Rubriky:
Dobrý den,
máte někdo zkušenost s FVE od eONu?
Domnívám se, že pozitivem může být to, že tato firma pravděpodobně vydrží déle než většina ostatních, tudíž s nějakou reklamací apod. by nemusel být problém.
Beru od nich i elektřinu, tudíž se opět domnívám, že vyřízení/schválení by nemuselo být dlouhé. Navíc jako jediní, z oslovených firem, pošlou nejdříve obchoďáka/technika, který omrkne stav a poté vypracuje nabídku.
Nicméně nikde nejsem schopen dohledat zkušenosti lidí (zvláště když eON tvrdí, že to dělají přes 15let) a ani jaký systém montují. Rád bych se vyhnul podobnému nenasytnému boxu, jako má např. ČEZ.
Děkuji za informace.
Já mám také velice špatné zkušenosti s EONem. Soláry jsem si objednal v lednu minulého roku, s tím, že na podzim budu…
Napíši svoji zkušenost, coby autor tohoto tématu. Objednali jsme v květnu 2022, to, že bude instalace trvat jsem…
Tak to máte trochu horší ještě než u nás. Zapojené to sice máme, ale špatně/nebezpečně, takže vlastně lepší, kdyby…
Jsem zvědavý, jak rychle se tu objeví omluvná zpráva od Eonu a vzápětí další od dvou až tři spokojených zákazníků,…
před 10 měsíci
FVE s EON VB mam v realnem provozu od cervna. V zakaznickem portalu Energie 24 nejsou data pro VB - udajne je to…
před 10 měsíci
Dobrý den, jsem tou “paní”, kterou pan Čečrdle zmiňuje, že montaznikům z IGTECh dával vlastní materiál, aby FVE u nás…
před 10 měsíci
49 odpovědí
Zobrazit všechny reakceFVE s EON VB mam v realnem provozu od cervna.
V zakaznickem portalu Energie 24 nejsou data pro VB - udajne je to dlouhodoby problem, kterym jsou postizeni vsichni zakaznici.
Mam fakturaci, ktera prisla za cervenec (prvni cely mesic s FVE).
Fakturovana energie byl 2.5x vyssi nez externi spotreba udavana Solaxem a Wattrouterem (Solax i Wattrouter udavaly v podstate shodne cislo).
Vypada to, ze celkove mnozstvi energie, ktere se vzalo ve fakturaci v uvahu je (externi) spotreba i spotreba pokryta FVE dohromady.
Tzn. spotreba elektriny, ktera byla pokryta lokalne z FVE se odecetla z elektriny ulozene do VB a zaplatil se za ni distribucni poplatek. Coz podle me neni spravne.
Hledam nekoho s kym bych mohl tohle podezreni overit.
Nasdileno take na FB https://www.facebook.com/groups/36197155…
Smlouva podepsána 6/22, neustále dotazování a odpověď vždy stejná, čekejte. V 6/23 změna instalační firmy z Watthouse, který absolutně nestíhal zakázky pro Eon, měli nabrané svoje, na Tom power ze Vsetína. Za 3 týdny hotovo včetně revize, teď čekám na elektroměr. Kdyby neměl Eon podmínku na virtuální baterii mít fve od nich, tak bych dávno vypověděl smlouvu. Kudy chodím, tam Eon vřele nedoporučuji.
Chci se zeptat - pro účely dotace, je potřeba doložit realizaci s SFŽP. Dokládá to kdo? Předpokládám, že EON, když jsem si to u něj objednal. Já k tomu stejně nemám co doložit....Mám realizováno, ale čekám na revizi od EON (EGD) a elektroměr a PPP.
Dobrý den, mám zkušenost, smlouva podepsána září 2022 (předtím asi 1/2-3/4 roku čekání v pořadníku), montáž 05/2023 (mohlo být i dříve o cca 1-2 měsíce, ale neměl jsem to nachystané). Teď čekám na revizi a pak chválení trvalého provozu.
V podstatě záleží na montážní firmě, které to EON dá. Samotný EON mi přijde, že se o to nijak nestará, vyjma placení. Třeba bych čekal, že když jsem měnil připojení 1f na 3f, že si třeba s EG.D vymění papír s revizí, což se nestalo a zbytečně jsem to musel urgovat, což zdrželo montáž. Ale přeci jen je to velká firma, takže o záruky atp. bych neměl strach.
