Poslední příspěvek od Jiri Ptosek: Je mi jasne ze rolovana vata sedne jen doufam ze neztrati sve tepelne vlastnosti
Poslední příspěvek od Tomáš Kupka: Chápu ty komínky. Já jdu cestou otvorů. Z přední strany střechy mě vychází otvor o celkové ploše 0,5 m2 a ze zadní části cca 0,6 m. Myslím, že je to dostatečná plocha která střechu vyvětrá. Na stávající střeše větrací otvory už mám. Jen z přední strany a z boku dohromady cca 8 ks a každý má tak…
Poslední příspěvek od Mirek Svejda: Nevím co to bude dělat. Z hlediska teorie je to špatně. Rozhodující bude, jak kvalitně uděláte parotěs na straně interiéru. Má to být poskládané tak, aby směrem ven narůstala paropropustnost, jenže Vy jste si dal na stranu exteriéru téměř ideální parozábranu (PUR desky polepené hliníkem +…
Poslední příspěvek od Mirek Svejda: Dříve se parotěs nedělal, ale na půdě se obvykle skladovala silná vrstva slámy nebo sena, ve štítech byly větrací otvory a navíc se nedělala ani folie pod taškami. Ty větrací otvory udělejte určitě, ale samozřejmě jistější je udělat parotěsku.
Poslední příspěvek od Mirek Svejda: Správně by tam měla být kontaktní difůzní folie, jenže to by znamenalo předělat střechu. Osobně bych udělal dlouhé rošty z latí a ty bych pomocí úhelníků přikotvil k trámům.
Máme zateplený strop a vatu mezi krokvemi. Teď budeme zateplovat pod krokvemi a na CD profily připevníme pomocí oboustranné lepící pásky parozábranu, kterou musíme ihned zaklopit SDK deskami, protože lepidlo údajně dlouho parozábranu na profilech neudrží. Pak se vyleje anhydritová podlaha.…
Máme zateplený strop a vatu mezi krokvemi. Teď budeme zateplovat pod krokvemi a na CD profily připevníme pomocí oboustranné lepící pásky parozábranu, kterou musíme ihned zaklopit SDK deskami, protože lepidlo údajně dlouho parozábranu na profilech neudrží. Pak se vyleje anhydritová podlaha.…
Poslední příspěvek od Petr Jaros: Ještě dodám že zdivo je KM Beta VPC 200mm
Poslední příspěvek od Mirek Svejda: Já nevím jaký je v tomto případě pracovní postup, protože mám konstrukci s montažní mezerou. Na parapetech jsem ale měl odřezky SDK a ty se vlhkostí zprohýbaly. Takže já bych SDK určitě dělal až po lití. Kromě toho mi to doporučila i firma, co dělala anhydrit.
Poslední příspěvek od Libor Kniezek: Jak už bylo napsáno je třeba řešit rozdíly ve výškové úrovni krokví, navíc kotvení jen v místě krokví s jejich světlou vzdálenostmi cca 90 je nedostatečné, rošt být musí, není nutné dělat dvojitý a ty 3 cm na SDK profil nebudou myslím nic fatálního
Poslední příspěvek od Michal Diviš: Nejsem si jistý tam u hřebenáče. Doplňoval se tam hřebenový pás před pár lety, protože mi přišlo, že tam zafoukává sníh. Ale ten pás moc prodyšný není. Když strčím ruku za folii mezi latě moc průvan necítím. V jednom poli mezi krokvema jsem zkoušel vytvořit mezeru ve spoji pojistné hydroizolace,…
Poslední příspěvek od Mirek Svejda: Pokud to máte na občasné topení, tak to bude fungovat. Musíte si ale uvědomit, že bez parotěsky vlhkost projde polystyrénem a bude kondenzovat na palubkách. Takže otázkou je, jak často tam budete topit. Pokud to bude často, vlhkost nestačí vyschout a budou problémy.
Poslední příspěvek od Lubos 550: Dobry den, PU pena sa po vytvrdnuti povazuje za celkom "bezpecnu". Je to proste plast. Problem je podobne ako u polystyrenu pokial je vystavena UV ziareniu. V tom pripade zltne-oxiduje a rozpadava sa. Vtedy je vhodne pouzit nejaky reflexny nater , alebo foliu. Skor je lepsie sa zamerat…
Poslední příspěvek od Jaroslav Dítě: Poslal jsem Vám odkaz na vrutošrouby, které by měli délkou stačit a jenom do CD profilu navrtáte díry a stáhnete mezi dvě matky případný přebytek odříznete. Pokud by byly nadoraz, tak použijete spojovací matice a potřebnou délku šroubu se závitem na celém dříku Těch 180mm by ale mělo bohatě…
Poslední příspěvek od Filip Cada: Ty jsi vtipny jako stehno detrichu. Pani jiste nestoji o tve poucovani, proc a jak a kde by mela bydlet. ;-) Nech si kecy na koledu :-D
Poslední příspěvek od Michal Chromek:
souhlasím že musí být difůzně otevřený systém. A osb jako parobrzda. Potom bych skladbu doplnil o kontaktní difůzně otevřenou pojistnou hydroizolaci.Poslední příspěvek od Mirek Svejda: Zateplení stropu nic nestojí, protože se zatepluje střecha.
