Poslední příspěvek od Tomáš Buňata: Díky moc!
Poslední příspěvek od jiří haberle: možná jen pro jistotu, kdo ví jestli časem třeba ten vrch bude dlouhodobě neobývaný a co potom? Radeji at tam ten parotěs je než aby to tam kondenzovalo a mělo nekde plesnivět.
Poslední příspěvek od Jozef Homola: Ještě jedna věc, která stojí za úvahu. Na dobré "cirkuli" si nařezat příložky z OSB desky silné 25 mm podle vašeho uvážení potřebné výšky. OSB má lepší pevnostní parametry a minimání dotvarování časem. Budou to pásy dlouhé 2,5 m ale to ničemu nevadí. Stačí výškové přeložení na trámech…
Poslední příspěvek od Jaroslav Rodák: Pak mě ještě napadlo, tam kde je velké rozpětí trámů, tak mezi ně dát trámové botky 50x100mm na zpevnění?
Poslední příspěvek od Jozef Homola: To souhlasí, že tvorba nějakého znečištění tam je a po 5-ti letech a nebo i více vemu starý vysavač a trochu to projedu. Co se týká úložnosti, něco se tam dá uložit ale nemám potřebu. Pochozí lávky jsou jenom v omezené a potřebné míře.
Poslední příspěvek od Ivo Šubrt: Beton 1 : 4, písek míchat s liaporem 3 :1. Čili cement-písek-liapor 1-3-1. Dělal jsem obdobnou vrchní desku na balkon, pohodový lehčený tepelně izolační beton.
Poslední příspěvek od Michal Javorský: Mockrát díky za objasnění. Poslední dotaz mám ještě k té parotěsce. Pod OSB desku přidám teda parotěsku, pod ní vata a pod vatou mohu nechat ještě tu parotěsku nebo by to dělalo problém? Nemělo by ne, když teplotní rozdíli přebere vrchní parotěska hned pod podlahou? Výsledné složení podlahy od…
Poslední příspěvek od Jan Forejt: Děkuji, podhledy v přízemí dělat v plánu nemáme, takže nejbližší místo, kam lze parozábrana položit jsou stropní prkna a trámy. V budoucnu bychom chtěli podkroví pravděpodobně jen temperovat na cca 15 stupnů, ale to je třeba za 20 let, ted budeme topit na stejnou teplotu jako dole.
Poslední příspěvek od Mirek Svejda: Mezi PIR desky a stěnu samozřejmě nemusíte dávat dilatační pásky a mezery bych samozřejmě vypenil
Poslední příspěvek od Jan Richter: Dobrý den, vše je trošku jinak. Pokud je ve stropě dobře udělaná parotěsná folie, funguje také jako vzduchotěsnicí vrstva. Teplo přes takový strop potom neuniká "prouděním" teplého vzduchum ale "vedením". Mezery mezi prkny tedy z tohoto pohledu nevadí. Naopak pomohou odvádět…
Poslední příspěvek od Karel Czista: děkuji za tip
Poslední příspěvek od Prokop Sicha: Pro jake reseni jste se nakonec rozhodl? Resim podobnou situaci, dum nekolik set let stary, zdi 80cm tluste, kamen spojeny jilem. Take uvazuji penosklo, podlahu hlinenou nebo drevenou, mela by tedy umoznovat difuzi zbytkove vlhkosti.
Poslední příspěvek od Filip Cada: Provadet upravy v cizim prostoru bez svoleni majitele? :-(
Poslední příspěvek od Ivo Šubrt: Shodou náhod jsem obdobnou skladbu podlahy před pár lety realizoval taky. Škvára šla ven, staré trámy taky, na betonové desky i traverzy překrytí 4 cm izolace deksy isover z minerální vaty, potom trámy, na trámy podlahovky 28 mm. Bez parozábrany. Před dvěma roky na strop sklepa ještě 10 cm…
Poslední příspěvek od Pavel Wolf: Píšete že od oken netáhne ale od podlahy. Není tam nějaký převis místnosti přes tu garáž? Ty ztráty se sčítají a jestli je pro vás jednoduší zazdít okna tak je zazděte. :-)
Poslední příspěvek od Jozef Homola: Nikde jsem nic nezadlabával ale pouze osadil v místě kde je téměř nulový ohybový moment a maximální tlak. Zadlabávat něco uprostřed nosníku je hrubá chyba. Stačí se podívat na nějaké stavby ať dřevěnné nebo i betonové a konce nosníků jsou výrazně niší. To co dělá na nosníku "neplechu" je…
Poslední příspěvek od Ivan K.: ziadne zateplenie ani vetranie vam nepomoze, vzdy vam bude pod tou gumou vzlinat vlhkost. to uz skor nechajte "dychat" , nieco ako zamkovu dlazku, makadam a pod.