Dobrý den, moje zkušenost je zatím otřesná. Smlouva na fve podepsaná na konci března 2022 záloha placená v červenci 2022. Nyní je 23. května 2023. Nikdo se mi dodnes neozval kvůli montáži. Prakticky ani není co montovat. Panely dodnes nemám. Z eonsolar komunikace nula. Myslím si, že na mě zapomněli nebo mě mají totálně na salámu.
Já mám také velice špatné zkušenosti s EONem. Soláry jsem si objednal v lednu minulého roku, s tím, že na podzim budu vyrábět. Podzim nic, zima nic. Nekomunikují. V dubnu zavolali, že budou instalovat. Tak jsem si vzal dovolenou. V daný den v 9h zavolali, že nepřijedou. Naštěstí náhradní termín klapl. Měli instalovat 16 panelů, což také měli v popisu práce na tuto realizaci. Panelů ale přišlo jen 12. Tak udělali alespoň přípravu. Na střeše jsou 2 komíny, které vrhají stín, ale nedali optimizery. Takže bych stejně nevyráběl. On se totiž nikdo neobtěžoval se na tu střechu podívat. Vše dělali jen podle satelitních snímků. (docela rád bych viděl jejich zpracovaný projekt.) Od té doby se zase nic neděje. Je to již 17 měsíců, co jsem začal jednat s EONem a výsledek? Nekompletní panely na střeše a doma na zdi střídač a baterie (ty jsem si ale musel pověsit sám). Nezapojeno. Takže čekám dál. Dál už psát nemohu, protože by následovaly pouze sprostá slova.
Fotovoltaiku s E.ONem mám již 6 měsíců na střeše. S obchodním zástupcem, komunikací i samotnou realizací jsem byl velice spokojen a mohu vřele doporučit. Ve všem mi vyšli mi maximálně vstříc, celá akce byla během 2 dnů hotová. Dodací lhůta byla o něco delší nicméně čekání se vyplatilo a mám jistotu že pokud by se s naší fotovoltiakou cokoliv stalo, E.ON to vyřeší.
PK Petr Kuthan @petr.kuthanTo vám závidím.
S fotovoltaikou od E.ON jsem velmi spokojen, instalace proběhla podle plánu bez jakýchkoliv komplikací. Během 2 dní bylo hotovo chlapi byli šikovní. Elektrárna zatím plní svůj účel na jedničku a šetřím spoustu peněz. E.ON jsem zvolil kvůli stabilitě a jistotě, že tady budou po celou dobu záruk na střídač i baterie a můžu se na ně případně obrátit. Spolupráce s obchodním zástupcem byla také skvělá a byl nápomocen v průběhu celého procesu. Mohu tedy jen doporučit.
JF Jaroslav Fáber @jaroslav.faberVážený pane Fábere,
děkujeme Vám za Vaši kladnou zpětnou vazbu ohledně instalace fotovoltaické elektrárny, kterou jsme provedli na Vaši nemovitosti. Velice si ceníme Vaší důvěry v naši společnost a jsme potěšeni, že jste s naší prací byl spokojen.
Vaše slova nás motivovala a utvrdila v našem přesvědčení, že kvalita služeb, kterou poskytujeme, je klíčová pro spokojenost našich zákazníků. Jsme rádi, že jsme mohli být součástí Vašeho projektu s obnovitelnou energií a přispět k udržitelnosti a snižování Vaší spotřeby elektřiny.
Rádi bychom Vás ujistili, že i do budoucna budeme pokračovat ve svém úsilí poskytovat Vám vynikající služby a spolupracovat s Vámi na dalších projektech. Jsme připraveni vždy naslouchat Vašim potřebám a nabídnout nejlepší možné řešení.
Děkujeme Vám ještě jednou za Vaši důvěru a podporu. Jsme nadšeni, že jsme splnili Vaše očekávání a těšíme se na budoucí spolupráci s Vámi.
Obecně to asi platí ale! V červnu 2022 podepsaná smlouva, 12/2022 zaplacena záloha a nyní 1.5.2023 nic nenamontováno. Komunikace katastrofální jen mlžení. Neplní termíny, není materiál, máme mnoho zakázek apod. Že chybí elektroměry to vím ale mohou to říci otevřeně. Vedení firmy ví jaká je situace ale nic ve vztahu k zákazníkům nedělají. Jedinou pákou asi bude tlak na mediální obraz firmy přes sociální sítě a weby jako TZB.
