Poslední příspěvek od Vítězslav Zrůcký: No jo, ale jak... O kroužek je "zalisován" v tom bazmeku co jsem vložil na fotce.
Poslední příspěvek od Katka Nováková: Děkuji za informaci, taky mám takové obavy, že zanedlouho budu mít doma termostatické hlavice s funkčností manuálních hlavic, pouze za podstatně vyšší cenu.
Dobrý den, bydlím v přízemí 3partrového panelového domu o 16 bytech v Praze. Náš dům je napojen na dálkové topení. Problém, který řeším je hučení ve stoupáčkách a velký hluk při otevření ventilu radiátoru, tak aby topil. Dále jsem se v článku https://vytapeni.tzb-info.cz/teorie-a-sc…
Poslední příspěvek od Jozef Homola: Nevím jistě ale pravděpodobně se jedná o 2 trubky, jedna jako nátok do těles a druhá zpátečka, takže žádná ohnutá "vracečka". Nějaký velký zásah do funkčnosti těles pod to není co do výkonu. Problém si uživatel možná zadělal. Na konci těchto trubek byly dříve napojené "baňaté"…
Poslední příspěvek od Pavel Wolf: Je to nějaký 8hran zkuste to ale bez násilí. Možná že by stačilo max o půl kola. Osobně ventil neznám.
Poslední příspěvek od Jaroslav Dítě: S tím rozebráním kohoutu jsem odepisoval panu Homolovi. U vás bych spodní přechod ponechal a "devastaci provedl raději nad ním. Dole toho místa již mnoho nemáte. I když trubka nad kohoutem na snímku také moc vidět není a není jasné jaké tam jsou možnosti pro manipulaci. V nejhorším případě…
Poslední příspěvek od Pavel Wolf: To převýšení není důležité a ani ta 8l ex.
Poslední příspěvek od Josef Musil: Pan Homola má pravdu. Mám příbuzného a ten dělá nerezové nádrže a rozvody pro mlékárny a potravinářské podniky. Nerezové nejsou vhodné ani boilery. On sám má boiler ocelový smaltovaný. Jako AKU nádoba je ocelová v poměru cena/životnost nejlepší. Sám jsem jich namontoval celou řadu od roku 2009 a v…
Poslední příspěvek od Jozef Homola: Pomůže nám pro představu když u plynoměru změříte spotřebu plynu za 60 sekund. Důležitý je taky údaj jak dlouho dokáže po startu hořet plamínek bez přerušení.
Poslední příspěvek od Jozef Homola: Je rozdíl pojem hlavice a ventil. Když sundáte hlavici (myslí se termostatická), tak těleso funguje dále. Dejte nějaké označení a lepší fotku, tak poznáme zda se nejedná jenom o nějaké "točítko".
Poslední příspěvek od Pavel Pavlo: Přesně tak. Používám grafitovou vazelinu a tato šroubeni je potřeba dobře očistit a dotáhnout silou.
Poslední příspěvek od Ondřej jjj: Na topeni se pouziva demi voda, katex ne.. pokus katex tak aspon smichat s pulkou normalni vody a doufat
Poslední příspěvek od Ivan K.: ten vymedzovak/podlozka je tam ale prave pre upravu tej "vzdialenosti" toho "pohybliveho trnu" na ventile , ergo mate len dve moznosti, s a bez vymedzovaka , tak skuste obe moznosti
Poslední příspěvek od Roman Balkis: Jištění přetopení mám vyřešeno stejně jako u bojleru přes smart zásuvku s termostatem, ale přetoky nevycházejí velké, takže stejně pravděpodobnost že by AN přetopila je malá. Bude to spíš systém, než to posílat za hubičku ČEZu, tak si tím raději přihřát nádrž. Na plné natopení AN v zimě mám kotel…
Poslední příspěvek od Jaroslav Dítě: Podívejte se na toto. https://www.elventil.cz/euroster-tc-11b-… Pokud by jste místo čerpadla ovládal zónový ventil, tak vám průtok bojleru ochrání i proti vyprazdňování do topení. Ventily Luftberg nejsou zas tak drahé.
Poslední příspěvek od Mirek Svejda: Rozdělení na AN a menší bojler má význam v případě, kdy nemůžete AN umístit optimálně vůči odbětným místům TUV. Vaše kombinace je nesmysl
Poslední příspěvek od Radek Prusa: Moc děkuji za doplňující dotazy, teď přes víkend nakreslím situační náčrt a doplním všechny informace, které budu vědět. Rozumím tomu, že to nebude ideální řešení ale dům jsem stavěl před 10 lety, kdy jsem se současnou situací nepočítal, hlavní zdroj měl být pohodlný a tehdy relativně levný…
Poslední příspěvek od Jozef Homola: Jaké máte radiátory, panelové, litinové, nebo jiné. Výběr ventilu podléhá průtokovým protřebám tedy i výkonu oběhového čerpadla.
