Poslední příspěvek od Jaroslav Šalý: ne je nutno odstranit příčinu
Poslední příspěvek od Mirek Svejda: Dávat čerpadlo na volný okruh je nesmysl. Záleží především na tom, jak máte udělané rozvody, kde je nejvhodnější napojení. Nejjednodušší je asi použít další rozvaděč napojený na kotel stejně jako stávající rozvaděč.
Poslední příspěvek od Lubomir Švarc: Píšete jen o polystyrénu nebo je na polystyrénu v bodě zatížení vrstva betonu či anhydritu? PS. Průhyb zde kdysi počítal Vávra. Takže o kolik se stlačí polystyrén PPS 100 s vrstvou 6 cm anhydrit,1 cm lepidlo a 6mm slinutá dlažba při bodovém zatížení dvou osob? Jedná se o celistvou podlahu.…
Poslední příspěvek od Tomáš Hluštík: Já použil normální chráničku. Když na sondu uděláte kapsu třeba z izolepy, tak to zastrčíte normálním elektrikářským protahovacím perem.
Poslední příspěvek od Jozef Homola: Mne by zajímala vlhkost v domě, případně kolik vody vyteče z rekuperace při chlazení. Děkuji předem.
Poslední příspěvek od Jaroslav Dítě: Děkuji za vysvětlení.
Poslední příspěvek od Jan Němec: bez dodatečné izolace jsem Vám na 3cm vejde i rohož pod dlažbu. pod vinyl bych dal topnou folii z fenixu a pod ni extrudovaný polystyren např. 5+5mm. skladby jsou na stránkách Fenixu.
Poslední příspěvek od Lubomir Švarc: Tak jsou dovolené,co dělat,když vylezete z bazénu,že. Proč 3cv? Protože mi to funguje.
Poslední příspěvek od Mirek Svejda: Jáké má být složení stěn? Píšete o izolaci. To budou nějaké panely s vnitřní izolací ?
Poslední příspěvek od Jaroslav Šalý: ptejte se u dodavatele
Poslední příspěvek od Mirek Svejda: Nejprve si musíte zjistit, zda do prostoru cca 2.5x1.2m lze umístit a zapojit AK. Já o tom dost pochybuji
Poslední příspěvek od Jozef Homola: Taktéž mám zkušenost, kde přeplátovaná hydroizolace byla s rozdílem cca 0,8 cm. Hlavně tam kde ležely až 3 vrstvy přes sebe. Nejedná se tedy přímo o kamínky ale poměrně malé plochy a tedy hrubý nepoměr mezi plochou EPS desky a dosedovou plochou. Všechno jsem roval maltou, hrubým zubem lepící…
Poslední příspěvek od Jaroslav Dítě: Pozval bych si projektanta, aby mě spočítal ztráty a navrhl hustotu roštu Je to přeci jenom dražší investice, která bude dlouho sloužit. Proto bych raději volil odborný výpočet, než nějaký odhad. Nepíšete o provedení. Jestli suché a nebo do zálivky. Osobně bych volil suché, s rozváděcími plechy.…
Poslední příspěvek od Jozef Homola: Ten problém "v detailu" až tak nesouvisí s ohybem jako změnou teploty trubky a tím pádem ji dilatace vyboulí. Pokud by byla zalita tak nic takového se neudělá. V podstatě se může stát, že za chladu nebo chladná trubka se zapasuje mezi špunty a když se nějak teplotně roztáhne (například…
Poslední příspěvek od Lubomir Švarc: Tč 230 000,- vč. TUV Elektrokotel -20 000,- Bojlér -20 000,- Krb -60 000,- Komín -80 000,- Klimatizace -40 000,- Počítám něco špatně? PS spotřeba tč 2 MWh spotřeba El. kotle 8 MWh
Poslední příspěvek od Zbyněk Halousek: Mě snad šalý zrak. 😉 Končím, varování a připomínky zváženy. Jdu do toho. Ozvu se za rok, jak mi to dopadlo. Poslední slovo je tedy vaše.
Poslední příspěvek od Vlastimil Mrzena: Ne nemám Jsem ze Západu.. a zde mám i takzvané Kořeny:) a proč se ptáš?
