TZB-info, klikněte na tlačítko Odeslat. V diskusích jsou nepřípustné zejména příspěvky vulgární, urážlivé a nesouvisející s tématem dané diskuse.
Vyberte způsob sdílení
Přihlášení
nebo se přihlaste emailem
Nemáte účet?
Vypadá to, že nejste přihlášen
Registrací a přihlášením získáte mnoho výhod. Neunikne vám žádný nový příspěvek u oblíbených témat, můžete se ptát i odpovídat.
Technická podpora
Máte potíže s přihlášením, vkládáním příspěvků, nebo se správou vašeho profilu? Napište nám! Uvítáme také připomínky, podněty a nápady k vylepšení diskuzního fóra. Děkujeme.