Dobrý den,
již týden pročítám diskuze a studuji problematiku tepelných ztrát, prostupu vlhkosti a rosného bodu. Myslím si, že je mi to docela jasné, ale přesto nevím, jakou variantu zvolit pro náš konkrétní příklad. Zde je popis:
Samostatně stojící plně podsklepený dvoupatrový dům se zvýšeným podlažím nad sklepem (cca 80cm nad úrovní okolní půdy) na novojičínsku z roku 1932. Obvodové zdivo plná pálená cihla 45cm, respektive místy 30cm (v místech, kde původně nebyly plánované obytné místnosti) - bude dozděno zevnitř ytongem do 45cm. Krov původní, střecha relativně nová v tomto složení: plech, asfaltové pásy, podbití v tloušťce cca 2cm. Dobové plány:
https://secure.shoeboxapp.com/gallery/6a…
Dům je suchý včetně sklepa.
Zateplení obvodových zdí nebudeme provádět z estetických důvodů.
Zateplení stropu sklepa je v plánu nalepením 10cm EPS na strop.
Zateplení půdy je to, co mě nejvíc trápí. Půda nebude obývaná. Ale podkroví bude obývané celé (3x pokoj, 2x šatna, chodba a koupelna - ta ale bude pod šikminou tedy u všech nabízených variant bude parozábrana směrem ven). Vidím tyto možné varianty:
1) Všechny šikminy (pod střechou) zateplit takto až po výšku aktuální podlahy pochozí půdy:
5cm volné místo pro odvětrání střechy pod podbitím
pojistná hydroizolace (jakou zvolit?) mezi trámy
12cm vata mezi trámy
24cm vata pod trámy
parozábrana
SDK
stropy pod pochozí půdou snížít na 260 cm (nyní jsou 280 cm) a od vnitřku směrem ven zvolit tuto skladbu:
SDK, 4cm vzduch, parozábrana, 16 cm vata, původní strop ve výšce 40cm (omítka, rákos, podbití trámů, trámy a výplň škvárou nebo bůh ví čím, betonový záklop neznámé tloušťky), 20 cm vata a místy pochozí podlaha půdy která bude 10 cm nad vatou
2) všechny šikminy zateplit stejně jako v bodě 1 akorát až k vrcholu střechy a neřešit zateplení podlahy půdy s tím, že protopím o něco víc (cca 63 m2 plochy, šikmé stěny se potkají ve výšce cca 1,8 metru, takže oproti zbytku domu nic hrozného) a půda bude teplá a teoreticky nouzově obyvatelná - jak vhodně vyřešit odvětrávání mezi podbitím střechy a izolací v tomto případě?
3) šikminy zateplit stejně jako v 1 do výšky podlahy půdy. Podlahu půdy odklopit, vyházet škváru, položit 16cm vaty mezi trámy na podbití a 20 cm vaty na trámy, zhora zaklopit (čímkoliv vhodným) a udělat pochozí. Strop v patře pod půdou snížit o pár cm dát parozabránu a SDK
4) šikminy zateplit stejně jako v 1 do výšky podlahy půdy, na podlahu půdy natáhnout 40 cm vaty bez parozábrany (budu se muset vyhýbat trámům, které začínají cca 20 cm nad podlahou půdy) a zajistit dobré odvětrávání půdy. Tímto si nejsem jistý, jelikož se názory jestli parozábranu nebo ne v tomto případě různí případ od případu.
5) stejné jako 4, akorát na podlahu půdy natáhnu parozábranu, kterou spojím s parozábranou ze šikmin. Tady se bojím, že by v nejhorších zimách mohl rosný bod vzniknout pod parozábranou a voda by mi kondenzovala ve dřevěném stropě.
Chci se zeptat, které varianty považujete za správné/přijatelné a kterou považujete za nejlepší řešení. Pokud vás napadá ještě jiná vhodná varianta, tak prosím, sem s ní.
Mockrát děkuji za pomoc
Dobrý den, já jsme zateploval rodičů dům na půdě a ve sklepě. Použil jsem izolační vatu a přikryl jsem jí sololitovými…
před 5 roky
Dobrý den, ta jedna deska pod stropem po obvodovém zdivu ve sklepě na výšku 50 cm by určitě nedělala 100 m2, když ten…
před 5 roky
No bylo by to nějakých 250-300 m2 zvenku a dalších necelých 100 m2 zevnitř sklepa. Pokud bych musel řešit i…
před 5 roky
10 odpovědí
Zobrazit všechny reakceNevhodný příspěvek
Pokud chcete upozornit redakci na diskusní příspěvek, který svým obsahem porušuje pravidla diskusí na portálu TZB-info, klikněte na tlačítko Odeslat. V diskusích jsou nepřípustné zejména příspěvky vulgární, urážlivé a nesouvisející s tématem dané diskuse.
Vyberte způsob sdílení