Poslední příspěvek od Vojtěch Jelínek: Obecně považuji vnitní zateplení za problematické. Nicméně o zateplení kraje stropu + stěny shora (max po okenní výklenek) uvažuji. Multipor jsem už "našel" - měl by být paropropustný a při dobrém plošném nalepení by nemělo ke kondenzaci mezi Multiporem a stěnou snad kondenzovat ...…
Poslední příspěvek od Matěj Dostál: Budete muset vyházet škváru, polštáře, i ten záklop abyste se dostal na trámy. Poté můžete začít řešit další skladbu. Takhle je to naslepo.
Poslední příspěvek od Dětřich Danek: Ideální je zajít na EKIS, vzít projekt domu (nebo si ho nechat udělat. Tam se poradit, jaký bude cílový stav a v jakém pořadí zdměny provádět. Například výměna oken se provádí po zateplení pláště, neboť okna se vsazují do obálky z EPS. Abyste nevyhazoval zbytečně peníze.
Poslední příspěvek od Matěj Dostál: Sklo letělo nahoru protože se stalo "populární". Lidi to cpou všude a prostě si nenechaj vysvětlit že blbej eps na nástěnku je ve všem lepší.
Dobrý den, máme v plánu přistavět a uzavřít chodbičku se schody. Základ máme již připravený, chci se zeptat na váš názor se založením zdi a následnou konstrukce a řešení tepelné izolace a hlavně hydroizolace. Základ je cca 15 cm pod úrovní terénu. Děkuji za názory
Poslední příspěvek od Radek Svozil: Ještě tam nejsou, tak nevím.
Poslední příspěvek od Jozef Homola: To je správně, že vazný trám je 8 cm "v luftě" a u dlouhých se připouští tzv "podkladek" aby se to neprohýbalo a neprověšovalo vlastní vahou. Pod podkladkem (a stropem) by měla být nosná nějaká příčka.
Poslední příspěvek od Mirek Svejda: Já bych z tohoto důvodu radši použil systém Spider od Giacomi
Poslední příspěvek od Filip Cada: Ja vas napadam? Asi si mne s nekym pletete. Ja jen vetsinou reaguji na nesmysly, ktere zde ostatni pisi, neni to nic osobniho ani cileneho. :-) Kazdopadne dekuji za nazory.
Poslední příspěvek od Matěj Dostál: No u toho skla záleží jak moc ho zhutníte, internet je toho plný, hadice můžete dát do systémové desky, ale to je v podlaze největší marnotratnost.
Poslední příspěvek od Mirek Svejda: Rovnat podkladní beton je zbytečné. Položíte kročejovku a na to buď cca 5 cm anhydridu nebo křížově dvě vrstvy OSB.
Poslední příspěvek od Filip Cada: Pouzil bych libovolnou samonivelacni sterku, pokud jsou tedy nerovnosti v dane toleranci, coz dle fotky tezko soudit.
Dobrý den, mám dotaz. Máme anhydritovou podlahu s podlahovým vytápěním. A na krb jsme udělali betonový podklad, ale nožky krbové vložky trochu přesahují. Poradíte mi, zda je to problém? Děkuji. S pozdravem Grygorsky
Poslední příspěvek od Jozef Homola: Popkud chcete něco vědět o EPS, tak vyčtěte z těchto obrázků. Je rozdíl mezi EPS a X-EPS. Klasický polystyren má velký CREEP (tečení) a proto se tam modul pružnosti neudává a pokud ano je krátkodobý a dlouhodobý (xps) a čísla jsou "hausnumera" a těmi se dá různě manipulovat. Pro…
Poslední příspěvek od Matěj Dostál: Nevidim důvod proč by to nešlo, skoba bude držet dost podobně.
Dobrý den, mohl by mi někdo poradit ohledně zateplení půdy u domu, který má podlahu složenou dle přílohy? Jedná se mi hlavně o tu parotěsnou folii. Dle mého názoru tím akorát začne hnít podbití pod trámy nebo se mílím, může někdo poradit případně jak zateplení nejrozumněji provést. Půda je…
Dobrý den, rekonstruuji dřevěnou chatu stavěnou svépomocí na začátku 60. let. Chata je dřevěná, konstrukce z “trámů” 80x80 mm. Vnější obložení chaty je z desek, které hodlám zachovat. Vnitřní obložení a podlahu jsem vyboural a chystám se dávat mezi trámy vatu ( o tl. 80mm) do celého objektu,…
Poslední příspěvek od Mirek Svejda: Parozábrana by měla být co nejblíže k interiéru a tady buď mezi rošt a SDK, nebo lépe jak to máte nakreslené mezi rošt a původní strop.