VK Vladimír Kotýk @vladimir.kotyk444Vážený pane Kotýku,
velmi nás mrzí, že nejste spokojen s výstavbou Vaší fotovoltaické elektrárny. Rádi bychom Vám tuto situaci objasnili. V našem úsilí poskytnout Vám kvalitní služby jsme bohužel narazili na některé nepředvídatelné problémy, které nám zabránily v plynulosti realizace Vaší fotovoltaické elektrárny. Ve Vašem konkrétním případě se jednalo o zamítnutí přetoků od Vašeho distributora. Proto jsme museli znovu podat žádost o připojení, kterého je součástí měření impedanční smyčky, veškeré tyto kroky zdržují samotnou realizaci Vaší elektrárny.
Ještě jednou bychom chtěli vyjádřit upřímnou lítost nad vzniklými problémy. Vaše důvěra a spokojenost jsou pro nás klíčové, a proto budeme pracovat s maximálním nasazením, abychom zajistili, že výsledek bude odpovídat Vašim očekáváním.
Není to jen eon, kdo pošle technického obchoďáka. Dělá to i čez. Přijel technik z dceřinky Tenaur a bylo vše ok. I instalace byla ok. A provoz je ok. Ale na základě průzkumu zkušeností s (čínskými) systémy s bateriemi jsem se rozhodl pro přístup “limit complexity”. Takže jen střídač a panely. Zkušenost: no problem at all.
Napíši svoji zkušenost, coby autor tohoto tématu.
Objednali jsme v květnu 2022, to, že bude instalace trvat jsem bral, jelikož jsme se trefili do období, kdy chtěl fve každý, kdo měl střechu. To bylo ok.
Někdy v únoru přijel montážník udělat panely na střechu, namontovány pěkně rovně, dobrý. Když dělal přívod DC ze střechy, ptal jsem se, proč chybí vodič uzemnění panelů (máme dodrženou vzdálenost s od hrmosvodu) - prý to dělají elektrikáři - ok.
Na konci března přijeli elektrikáři udělat technologii - montážní práce pěkný, lišty, chráničky - paráda. Zapojení elektriky špatný. Uzemnění panelů prý dělají střechaři, ne oni (takže klasický ping-pong), použití nevhodných průřezů pro vodiče, absence uzemnění rozvaděče fve vzhledem k přítomnosti DC svodičů, přechod z TN-C na TN-C-S a zpět na TN-C ... "Bohužel" elektrika mne živí, tudíž chyby jsou jasně vidět. Docela mne děsí, kolik lidí mimo obor má zapojeno obdobně a žijí spokojený život s tím, že je vše ok.
Ok, práci jsem reklamoval.
Trvá to již měsíc, zatím mi chodí klasické odpovědi - předali jsme instalačnímu partnerovi, instalační partner se vymlouvá na jím najaté živnostníky (že si plánují sami práci).
Vybral jsem si tuto společnost, jelikož jsem se domníval, že bude zaručena min. stadartní kvalita, ale bohužel ne. Chyba se stane kdekoliv, ale nechuť postavit se k tomu čelem a neprodleně ji opravit, je špatné. Na první pohled je vidět, že na prvním místě je nová isntalace a další faktura, ne oprava špatného díla. Jediné, co funguje přesně a včas je zasílání faktur.
Stále tedy čekám na opravu, na revizní zprávu (std. odpovědi - technici toho mají hodně, měli dovolenou, byli nemocní, musíte vydržet,....) a do toho přišel mail, že distribuce má aktuálně 2-5 měsíců na výměnu elektroměru. Je tedy velmi reálné, že z letošního roku nebudu mít skoro nic na výrobě. Což ostatně e.onu nevadí, jelikož za elektřinu mi další rok pošlou pěknou fakturu ....
JP JP PJ @jp.pjDobrý den,
rádi bychom se touto cestou omluvili za nepříjemné zkušenosti, které jste měli s naší společností v průběhu realizace projektu.
Bohužel se na Váš konkrétní případ nemůžeme podívat, jelikož není u Vaší recenze uvedené jméno a případně adresa, na které se nemovitost nachází. Abychom mohli aktuální situaci ověřit, prosím kontaktujte nás na naši e-mailovou adresu – solar at eon.cz, kde Vám naši kolegové pomohou celou situaci co možná nejdříve vyřešit.
Našim zákazníkům se vždy snažíme poskytovat co možná nejlepší služby. Proto budeme rádi, pokud Vaše negativní zkušenost neovlivní naši budoucí spolupráci. Věříme, že nyní bude Vaše fotovoltaika fungovat dle Vašich představ.
Ještě jednou se omlouváme za způsobené nepříjemnosti a děkujeme Vám za Vaši trpělivost.