Poslední příspěvek od Vlastimil Mrzena: Dobrý den, rád bych věděl jak jste to nakonec vyřešil jsem v podobné situaci..Nerad bych snížil výkon podlahového topení…které je zalité Anhydritem na něj přijde Dlažba Děkuji za Reakce
Poslední příspěvek od Mirek Svejda: Blbnete. Řešíte případ, kdy se teplá voda z horní části trubky posune do dolní části a tam zůstane. Kromě toho, že se jedná o výjimečný případ, tak se přesune a ohřeje v dolní části jen nepatrné množství vody. Takto se ohřeje méně jak 0.5l vody a ta se rychle přesune do výšky, která odpovídá její…
Poslední příspěvek od Lubomir Švarc: Smlouva se vždy podepisuje po spuštění,čili pokud to někdo přebere v takovém stavu,tak to platí.
Poslední příspěvek od Petr Mikel: Tak problém byl nakonec daleko jednodušší. Kolega, který podlahovku dělal, oddělal z ventilů plastové kloboučky (kterými se otáčí) a některé ty "čudlíky", které okruh uzavírají, byly zajeté (uzavřené). Říkal, že se stává, když je ventil delší dobu uzavřen, tak že tam zatuhne. Prostříkal…
Poslední příspěvek od Rudolf Tomka: https://www.atria.sk/vykurovacie-tyce--s…
Poslední příspěvek od Jozef Homola: Na počet těles se nedá odpovědět jednoznačně, protože existuje 6 základních typů provedení počtu desek a vlnovců, 5 různých výšek a n mnoho délek. Z toho se dá vytvořit libovolná kombinace a počet. Takže například známe-li velikost tepelných ztrát dané místnosti, tak zvolíme podle zdroje a nároku…
Poslední příspěvek od Mirek Svejda: Přesně tak. Opakuji, toto zapojení se chová stejně jako radiátor s termoventilem. Platí i stejné podmínky na vyregulování prutoku.
Poslední příspěvek od Roman Novák: Já jsem si dům navrhoval v roce 2009. V prvotním návrhu také nejdříve figurovaly podobné obludnosti odpovídající nápadům s těžkými kachlovými kamny a jejich kombinace. Projekt včetně PENeB byl vyhotoven v roce 2010. Ani ta čísla uvnitř mě nezastrašila. Mimochodem ten dům je rozměrově dost podobný…
Poslední příspěvek od Jan Salava: Ona to taky je "chalupa u lesa" jako náš "vejminek" na stará kolena, dokud jsme ještě alespoň trochu samostatní. Původně jsme chtěli stavět malou nízkoenergetickou přízemní dřevostavbu 80m2, ale nakonec se po půlroce dohadování a projektování ukázalo, že než bychom vše měli…
Poslední příspěvek od Mirek Svejda: Já nevím. Ptáte se nepravého. Zatím to stále beru tak, že tazatel chcte omezit teplo do suterénu a hledá kompromis mezi cenou, sílou izolace a proti tomu snížení stropu.
Poslední příspěvek od Pavel Wolf: Zdrojem tepla je TČ ale asi se bude jednat o vzduch / voda. Potom ale píšete o tlaku na kotli. A potom pokračujete k expanzní nádobě TUV. Je v tom nějaký zmatek. Dejte sem nějaké fota. Jak tu bylo napsáno doporučuji v první řadě také reklamovat. Ale možná že dostat do domu firmu v dohledné době…
Poslední příspěvek od Mirek Svejda: Mě hlavně překvapuje, že píšete o docházení korunek a přitom stavíte tak obrovské monstum a vybíráte si nejdražší řešení. To se týká jak TČ, rekuperace a také PT. Je to samozřejmě Vaše věc. Ptal jste se na propojení rozdělovačů. Pokud dáte rozdělovač do středu domu, tak to nepotřebujete. Třeba jak…
Poslední příspěvek od Mirek Svejda: Vypínat topení v době, kdy topíte krbem nemá význam. Jednoduše si pár dnů zapisujte spotřebu a třeba střídejte jeden den topení krbem a druhý den bez krbu. Prakticky jistě uvidíte pokles ve dench, kdy topíte krbem. Pokud ne, tak máte někde chybu.
Poslední příspěvek od Jozef Homola: Trubky neatěžujte ale do mezer dejte nějaké laťky a nebo i úzké desky, které ční nad o pár milimetrů a pak můžete dát OSB jako pracovní podlážku.