Poslední příspěvek od Matěj Dostál: Spodní vrstvu dejte podle rozvodů které potřebujete zakrýt, at je ta svrchní co nejsouvislejší.
Hezký den. Potřeboval bych radu ohledně napojení parozábrany. Budu zateplovat pochozí půdu, která má pod střechou vnořeny místnosti. Nad nimi pak vodorovné trámy, které drží konstrukci střechy. Potřebuji tedy "objet" tyto místnosti pod střechou svisle lepeným polystyrenem 200mm a…
Poslední příspěvek od Jaroslav Dítě: To záleží na tom, jak budou uvedené místnosti odvětrané. Osobně bych parozábranu na rošt sádrokartonu raději přilepil
Poslední příspěvek od Mirek Svejda: Promiňte, ale já si trochu dělám srandu. Jakmile totiž neudáte podrobnější požadavky, tak existují jen nesmyslné odpovědi. Musíte napsat jednak jakou skladbu podporujete (suchá nebo mokrá) a jakou výšku máte k dispozici. Navíc pro PT je nutné použít silnější izolaci než pro radiátory a to taky…
Poslední příspěvek od Mirek Svejda: Mezi UD a zeď se dává pěnová páska, kterou předem nalepíte na UD profil.Ta tu parotěsku přitlačí a hlavně je určena pro tlumení akustického hluku. Třeba pásku https://www.nonstopstavebniny.cz/penove-… Pásy parotěsky se nejprve slepují oboustrannou lepící páskou a teprve na
Poslední příspěvek od Jan Forejt: Dnes jsem udělal sondy pod část, kde jsou pouze betony a nejsou prkna a jedná se o položený beton na drceném polystyrenu. Části, kde jsou trámy tak nejsou spojeny s boční stěnou, trámy jsou na straně pouze zaklínkovány, aby se nehnuly, ale jinak jen leží na podlaze. Příloha 2
Dostavuji místnost cca 40 m2 ke stávajícímu domu. Na rostlém terénu je v plánu mezi zákl. pasy dát vrstvu pěnoskla 30-40 cm (funkce vyrovnání terénu a tepel. izolace) a na to zbytek skladby podlahy. Přistála mně tady varianta skladby, kdy by nad štěrkem (z pěnoskla) místo často používané betonové…
Poslední příspěvek od Vojtěch Pavlíček: to se přiznám netuším, v tomto týdnu bych měl mít schůzku s dodavatelem a podlahářem, tak jsem zvědav jaký bude jejich závěr
Poslední příspěvek od Ján Labant: Dobrý deň. Vypadá to ako vápenná omietka so slamenou rezankou, alebo konopným pazderím. Vapno je jedno z pojív difuzne viac otvorených.
Poslední příspěvek od Pavel Wolf: Jestli se jedná o nějaký 100 polystyren tak ten nějakou vodu nasaje a zrovna tak se ta voda zase odpaří ale přes ten beto to bude trvat dost dlouho s tou pokládkou vinylu bych nespěchal. Položte na beto 1m2 folie a ráno uvidíte jestli na něm bude zespodu voda, to bude známka že beton není suchý.
Poslední příspěvek od Alena Hladikova: My jsme vubec nedavali podkladni beton. Rostly teren pod starym domem je za ta leta zhutneny dost. Pouze jsme vyrovnali piskem, na to XPS se zamky na penove lepidlo, to udela kompaktni desku bez mezer a XPS je pevnejsi a odolnejsi proti vlkosti nez EPS. Do podlahy bez podlahoveho topeni davat 28cm…
Poslední příspěvek od Radek Radek: Jak to myslíte, past za pastí ?
Poslední příspěvek od proste ja: Dekuji za cenne odpovedi.
Dobrý den, rekonstruuji trámový strop. Bohužel nejsem schopen najít odborníka, který se problematikou zabývá (budu rád za kontakty). Současná skladba viz. příloha. Dle informací z internetu jsem byl schopen sestavit tyto dvě varianty. První varianta: Odebral bych stávající podlahu až…
Dobrý den. Chystáme se s manželkou provést svépomocí zateplení stávající půdy vatou v tloušťce 30cm a řešíme pár dilemat. Tudíž si vás dovolujeme požádat o radu. Jedná se o dvoupodlažní domek, z čehož druhé patro - dvě místnosti "trčí" pod střechu. Bude tedy nutné řešit zateplení…
Vyberte způsob sdílení