Moje zkušenost s dodáním a realizací FVE od eONu je pozitivní. Termín dodání a realizace se bohužel i u nás trochu opozdil oproti původním plánům, ale v současné době boomu zájmu o FVE je to vcelku pochopitelné. Nainstalováno máme vše v pořádku a profesionálně, vše funguje a nemohu si stěžovat, za mě tedy spokojenost. Výměna elektroměru od EG.D proběhla celkem rychle, čekáme jen na vyplacení dotace, za mě tedy doporučuji.
Zkušenost s firmou eON Solar mám katastrofální. Smlouvu jsme podepsali na jaře 2022, nasmlouvaný subdodavatel se mi nezdál již od začátku a chtěl jsem jej vyměnit za někoho kompetentního v oboru, ale prý to nejde. S realizací se začalo v říjnu 2022. Realizační firma se ukázala jako velmi nekompetentní a z plánovaných 3 dnů na instalaci se stali tři měsíce, kdy každou věc co udělali opakovaně předělávali, protože ukrajinci, kteří prováděli instalaci panalů a konstrukcí na střechách to dělali zřejmě poprvé. Asi měsíc po podepsání předávacího protokolu jsem si raději šel zkontrolovat konstrukci na ploché střeše, kde se kotvilo gravitačně do betonových panelů pomocí chemických kotev. S hrůzou jsem zjitil, že většina šroubů, které měli celou konstrukci chránit před větrem šla vytáhnout rukou! Stačila tedy větší bouřka a vše odlétlo na zahradu. Kdybych si to sám nešel zkontrolovat a nechal to, jak to opustila firma, tak by to mohlo někoho zabít.
To, že při instalaci došlo několikrát ke zkratu, který odpálil řadu domácích spotřebičů považuji za drobnost. Kdybych tady měl popsat, co všechno realizační firma udělala špatně, tak by to bylo tak dlouhé, že by to nikdo nečetl. Firma vše předělávala, protože jsem si jejich práci vždy zkontroloval. Nedokážu si ale představit, jak by to dopadlo, kdyby zákazníkem byl někdo bez technických znalostí, kdo si to nedokáže zkontrolovat a spolehne se pouze na specialisty.
Když to shrnu, tak jsem vybral eON právě proto, že jsem se chtěl vyhnout nekompetentním firmám, které s tím začínají a teprve sbírají zkušenosti, proto jsem výrazně připlatil a věřil, že si to takto velká firma nedovolí pustit na instalaci někoho nekompetentního.
Šeredně jsem se spletl.
S úctou
Radim Strnad
RS Radim Strnad @radim.strnadDobrý den, pane Strnade,
rádi bychom se touto cestou omluvili za neuspokojivé zkušenosti, které jste měli s naší společností v průběhu realizace projektu. Dle informací z reklamačního oddělení je již Vaše reklamace vyřešená. Co se týče reklamace Vašich spotřebičů, prosíme ozvěte se nám na reklamace.solar at eon.cz
Našim zákazníkům se vždy snažíme poskytovat co možná nejlepší služby. Proto budeme rádi, pokud Vaše negativní zkušenost neovlivní naši budoucí spolupráci. Věříme, že nyní bude Vaše fotovoltaika fungovat dle Vašich představ.
Ještě jednou se omlouváme za způsobené nepříjemnosti a děkujeme Vám za Vaši trpělivost.
Dobrý den, o FVE jsme začali přemýšlet cca červen 2022, jen co E.ON uvolnil poptávkový formulář na fotovoltaiku tak jsme zažádali o návštěvu technika (srpen 2022), který po dohodě vypracoval cenovou nabídku a v polovině září jsme podepsali smlouvu. Následně proběhla registrace na Nová zelená úsporám a po schválení dotace jsme čekali na smlouvy o připojení a realizaci. Materiál dorazil v polovině listopadu a následně probíhala montáž, která se protáhla kvůli počasí (vnitřní rozvody vč. baterií, střídače a napojení na ohřev TUV bylo realizováno v listopadu 2022, montáž panelů polovina února 2023).
Nyní již máme přidělený datum výměny elektroměru.
Byl jsem velice spokojen jak s administrací tak i s realizací celého projektu firmou E.ON a osobně mohu jen doporučit.
LK Ladislav Klíma @ladislav.klima722Dobrý den, velmi děkujeme za kladné hodnocení. Je pro nás velmi důležité, abychom našim zákazníkům poskytovali kvalitní služby. Jako tým se snažíme ke každému zákazníkovi přistupovat individuálně a vyjít tak vstříc požadavkům našich zákazníků. Věříme, že budeme mít příležitost Vám v budoucnu znovu pomoci a že naše spolupráce bude i nadále pokračovat.