Poslední příspěvek od Pavel Wolf: Prej že je elektrika drahá.
Poslední příspěvek od Pavel Wolf: Vám taky.
Poslední příspěvek od Pavel Wolf: Tak to trochu mění situaci. Asi je trvale někdo celý den doma a v tom krbu topíte celý den. Podlaha v obyváku by se mohla ohřát jen třeba na +-20 st. aby nebyla studená, nevím jaké máte termostaty ale na to musíte mít termostat se sondou do podlahy. Klasický termostat který snímá teplotu vzduchu…
Poslední příspěvek od Jan Látal: Viz foto 1 - to bílé je kotel, takže to je připojení ke kotli...
Poslední příspěvek od Jozef Homola: Když máte výkon 7000 W a TZ blížící se této hodnotě, tak vychází na okruh při počtu 7 výkon 1000 W. Na topení v podlahách se novodobě dává výkon kolem 650 W. Ne, že by nešlo udělat okruh s větším výkonem ale to patří do minulosti. Do minulosti bohužel patří všechny staré doporučení, délky okruhů a…
Poslední příspěvek od Mirek Svejda: Máte dvě možnosti. Použít systémovou desku a trubky zacvakávat do drážek. Další obvyklejší variantou je, že žádnou systémovku nepoužijete a trubky pokládáte přímo na separační folii a kotvíte je zapichovacími kotvami. Je to podstatně levnější a trubky mají lepší kontakt s betonem/anhydridem
Poslední příspěvek od Mirek Svejda: Jde taky o to, zda to tak zůstane. Pro ty dva malé okruhy jsou výhodnější RTL ventily. V popisu najdete i zapojení. Pokud plánujete přidávat další okruhy, je vhodnější přidat rozdělovač s termoventilem a oběhovým čerpadlem. Jen musíte vybrat typ určený pro kombinované systémy. Např.…
Poslední příspěvek od Lubomir Švarc: Tak aby se netvořila námraza.
Poslední příspěvek od Jozef Homola: Šetihran takto označený má levochodý závit a to třeba při demontáži respektovat jinak to nedopadne dobře.
Poslední příspěvek od Jaroslav Šalý: neřšte čerpadlo, ale teplotu vody
Poslední příspěvek od Lubomir Švarc: Tak to je dobře,že už byla jednou zima a máte teplo.
Poslední příspěvek od Mirek Svejda: Překvapuje mě, že ten směšovač vůbec funguje. Zde na TZB se špatná funkce tohoto rozdělovače řeší často. Zřejmě Vám stačí malý výkon. V každém případě platí, že nejlepší regulace PT je regulace teploty a trvalý chod oběhového čerpadla. Pokud nepomůže ta podložka, umíte programovat a chcete si s…
Poslední příspěvek od Josef Navrkal: - Čerpadlo má dva provozní režimy. Vpravo je to regulace na proporcionální tlak, to je vhodné pro tělesa. Vlevo je to regulace na konstantní tlak, to je vhodné pro podlahové vytápění. Doporučuji regulaci vlevo a na zkoušku na maximum. - Pro posouzení situace je potřeba více informací. Nejlépe…
Poslední příspěvek od Jozef Homola: Dotaz byl na termostat.
Poslední příspěvek od Josef Navrkal: Ano pro demonstraci jsem schválně použil čerpalo Alpha1 L 25-40, toto čerpadlo má pan Vávra ve své otopné soustavě. Dané čerpadlo, stejně jako Wilo Yonos Pico může být provozováno: na konstantní křivky, křivky konstantního tlaku, křivky proporcionálního tlaku. U soustav, kde se větší tlaková…
Poslední příspěvek od Lubomir Švarc: Že Vás to baví, zopakuju to,rozteč 150mm, 9 okruhů,zapojení napřímo bez směšovačů.
Poslední příspěvek od Lubomir Švarc: Ta podlaha je prevít. V zimě 21st. je studená a v létě 21st. je teplá,že...
Poslední příspěvek od Jaroslav Šalý: Teče čistá voda, protože úsady jsou v "lepkavé" fázi na vysrážené na stěnách!
Poslední příspěvek od Lubomir Švarc: Jj,aby nevznikl na výtlaku podtlak...
Vyberte způsob sdílení