Poslední příspěvek od Jaroslav Šalý: černou (propylenovou) trubku
Poslední příspěvek od Jaroslav Šalý: pokud budete přitápět tak jen to co nedohřeje FVE
Poslední příspěvek od Miroslav Mlckovsky: dobry den, ano ponoreni provedu, dobry napad! ze me to nenapadlo hned, mam na tom ventil s pohonem tak snad pujde sundat. Moc vam dekuji za uzitecnou radu. Mira
Poslední příspěvek od Lubomir Švarc: Dyk jsem to psal,že homola a bobík jsou daleko vpředu.
Dobrý den, chtěl bych se poradit jestli zapojení viz příloha dává drobet smysl, nebo to je nefunkční nápad a je potřeba to změnit. Dostal jsem solární kolektor a čerpadla za půl darma a chtěl bych s tím zkusit přitápět k plynovému kotli. Různé fitinky mám taky za levno a proto jsem z nich…
Poslední příspěvek od Filip Cada: Ja toto resil nekolikrat u PPR. Proste jsem to ufikl a zaslepil. Zadny ventil jsem neresil. Vse funguje, jak ma s tim, ze radiatory jsou odvzdusnovany vzdy pred topnou sezonou (v podsate preventivne) .
Poslední příspěvek od Miroslav Minarik: Diky, obetovana elektroda mne nenapadla. Jeste k bodove korozi. Zvázil jsem pouzitou a novou trubku a nejmin 5- vice procent ubytek na vaze. Vnitrek urcite po vycisteni neni hladký a i když nekteré trubky naznacovaly bodovou korozi, tahle zrovna ne. Ale mohl bych co mi jeste zbylo presne zvázit,…
Poslední příspěvek od Filip Pluháček: Právě že v místech, kde jsem se byl ptát, jsem přišel přímo s tou hlavicí, kterou potřebuju nahradit. To, co jste poslal, by asi mohlo být ono, ale za tu dopravu teda nechtějí málo. Zkusil jsem teda ještě poptat u Conrada. Díky.
Poslední příspěvek od Pavel Pavlo: Omluvám se přehlédl jsem.
Poslední příspěvek od Jan Vobejda: Děkuji za reakci.Ten rozvaděč je již používaný a namontovaný se stávajícím kotlem.
Poslední příspěvek od Jozef Homola: Tento ventil (ne hlavice) je asi bez možnosti přednastavit (neznám vnitřní konstrukci) a už je po životnosti. Všude je doporučeno vyměnit modernějším (RETROFIT). Obvykle životnost ventilů, tak aby fungpovaly je udávaná podle výrobce 15 až 20 let. Jediné co se dá vydedukovat je, že ta menší…
Poslední příspěvek od Mirek Svejda: Možná jsem pochopil otázku chybně. Chápu to tak, že chce kombinovaný systém, který umí topit a ohřívat TUV teplovodním krbem nebo plynovým kotlem. Pokud je to tak, pak je nutné použít AN (akumulační nádrž). Důvodem je teplovodní krb. Je to vysokoteplotní zdroj a nedá se moc regulovat. Takže…
Poslední příspěvek od Jaroslav Dítě: Přesně tak. a je jedno jestli je žebřík připojený spodem a nebo vrchem do kříže. Jak jsem psal, tak hlavice na III. stupeň uzavírá nad teplotou v místnosti nad 20°C, na II. stupeň nad 18°C, na I. stupeň nad 15°C a na * nad 5°C. Ventily hlavic by měly těsnit dobře.
Poslední příspěvek od David Lebeda: Tak třeba já mám spotřebu plynu ročně mezi 11 a 12 MWh, jednou to bylo i těsně pod 11, jednou 11,7 MWh. Zahrnuje to i teplou vodu. V létě, když se netopí, mívám spotřebu řekněme 28 m3 měsíčně - na ohřev vody, tj. cca 280 kWh měsíčně? K tomu sazba D02 s jističem 3x25A a spotřeba cca 2,5 MWh…
Poslední příspěvek od Franta Pavel: Zpětná (plovoucí) klapka představuje konstrukci, kdy uzavírání nezajišťuje pružina ale gravitace. Klapka je určena pro montáž do vodorovné polohy a využívá uzavírací disk, který je otočně upevněn v těle klapky.