Poslední příspěvek od Mirek Svejda: Toto jsme naštěsí nemuseli řešit, protože svislé vzpěry se opírají o vazné trámy, které jsou asi 0.5 m nad stropními trámy. Zato jsme museli řešit tuhost stropních trámů. Ve Vašem případě to berte tak, že to zatím fungovalo. Jako izolace se obvykle používala hromada slámy nebo sena. Pokud jste…
Poslední příspěvek od Mirek Svejda: Může být i na prknech, ale musí se splnit podmínka 1/4 tepelného odporu pod parotěskou. V každém případě, pokud se dělá SDK podhled, tak je jistější dát ji dolů. Pak se může dát izolace i mezi trámy.
Dobrý den všem, Řeším, zda může být kondenzace v šikmině v zimních měsících normálním jevem (vlastnost stavby) nebo je to spíše defekt. Jedná se o 4 roky starou difuzně otevřenou dřevostavbu (kondenzace od první zimy). Kde dochází ke kondenzaci: na podstřešní folii v šikmině, kondenzát…
Poslední příspěvek od Michal Chowaniok: Větrací mřížka je pouze mezi krytinou a fólií. Ale prostor přesahu nijak extra odvětrán není. Ano ano, taky si myslím, že problém bude jak popisujete. Ale zajímají mě fundované názory :) Myslíte, že by mohlo stačit přidat větrací otvory s mřížkou do toho podbití?
Poslední příspěvek od Jan Němec: mám takhle dům. Zespod pod vazníky je parozábrana. Nemám tam ty OSB, mám tam přímo mezeru a v ní tu elektriku vodu a rozvody v vzduchu. Kámoš dělal s OSB a bal OSB, na to parošku a pak mezeru pro elektriku. Všechny díry do parošky zalepit, to je jasné..JInak jde izolace ....
Poslední příspěvek od Mirek Svejda: Musíte si uvědomit, že jsou dvě základní skladby 1) difuzně otevřená. Ze strany interiéru musí být nějaká parobrzda a paropropustnost musí směrem ven narůstat. Na vnější straně musí být samozřejmě nějaká difuzně propustná stěrka, provětrávaná mezera apod. Vy chcete končit plechem a pod ním…
Poslední příspěvek od Dětřich Danek: Já jsem použil paropropustnou fólii, ale mám parozábranu mizerně provedenou (probitá hřebíky a asi neslepená, nevím. Pokládaná před30-ti lety... a srážela se mi pod ní voda a mrzla. Takže bych položil izolaci a koupil jen 2m čtvereční paropropustné fólie. pokud se pod ní nebude během prosince nebo…
Poslední příspěvek od Jozef Homola: Rošt musíte udělat ale těžko zvládnete ty dva naprosto rozdílné režimy. Dočasně nevytápěné. Tam na těch deskách OSB se bude srážet vlhkost na 100%. Jakmile se tam bude topit, tak to už je zcela jiný režim možného prostupu vodních par. Je ještě jiná možnost a to bez zateplení, protože pokud se tam…
Poslední příspěvek od Petr Müller: Dobrý den pane Svejdo, tak jsem to udělal dle Vás, tedy až na slepení toho mirelonu. Ten jsem jen překryl přes sebe a slepil jsem pouze tu parotěsku. Nepřelepoval jsem ho, protože jsem z vašeho příspěvku pochopil, že je brán jako "ochranná" vrstva v případě ostrého povrchu, aby se…
Poslední příspěvek od vit Matrka: děkuji za Vaší odpověď, sondáž jsem si již udělal když se montovala FVE. a byla to bída. kuny již nebydlí ale potrhaný to je.. někde je i prožraná pojistná folie na par mistech, to je již opraveno. zajímavé je, že profukuje nad SDK resp pod izolací studený vzduch takže evidentně jsou tam cestičky…
Poslední příspěvek od Mirek Svejda: Je to jak píše pan Kubíček. Jde jen o to, co preferujete. Vata vychází nejlevněji. Foukaná izolace nebo PUR jsou bez práce.
Dobrý den, vážení chtěl bych vás moc poprosit o radu - konzultaci. Popis situace: dvougenerační rodinný dům se sedlovou střechou z roku 1978. Do současnosti byla nad patrem kde je druhý byt, půda, nezateplená. Nyní plánuji na půdě zřídit obyvatelné podkroví. Nakreslil jsem situační plánek a…
Poslední příspěvek od Jiří Kubíček: Zdravím, celé to řešení je nešťastné. Ta střecha byla z hlediska difúze a zateplení koncipovaná nadkrokevně a tak by měla i zůstat. Ta střecha je nad krokvemi prakticky úplně difúzně uzavřená a rosný bod je též nad krokvemi. Vy vložením vaty posunete rosný bod pod záklop a ještě tam dáte izolant s…
Vyberte způsob sdílení