Dobrý den,
Po prozkoumání trhu jsme se nakonec rozhodli pro EON. FVE instalována - Praha Východ. Komunikace s obchodním zástupcem EONu p. . Čermákem výborná, vždy odpověděl telefonicky, nebo mailem na mé dotazy. Samotná montáž proběhla naprosto super. Samozřejmě nastali menší komplikace, jak se při dodatečné montáži takto komplexního zařízení může stát, ale montážníci si s tím výborně poradili. Všechny dokumenty nám předali, čekáme už jen na vyplacení dotace. FVE už vyrábí po výměně elektroměru od ČEZu a funguje to super. Za nás velká spokojenost.
PZ Peter Zavacký @peter.zDobrý den, děkujeme Vám za pozitivní zpětnou vazbu. Je pro nás velmi důležité, aby naši zákazníci byli spokojeni s kvalitou našich služeb. Jako tým se snažíme přistupovat k každému zákazníkovi individuálně a splňovat tak jejich požadavky. Věříme, že se nám podaří i nadále spolupracovat a pomáhat Vám při plnění Vašich potřeb.
Dobrý den,
od Eonu bych si už nikdy nenechal namontovat FVE. V prosinci jsme to sepsali s obchoďákem. 22.6. jejich externí montážní firma IGtech provedla montáž , tedy jestli to tak lze nazvat. Se závadami. A teď se přes eon akorát domáhám dodělání a nápravu a zatím nic. Nedá se nikam dovolat. A na mojí poslední email. korespondenci neodepsali. A krásnou montáž posuďte sami. Před jejich zásahem to bylo úhledně vydrátované. Panely nejsou rovně. Zničili mi parabolu. A po jejich odjezdu mi blikalo patro protože nedotáhli jističe. Bohužel Eon za to nemůže protože to dělala externí firma. Ale v tomto případě si myslím že by měl reagovat rychle a snažit se o nápravu. A ne mlčet a nic nedělat. Doposud mi nikdo...opakuji nikdo nezavolal.
JČ Jaromír Čecrdle @jaromir.cecrdleTy „Bláho“ to jste dopadli ještě dobře. My jsme sepsali smlouvu v listopadu 2021 a nyní v listopadu 2022 přišli montovat panely na střechu. Přesněji řečeno, slíbili, že přijdou ráno v 9.00 a objevili se ve 14.00 - jen se podívat, bez nářadí bez omluvy. Přijdou prý jindy. Jindy již sněží. Vzali jsme dovolenou. Panely blokují garáž. Vše je již z naší strany zaplaceno - nezájem. Pikantní je, že po každém telefonátu a urgenci na informace EO.N dostaneme SMS – Velmi nám záleží na Vaší spokojenosti … Zdá se Vám to neuvěřitelné. Nám taky.
Enon dělá tuším solax takže tam problém jako u ČEZu nebude. Zajímavá je i virtuální baterie co nabízejí ale jen FVE které sami realizují. Nicméně cenové jsou drazsi než konkurence se stejnými komponenty. (Mě ten rozdíl vycházel cca 40tisic). Pokud vám to stojí za ty "záruky" nechte si sto realizovat od nich.
Já dělám u všech firem to že chci adresu nějaké realizace v mém kraji. Když to firma není ochotna dát už je to první signál že je něco špatně.
LF Lukáš Fruth @lukas.fDobrý den, uvazujeme právě o ČEZu, ty jejich baterie jsou nějak špatné?
Nevhodný příspěvek
Pokud chcete upozornit redakci na diskusní příspěvek, který svým obsahem porušuje pravidla diskusí na portálu TZB-info, klikněte na tlačítko Odeslat. V diskusích jsou nepřípustné zejména příspěvky vulgární, urážlivé a nesouvisející s tématem dané diskuse.
Vyberte způsob sdílení
Přihlášení
nebo se přihlaste emailem
Nemáte účet?
Vypadá to, že nejste přihlášen
Registrací a přihlášením získáte mnoho výhod. Neunikne vám žádný nový příspěvek u oblíbených témat, můžete se ptát i odpovídat.
Technická podpora
Máte potíže s přihlášením, vkládáním příspěvků, nebo se správou vašeho profilu? Napište nám! Uvítáme také připomínky, podněty a nápady k vylepšení diskuzního fóra. Děkujeme.