Poslední příspěvek od Jozef Homola: Myslel jsem něco jednoduchého od ruky. Barák tam být ani nemusí. Stačí dát značku kotle a od toho vést čáru k tělesům v přízemí a čáru jako stupačku do poschodí a tam opět počet těles jak jsou zapojené nebo jak si je zapojit přejete.
Poslední příspěvek od Lubos 550: Dobra otazka. Ak nebudu ohyby prilis "ostre", popripade budu " pruzinove", tak mnoho.
Poslední příspěvek od Tomáš Moláček: Dobrý den, omlouvám se, nějak jsem to vypustil a zapomněl odepsat. Pokud Vaše nabídka platí, posílám údaje. Místnost 4,67 x 5,36m výška stropu 2,30m Okno na jih 1,90 x 1,34 (stěna délka 5,36m porobeton 38cm + 8 cm polystyren) Okno západ 1,35 x 1,34 (stěna délka 4,67 klasická plná cihla 32cm +…
Poslední příspěvek od Martin Novotný: Kotle na pevná paliva, některé, umí samotížný režim. Spíše se bere jako náhradní řešení, je tam problém s mícháním vody, aby do kotle šla teplá zpátečka. Což ale není tak nutné, pamatuji provoz 3 kotlů, všechny na samotíž, zpátečka leckdy moc teplá nebyla. Nyní mám kotel na plyn, kde to vadí více…
Poslední příspěvek od Jaroslav Šalý: Mám u zákazníka s TČ a podlahovkou osazenou "chytrou" regulací - termoventily a dodnes jsem ho nepřesvědčil o tom, že to je blbost, že to rozhazuje jak samotnou regulaci teploty, tak hlavně regulaci TČ -- neustále "cykluje".
Poslední příspěvek od Jozef Homola: Napíši do Korada a potvrdí Vám, že jsou pozinkované pouze zvenčí. Zevnitř to prostě nejde. Při zinkování ponorem musí součást projít odmaštěním a odmořením v lázni. Pak se musí vysušit. Ponořit nějakou nádobu do které má natéci zinek a zůstalo by tam pár kapek roztoku rovná se téměř…
Poslední příspěvek od Pavel Pavlo: Myslím si,že je máte špatně vyspádované a vzduch nejde k odvzd. ventilu. Změřte vodováhou vyspádování radiátorů.
Poslední příspěvek od Stanislav Vinklárek: To co navrhujete se praktikuje u novostaveb s malou TZ ...
Poslední příspěvek od Josef Musil: S výpočtem tepelné ztráty domu musíte začít. Jinak je to vaření z vody. Fotovoltaika Vám TČ rozhodně neutáhne. Největší spotřeba tepla je v zimě, takže TČ pojede na plný výkon, ale fotoltaika v zimě moc nepojede.
Poslední příspěvek od Jan M: Pokud po napusteni netece, tak bych do toho netasahoval. Spis si zkontrolujte zavit.
Poslední příspěvek od Radek Rejč: U novych to nema smysl, ale spis jsem to myslel, ze to nevadi jako vysledek zatepleni u stavajicich...
Poslední příspěvek od Filip Cada: Kolektivni topeni v kolektivnich domech. :-( Uzijte si to.
Poslední příspěvek od Josef Vavra: Pane Homolo když ometete prach z trámu,tak nepraskne, protože je méně zatížený. Podobné je to s tím sundáním termohlavice... Zjevně jste opět ve škole nedával pozor.
Poslední příspěvek od Sylva Zmatlova: Děkuji, až tam pojedu zjistím, nafotím. SZ
Poslední příspěvek od Jozef Homola: Pro výkon radiátorů 3 200 W je potřeba asi 275 l/hod. Pro potrubí se světlostí 16 mm v délce 19 m (2x 9,5) vychází tlaková ztráta cca 3 kPa a to by se už dalo s těmi druhými nějak vyvážit. Takže rezumé: Pod 20 mm (20x2) nejít.
Poslední příspěvek od Petr Dittrich: To také měla, spíš o něco vyšší. Jak jsem psal výše, kotel jel a jede na 70st a za směšovacím ventilem do radiátorů je to uškrceno na nějakých 40st. Do kotle tedy vzhledem k velikosti smyčky přes směšovákem bylo tak 60st.
Poslední příspěvek od Jozef Homola: Teď jsem si vzpoměl ještě na kurioznější závadu. To se odloupnutý plát přímo přilepil na otvor trubky v nádobě a uzavřel zavodňovací systém, takže dolita voda se nedostala do okruhu. V té době se dala sehnat kruhová epanzka už smaltovaná, tak se tam namontovala.
Vyberte způsob sdílení