Nejnavštěvovanější odborný portál pro stavebnictví a technická zařízení budov

Ukončení smlouvy z důvodu zvýšení ceny

Autor: Pavel Vlachý
Datum: 27.04.2020 15:22
uživatel: 132374


Dobré odpoledne,

prosím o radu jaký má být přesný postup. 24.5. mi končí smlouva na dobu určitou u Innogy, a to s výpovědní lhůtou 40 dní. Změnu dodavatele jsem řešil už zkraje dubna, ale z důvodu liknavosti na straně nového dodavatele se 40-denní lhůta nestihla. Pouze mě informovali, že můžu vypovědět i z důvodu zvýšení ceny, pak by 40-denní lhůta neplatila. Od Innogy jsem ale dosud nedostal žádný návrh nové smlouvy. Dnes jsem se tedy informoval na infolince, slečna mi e-mailem zaslala ceníky (nikoliv smlouvy) dvou produktů, jak toho, na který by se smlouva prodloužila automaticky, tak toho, který mi může nabídnout jako výhodnější. Oba ale představují zdražení oproti stávající smlouvě. Jaký je nyní tedy správný postup? Mám tento e-mail již považovat za oznámení o zvýšení ceny? Nebo mám počkat, až nová smlouva fakticky naběhne a pak ji vypovědět?
Když jsem dříve komunikoval s plánovaným novým dodavatelem (Bohemia energy), nezdálo se, že by byli ochotni to řešit za mě...

Děkuji předem za radu!

odpovědět na příspěvek

Příspěvky v této diskusi vyjadřují názory čtenářů. Redakce portálu TZB-info nemůže ovlivnit jejich obsah, ale vyhrazuje si právo je odstraňovat.
Chronologický seznam příspěvků
Pavel Vlachý27.04.2020 19:09
Pavel Vlachý27.04.2020 19:00
Jan Schindler27.04.2020 18:54

Příspěvky
Autor: Jan Schindler
Datum: 27.04.2020 18:54 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 131645
reakce na ...
Dobrý den, mrzí mne přístup nového dodavatele. Bohužel odstoupit z důvodu zvýšení ceny nepřichází v úvahu, protože jste dříve uzavřel smlouvu a v ní akceptoval automatické prodloužení smlouvy a měl jste se zajímat, jaké ceny budou v prodloužení a v případě nesouhlasu jste měl ukončit závazek. Lze se s původním dodavatelem dohodnout, ale původní dodavatel musí souhlasit a bude chtít určitou kompenzaci.

Asi bych se obrátil na nového dodavatele s reklamací jeho služeb a požadavkem na zaplacení případné sankce.

Autor: Pavel Vlachý
Datum: 27.04.2020 19:00 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 132374
reakce na ...
Děkuji za odpověď, ale přiznám se, že tomu nerozumím. Já jsem uzavřel smlouvu v r. 2018, a to za určitých podmínek, resp. s určitým platným ceníkem, který se nyní má měnit. Tato smlouva ještě nevypršela, ač již uplynula smluvně danná 40-denní lhůta pro výpověď. Skutečně je to tak, že nyní mi Innogy může "podstrčit" jakoukoliv smlouvu a já ji musím akceptovat?

Autor: Pavel Vlachý
Datum: 27.04.2020 19:09 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 132374
reakce na ...
Omlouvám se, už tomu začínám rozumět. V původní smlouvě totiž onen nový tarif, na který se má přecházet, uvedený je...

odpovědět na původní příspěvek

Přihlášení/odhlášení odběru příspěvků e-mailem:
váš e-mail:
Toto je nemoderovaná diskuse čtenářů portálu TZB-info. Redakce nenese zodpovědnost za obsah příspěvků a vyhrazuje si právo příspěvky odstraňovat.



 
 
Reklama